Tarvitseeko Tallinnaan (ja Laivamatkalle) passia välttämättömästi?
?
Tallinkin sivuilla luki ettei ajokortti käy. Mutta onko se passi aina esitettävä?
Kommentit (8)
Jos ei ole passia ja sellaista kysytään niin sakko on 500e.
Ajokortti ei käy virallisesta henkkarista, jos menet maihin niin tarttet tallinnassa passin tai henkilökortin – teoriassa. Itse oon unohtanut paristi ottaa mukaan eikä ole kyselty, mutta siitä voi kyllä saada sakkoja että en ottaisi tavaksi.
Pari kertaa pitänyt näyttää, tilanteessa jossa varaus oli tehty puhelimessa ja tietty koodi piti antaa lähtöselvityksessä, sama sekä Helsingissä että Tallinnassa. Muilta seurueen jäseniltä ei pyydetty passin näyttämistä.
Joten hyvä se on olla. Olen kyllä käynyt ilman passintarkastustakin joten hyvällä tuurilla kukaan ei kysele.
Kuvallinen henkilökortti tai passi pitää olla. Miten urpo ihmisen pitää olla, ettei tätä tiedä?
Aina kun matkustaa ulkomaille pitää olla virallinen henkilöllisyystodistus.
Viro on EU-maa, joten sinne ei välttämättä vaadita passia, mutta siis henkilöllisyyden todistamiseksi tarvitset joko passin tai poliisin myöntämän kuvallisen henkilökortin.
Lähtöselvityksessä usein tsekkaavat henkilöllitiedot. Passi tai henkkarit. Ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus.
Mä en ymmärrä miten ihmiset liikkuu noin vajavaisin henkilöllisyystiedoin yhtään missään. Edes kotimaassa. Täälläkin voi poliisi kysellä ykskaks tietoja ja jos ei ole, niin sitten on käytävä poliisiasemalla todistamassa itsensä.
Etenkään Tallinnassa liikkuis ilman henkkareita. Jos vaikka tulee sairauskohtaus, ryöstö jne. Ne on hyvä olla aina mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kuvallinen henkilökortti tai passi pitää olla. Miten urpo ihmisen pitää olla, ettei tätä tiedä?
No en susta tiedä mutta oon just täyttänyt 18 ja veisin vaan yllätyksenä mummun Tallinnaan kun se on sitä niin toivonut. Ei sitä kaikkea voi tietää nuorena 🤔 mutta tuliko sulle parempi itsetunto kun haukuit? Ap
Ja kiitos vastauksista muille :)
Ei tarvitse passia.