Hki saako mistään sukupuolitautitestejä jos ei oireita ole, haluaa vain tarkistaa
Ennen sukupuolitautien polille pääsi testauttamaan hiv:n ja yleisimmät seksitaudit nimettömänä ja ilman lähetettä. Oireita jostain taudista ei vaadittu. Hyvä järjestelmä
Nyt homma on tietääkseni muutettu niin, että pitää olla oireita ja sitten vasta voi päästä tuolle polille. Muut ohjataan omalle terveysasemalle. Oma terveysasemakaan ei ota ilman oireita testeihin.
Olen siis soittanut nämä kaikki itse äskettäin läpi ja tämä on tulos.
Pitääkö minun todella valehdella että jotain oireita on? Eikö missään pääse enää tsekkauttamaan tilannettaan varmuuden vuoksi.
Kommentit (14)
Merkilliseksi on tuokin mennyt.
Mutten lähtis heittelemään, että kumppanilla on todettu tauti. Siinä saattaa käydä niin, ettet pääse testeihin mutta saat reseptin tautiin.
Tai sitten ne testaavat vain kyseisen taudin joka "poikaystävällä on" :-/
Tämä on selkeä huononnus ennalta ehkäiseviin palveluihin, paha virhe.
ap
Sano että kumppani kertoi pettäneensä thaimaan lomallaan. Riittää varmasti.
Eksottinen rakastaja antoi bonuksena taudin 😀 👍
Yksityis-sairaalat kuten mehiläinen tai lääkäritalo jne..
Jos ja kun ilmeisesti olet aina aktiivisesti eri äijän kaa niin kumiakin voi käyttää, oletko kuullut ?
Tai mitä turhaan, jokainen saa juuri sen mitä ansaitsee.
Eivät määrää lääkkeitä ilman testejä. Ei varmasti.
Ei täällä kukaan kysele, jos sanoo, että kumppanilla on joku tauti tai vaikka yhden yön suhteella. Eihän sitä voi tietää tutkimatta mikä tauti on kysessä.
Itse kävin kesällä husin sukup.polilla. Sanoin vaan et alavatsa on ollu kipeä ja kumppanillani on epämääräinen tausta + hän on ulkomaalainen (ei oikeesti ollu, mutta mistäpä tarkistavat). Testeihin pääsin ja ystävällistä palvelua oli (ja puhtaat paperit). :)
No onpa todella omituista, eihän se mitenknkään voi mennä noin. Siis sukupuolitaudithan voi olla oireettomia. Kyllä ainakin Kuopiossa itse pääsin testeihin, kun halusin vain tarkistaa vaikka oireita ei ollutkaan.
Kyllä vaan Helsingissä voi mennä noin. Ovat oikein kirjanneet soittoni (kuten sinänsä kuuluukin) Kanta.fi:hin. Kiva kiva...että terveisiä vaan kaikille tutuille jotka tietojani sieltä vilkuilevat. Kun sanoin että en ole oikeastaan ollut kenenkään kanssa (viimeksi 3v sitten ja silloin ihan lyhyen aikaa ilman kumiakin tosin ei loppuun saakka - näin yksityiskohtaisesti en kyllä selostanut) moneen vuoteen mutta haluaisin kuitenkin tarkistaa, ettei siitä ole tullut mitään (lähinnä hiviä tai klamydiaa ajattelin). Puhelinhenkilö alkoi tivata, että millä tavalla tarkalleen ottaen minulla on syytä ajatella että siitä olisi sitten voinut tulla jotain.
Voinhan soittaa uudestaan, sama tk kuitenkin edelleen, mutta ehkä toinen vastaaja vastaisi eri tavalla. Ihan eri tason tietäjiä siellä puhelimessa on ennenkin ollut.
En toisaalta hirveästi tykkää, että siellä potilaspapereissa seisoo sellaista merkintää, että olen paneskellut ilman kortsua tai harrastanut irtosuhteita tai mitä muuta tahansa...sehän on henkilön yksityiselämään liittyvää arkaluontoista tietoa jota ei edes saisi kirjata.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kellään tietoa?
Pääset ihan varmasti testeihin ta:lle kun pyydät, selityksenä uusi suhde ja muu kuin kondomi ehkäisynä. Miksi nimettömänä? Mene yksityiselle jos sen tarvitset välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin kesällä husin sukup.polilla. Sanoin vaan et alavatsa on ollu kipeä ja kumppanillani on epämääräinen tausta + hän on ulkomaalainen (ei oikeesti ollu, mutta mistäpä tarkistavat). Testeihin pääsin ja ystävällistä palvelua oli (ja puhtaat paperit). :)
Eikö tässä nyt ollut tietoa?
Mitä enää kyselet? Voisit itse mennä sinne ja vaatia niitä testejä. On paljon oireettomia sukupuolitauteja, ei oikeasti voi vaatia oireita! Siellä on joku tyhmä sanonut väärin tai itse olet ymmärtänyt väärin.
Jos esim. mies käy vieraissa ja keroo myöhemmin, on sinulla täysi oikeus testiin, vaikka vaan epäilet tartuntaa (minule kävi näin). Tämä on tosi ja sattui helsingissä. Ja on kumma, jos se ei sinulle kelpaa.
Eivät voi vaatia noin. Ainakaan tk:ssa. On paljon oireettomia sukupuolitauteja.
Sano, että sun kumppanilla on todettu joku /jotkut sp.tauti, niin niiden on testattava sutkin!
Toimi meillä.