Oisko täällä ketään kiinnostunu auttaa meitä?
Meillä on siis tilanne se,että aika ei riitä yksinkertaisesti koiralle. Elämäntilanne muuttunu (lapsen tulo). Vielä erityislapsi ja sairaalareissuja riittää :/ Meillä ei ole sellaista hoitopaikkaa koiralle, mihin koiran aina voisi viedä. Ollaan harkittu pitkään koiran antamista pois ja ilmoituskin koirasta laitettu, mut mitään ei tapahdu. Enhän mä voi koiraakaan heittele jättää siksi aikaa kun sairaalassa ollaan :/
Teille jotka itkette miksi luovutte lapsen takia koirasta, tilanne on todellakin sellainen ,että nyt lapsi menee kaiken edelle. Erityislapsi vielä ja kaikki sairaalareissut sun muut... tilanne olisi aivan toine jos ois joku joka suostuis auttaa hoitamisessa...
Kommentit (48)
Facebookissa on sellanen ryhmä kun lemmikkikummit, missä voi etsiä esim. hoitopaikkaa tai lenkkikaveria omalle lemmikille. Kannattaa kokeilla siellä 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydät saada koska vaan tulla katsomaan. Mut harkitse nyt vielä :(!!! Et ole vielä menettänyt kultaistasi.
Ai että jonkun koti olisi aina avoin vieraan ihmisen tulla kun siltä tuntuu? Vaikka eläinrakas itse olenkin, en ikimaailmassa tekisi sellaista sopimusta että myyjä voi tulla meille milloin tahansa.
No eikö sitten aikuiset osaa sopia vierailua niinkuin normisti? Minä kun otin kissan suojasta niin tarjouduin että sen hoitaja joka oli kiintynyt kissaan saa tulla koska vaan psyyke vaatii silittelemään ja viettämään aikaa sen kanssa. Ja näin tekikin. Hyvältä se kaikista tuntui ja sitten kun hön näki kaiken olevan hyvin ja omat tunteet tasaantuivat vierailut harvenivat ja jäivät uusien kisujen tieltä. Tuo tyttö olikin kultainen sydän ei ihme että kiintyi kissaan:)!
Nonni, tässä sitä ollaan. Hugon omistajana edelleen. Päätin etten sittenkään myy hugoa kenellekkään, yritän nyt tehä kaikkeni. Tulipahan ostettua hugolle joululahjat pikaisesti :D ehkä aika näyttää miten tämä onnistuu...
Oi kun kiva kuulla, että koira sai jäädä kotiin. Vaikka nyt saattaa koira tuntua työläältä kaiken muun ohella, niin lemmikistä saattaa olla erityislapsellekin paljon iloa ja jopa terapeuttista ja rauhoittavaa apua vaikeina hetkinä. Ja miksei väsyneelle äidillekin. <3 Tsemppiä koko perheelle koirakaveria myöten!
Hyvä että koira sai jäädä. Koirat kiintyvät paljon omistajiinsa, eivätkä ne todellakaan nauti kodin vaihdosta, päinvastoin.
Minä en myöskään ymmärrä, miten joillekin on koirasta paljon vaivaa. Lenkillä käyttämisessä hoituu omakin liikunta, joka auttaa jaksamaan. Ruokinta on helppoa, ja koiralle huomion osoittaminen tulee ainakin minulta automaattisesti siinä sivussa. Muut hoitotoimenpiteet eivät vie paljoa päivästä.
Tämä vaatii tietenkin sen, että koira on saanut pentuna hyvän koulutuksen. Ongelmakoira aiheuttaa toki vaivaa. Mutta olen usein vähän järkyttynyt siitä, kuinka paljon ihmiset myyvät koiriaan pois. Syyksi sanotaan usein lapset, uusi vauva tai se, että aika/raha ei riitä. Tuollaisia asioita pitäisi miettiä jo ennen koiran ottamista.
Erityislapselle koirat voivat muuten olla todella terapeuttisia. Koirat voivat myös vähentää omistajiensa stressiä.
Mitä ostajat tuumasivat kun et myynytkään?
Täällä tarjottaisi hyvä hoitopaikka koiralle
Aina näitä ei tiedä etukäteen mitä tapahtuu. En minäkään suunitellut olevani kolmen lapsen kanssa kotona, joista kaksi tarvitsee enemmän hoitoa kuin perusterveet lapset. Toinen on kuuro ja toinen tarvitsee päivittäin lääkitystä. Ei tähän yhtälöön koira sopisi mitenkään, jos sellainen oltaisiin joskus ennen lapsia otettu. Jos taas nämä kaksi olisivat perusterveitä niin koira menisi ihan hyvin.