Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijaavatko hammaslääkärit?

Vierailija
03.12.2016 |

Kävin yksityisellä hammaslääkärillä tarkastuksessa. Tarkastuksessa lääkäri kirjasi koneelle vanhat paikkani ja lopuksi sanoi, että uusien reikien toteamista varten minun pitää mennä röntgeniin toiselle yksityiselle. Vasta sen jälkeen voisin varata uuden ajan tulosten kuulemista varten ja sitten tehtäisiin toimenpiteet. Siispä esim. yhden reiän paikkaaminen olisi tullut maksamaan yhteensä ehkä noin 300 euroa.

Jotenkin olin niin hämmentynyt, etten osannut kyseenalaistaa tätä. Kotona aloin sitten pohtia mitä oikein tapahtui. Minulla ei ole varaa 100 euroa maksavaan röntgeniin, enkä ollut sellaiseen varautunut. En siis mene sinne. Mutta nyt maksoin 60 euroa siitä, että vanhat paikkani on kirjattu lääkäriaseman tietokantaan. Itsehän tiedän ne ennestään, joten raha meni hukkaan.

Kismittää, enkä tiedä mitä voisin tehdä. Laitoin hammaslääkärille palautetta, johon ei koskaan vastattu. Tästä on aikaa jo useampi kuukausi, mutta asia palasi taas mieleen kun pitäisi tätä hammashoitoasiaa taas edistää. Minulla on ennestäänkin samantyyppisiä kokemuksia hammaslääkäreistä, esim. toimenpiteistä ei ole kysytty etukäteen vaan ne on vain tehty vaikka itse ei ehkä olisi pitänyt niitä tarpeellisina. Yhdessä paikassa parin reiän paikkaaminen tuli maksamaan 500 euroa, koska mukana oli kaikenlaisia tarkastus- ja käyntimaksuja, paikka-aineen värjäämisiä jne.

Miten näissä tilanteissa pitäisi toimia? Huijaavatko hammaslääkärit vai onko tämä heidän toiminta ihan perusteltua?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina luullaan että suomessa parhaatlääkärit,totuus on ihan muuta.

Itse käyn Turkissa hammaslääkärissä,jos tarvii, ja  tasan tarkkaan kerrotaan pennilleen hinnat ja itse voin valita mitä tehdään, ja voin käydä kysyyn toisen lekurin mielipidettä myös. 

Eikä alkutarkistukset koskaan maksa mitään.

Vierailija
62/63 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäreiden kanssa pitää toimia samoin kuin auton huollon kanssa. Jos vaikka hinnastossa on, että tarkastus 60€, niin sanot että haluat sen ja että mitään ylimääräistä toimenpidettä ei tehdä sinulta kysymättä ja kertomatta miksi tehdään ja paljonko maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ohi aiheesta, mutta otatteko siis puudutuksen paikkaamista varten? Miksi ihmeessä? Ja sekin on aika kallis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi