Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni ei usko, että on oikeasti köyhiä lapsiperheitä...

Maitseena
02.12.2016 |

tai ainakaan niin paljon mitä nyt varsinkin ennen joulua kovasti mediassa puhutaan. Hän esitti ihan hyvän kysymyksen, että jos joku kymmenes lapsi elää köyhyydessä niin missä nämä lapset ovat. Meillä on molemmilla kolme lasta, jotka kaikki harrastavat, käyvät koulua jne. Ja heidän kaveri/harrastuspiirissään ei köyhiä ole. Ja mistä sen tietää, no kaikilla on kalliit harrastukset joihin menee tuhansia euroja vuodessa, joten oikeasti köyhä lapsi ei voisi näitä laleja harrastaa (jääkiekko, taitoluistelu jne.).
Ja kaikilla ystävillämme on omaktoitalot, molemmilla vanhemmilla uudet omat autot ja suurimmalla osalla on kesämökit, ollaan vajaa nelikymppisiä ja kesät tosiaan vietetään mökeillämme, kyläillen toistemme mökeillä tai yhdessä veneillen.
Monilla on hienot isot veneet, meillä tosin vain melko pieni "purkki", mutta se ympäristö missä itse elän niin kaikki muut näyttäytyvät minulle varakkaampina kuin me itse.
Siis meillä tosiaan on iso ok-talo, autot, mökki, vene, teemme pari ulkomaanmatkaa (taviskohteisiin kuten kaupunkiloma Roomaan tai viikko välimerellä tai kanarialla) vuodessa jne. Silti tuntuu että kaikilla tuttavillamme on paljon enemmän kuin meillä, lomailevat Hawajilla tai aasiassa7Australiassa kuukausia vuodessa ja omaavat juuri kunnon ökyveneet.

ystäväni sai minut siis ajattelemaan näitä asioita. Missä ne oikeasti köyhät ovat, onko määrää liioiteltu... Lukiokin on täynnä nuoria ja omalla lapsella kirjatkin maksoivat ekana vuonna yli tuhat euroa, siihen harrastukset päälle, mopon ylläpito ja bensat jne. ja jokainen hänen kaverinsa elää samoin.

mitä köyhiä täällä oikeasti muka on?

Juttu lähti siitä, että olin osallistumassa joulupuu-keräykseen ja ystäväni kysyi että kannattaako, minne nämä oikeasti menee...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mää just luin.... Miten tuollasella ajatuksenjuoksulla saa hyväpalkkaisen työn jolla tuota elämäänne rahoitatte, ja missä pumpulissa oikein elätte jos liki 40-vuotiaana olette vielä noinkin naiiveja?

Aloittaja voisi vielä kertoa paljonko heillä on lainaa (veikkaan 300 000 €) - ja onko sitä lainaa tarkoitus maksaa takaisin?

Kerropa mitä tää kysymys liitty mun aloitukseen? Helpottaako omaa fiilistä jotenkin ajatella että kaikilla joilla on ok-talo, on ihan hirveesti velkaa ja elävät pelkkää kulissia. Typerys.

Meillä on talon arvo pankin mukaan 650 000€, velkaa on jäljellä 180 000€. Autoista, mökistä tai veneestä ei luonnollisesti ole velkaa. asuntolainaa lyhennämme 2200€ kuussa. Perheen yhteenlasketut vuositulot on noin 120 000€. vertotietojen mukaan naapurimme tienaavat jo yksin tuon verran. Ihan hyvin oma talous pyörii, mutta en ole mikään tuhlailija, joka tilistä laitan aina siivun säästöön. En shoppaile huvikseni tai käy säännöllisesti ulkona syömässä. Missään en väittänytkään olevani mikään kroisos, mutta jos tälläiseen epäolennaiseen tartutaan niin tässä vastaus.

Vierailija
22/23 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitseena kirjoitti:

Lainaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mää just luin.... Miten tuollasella ajatuksenjuoksulla saa hyväpalkkaisen työn jolla tuota elämäänne rahoitatte, ja missä pumpulissa oikein elätte jos liki 40-vuotiaana olette vielä noinkin naiiveja?

Aloittaja voisi vielä kertoa paljonko heillä on lainaa (veikkaan 300 000 €) - ja onko sitä lainaa tarkoitus maksaa takaisin?

Kerropa mitä tää kysymys liitty mun aloitukseen? Helpottaako omaa fiilistä jotenkin ajatella että kaikilla joilla on ok-talo, on ihan hirveesti velkaa ja elävät pelkkää kulissia. Typerys.

Meillä on talon arvo pankin mukaan 650 000€, velkaa on jäljellä 180 000€. Autoista, mökistä tai veneestä ei luonnollisesti ole velkaa. asuntolainaa lyhennämme 2200€ kuussa. Perheen yhteenlasketut vuositulot on noin 120 000€. vertotietojen mukaan naapurimme tienaavat jo yksin tuon verran. Ihan hyvin oma talous pyörii, mutta en ole mikään tuhlailija, joka tilistä laitan aina siivun säästöön. En shoppaile huvikseni tai käy säännöllisesti ulkona syömässä. Missään en väittänytkään olevani mikään kroisos, mutta jos tälläiseen epäolennaiseen tartutaan niin tässä vastaus.

Noin 15 vuotta sitten ostin vellalla ekan uuden autoni, siitä sain velan kuitattua kun myimme voitolla sen hetkisen asuntomme. Sittemmin olen vaihtanut uuteen noin 3 vuoden välein jolloin vaihdossa pitää maksaa n. 5000€ niin ei tarvii ottaa autoa varten velkaa, enkä sellaiseen edes haluaisi lähteä. en näe järkeä lyhennellä auton vuoksi lainaa ja maksaa korkoja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en tunne ko yhden ihmisen, jolla on joskus ollu syöpä, niin vähän tulee mieleen että missä ne kaikki syöpää sairastavat on?? Oikeesti varmaan keksitty luulo tauti yrittävät vaan huijata rahaa esim jossain keräyksissä. Yhtään lastakaan en tiiä kellä ois ollu syöpä niin siihen en ainakaan usko että lapset syöpään sairastuu,,,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi