uuden miehen karmiva exä
Mun harrastusporukkaan tuli uusi nainen ja juteltiin, kuten asiaan kuuluu. Vaikutti ihan normaalilta, kivalta jopa...
Nyt mulle selvisi, että tämä nainen on oikeasti mun suht uuden miesystävän exä :o On kulkenut siellä harrastuksessa ja hakeutunu koko ajan mun seuraan (ja KAIKEN on valehdellut, nimensäkin). Pelottavaa oikeasti...
Oli kuulemma ollut ihan sairaan mustasukkainen suhteessa, mutta tätä ennen mies ei juuri siitä ole puhunut. Miten tässä vois toimia fiksusti? Koko ajan sellanen vainoharhainen fiilis päällä, että kohta se ampuu mut tai jotain. en siis tosissani usko, että tekis sellasta, mutta kamala tunne koko ajan päällä.. liian kaukana normaalista tuo toiminta.
Kommentit (26)
Mulle kävi aika samalla tavalla joskus: aloin tapailla yhtä miestä ja about heti parin tapailun jälkeen elämääni tuli lähes väkipakolla(näin jälkikäteen mietittynä) eräs nainen joka oli epätavallisen kiinnostunut asioistani. Ajattelin että on vain hyvä ihminen ja ystävä mutta heti asian paljastuttua (sain kuulla ihan sattumalta ihmiseltä joka tunsi molemmat)niin tämä nainen alkoi keksimään sille miehelle kaikkia hulluja juttuja minusta esim että olen mielenterveydeltäni heikko...onneksi mies ei uskonut mitään vaan tiesi naisen olevan hieman päästään vialla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sua kysymästä ihan viattomasti, että "ai oletko sä vaihtanut nimesi, sähän olet XY:n entinen naisystävä?" Jatkat sitten juttua ihan normaalisti, niinkuin se asia ei sua kauheesti hätkähdyttäisi, niin sen toiminnalta putoaa pohja pois, ainakin hetkeksi.
Miksi ihmeessä ap:n pitäisi niin kysyä. Sitä tällaiset hullut juuri haluavat; reaktioita ja hämmennystä. Paras reaktio on niin kuin ei huomaisilaan tätä naista ja jos nainen tulee puhumaan niin vastaa vain neutraalisti.
Ehkä hän koettaa tutustua sinuun salanimen turvin, koska haluaa päästä varoittamaan sinua miehestäsi. Ehkä miehesi on väkivaltainen, pettäjä, rikollinen... Ja hän tietää, että miehesi on varmasti puhunut hänestä pahaa ja varoittanut tutustumasta "sekopää-exäänsä".
minni_hiiri112 kirjoitti:
Ota huomioon että kaikilla ihmisillä ei ole juurikin se etunimi siinä facebook profiilissa. Itse käytän toista nimeäni. Eli periaatteessa et tiedä valehteliko nimensä voihan ne molemmat olla sen nimiä.
Ja ennenkuin nolaat itsesi tarkkaile tilannetta. Mitä kautta nainen olisi saanut tietää sinun olevan sen miehen uusi? Jos eivät ole face kavereita? Onko teillä facebookissa parisuhde tila julkisena?
Plus vanha neuvo kunniaan : suhtaudu aina varauksella siihen mitä ihmiset eksistään puhuvat. Ole neutraali kunnes saat tarkkailtua tilannetta hieman lisää.
Sinun ei tarvitse kyseisen naisen kanssa jutella /kaveerata. Vaikka sama harrastuspaikka onkin kyseessä. Mutta koita tulla jotenkin toimeen. Oletko kertonut miehelle? Jospa hän osaisi antaa selvennystä vaikka tuohon nimi asiaan?
Esitteli itsensä tyyliin "Martta Virtaseksi" ja facebookissa nimenä oli ihan eri, tyyliin "Reetta Korhonen" (miehen mukaan facessa oikea nimi).
Mies ei aiemmin ole puhunu tästä naisesta juuri mitään, vain että olivat yhdessä jonku pari vuotta ja nainen oli tosi mustasukkainen eikä mies enää sitä jaksanut sitä. Ei mitään sen yksityiskohtaisempaa, enkä kyllä ole ennen tätä kysellytkään oikeestaan mitään exästä.
En tiiä, mistä tiesi tän harrastuksen. Ei se kylläkään mikään varjeltu salaisuus ole :D Eikä myöskään facessa ole laitettu parisuhdestatukseen päivitystä... Aika tuore juttu tämä on, tapailtu joku pari kk vasta, eli ei mitään supervakavaa, huomenna naimisiin-tasoa ole tämä suhde.
Ehkä tuo neutraalius vois olla parasta. Joku tuolla heitti, että jos se onkin tää mies, joka on hullu... Mutta, jos exä olis siksi vaihtanu nimensä, niin miks olis facessa vielä vanhalla nimellä? Tai en tiiä, vainoharha iskee kohta pahasti.. Mies ei kyllä paljon mitään puhunut tosta exästä, vaikka kyselinkin. Sano vaan, että kannatta vaan antaa olla? :o Joku tässä on sekasin ku seinäkello ja kohta varmaan minäkin, ku pyörittelen näitä päässäni.
ap
Vierailija kirjoitti:
AV - MAMMA kirjoitti:
Joopa joo. Tämmöisiä taphtui elokuvissa ennen someaikaa.
Aika pölvästi jos lähtee tuollaiseen touhuun, kun on aika oletettavaa että ex on näyttänyt entisen puolison kuvan uudelle puolisolle ja tämä tunnistaisi jos tapaisivat.
What, kuka helvetti esittelee nykyiselleen exiensä kuvat? XD
Aika erikoista kyllä olisi. "Tämä brunette tässä on Tanja, me seurusteltiin puoli vuotta. Tämä on Laura, se tykkäs kissoista, mutta mä on allerginen. Tää on Marketta, se on tuolla mun pakastimessa edelleen. Tässä on Mirva, jonka kans oltiin melkein vuosi yhessä..."
Mikä estää sua kysymästä ihan viattomasti, että "ai oletko sä vaihtanut nimesi, sähän olet XY:n entinen naisystävä?" Jatkat sitten juttua ihan normaalisti, niinkuin se asia ei sua kauheesti hätkähdyttäisi, niin sen toiminnalta putoaa pohja pois, ainakin hetkeksi.