Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinä syöt sushin?

Vierailija
01.12.2016 |

Tuli mieleen tuosta junttideitti-testistä :)

Minä otan satsin paria sorttia tai lajitelman, kuitenkin niin että tulee makeja ja nigrejä.

Sitten pöydässä sekoitan nokareen wasabia soijakastikkeen sekaan, jonne dippaan puikoilla valitsemaani sushipalaa. Joskus saatan puraista niin että syön sen kahdella haukulla, joskus vain yhdellä, rippuu vähän palan koosta.

Kotona en hienostele vaan syön sushini käsin mutta muuten sama kaava eli wasabinokare soijakastikkeeseen ja sitä rataa.

Juomaksi cocis.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivelen wasabia palan päälle, kastan soijakastikkeeseen ja syön. Puikoilla. Juomana sake tai punaviini, jos lounaaksi syön niin vesi.

Vierailija
22/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivelen wasabia palan päälle, kastan soijakastikkeeseen ja syön. Puikoilla. Juomana sake tai punaviini, jos lounaaksi syön niin vesi.

Niin ja inkiväärin syön erikseen, palojen välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen makisushini itse (kavereiden kanssa), joten täytteenä on yhtä jos toista riisin lisäksi paitsi kalaa. Kasviksia, paistettua kananmunaa, avokadoa yms. Wasabia pitää olla myös siellä rullassa, ei pelkästään dippisoosissa :P

Syönti osuus tapahtuu: rulla soija-wasabisoosiin ja sieltä suuhun. Röyhkeästi sormin, oikealla kädellä jos sekin pitää mainita. Juomana on sitä mitä kotoa löytyy.. teetä, olutta, sakea, vettä tai kokista. Mitään etikettejä kaveripiirissä noudateta. :D

Vierailija
24/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti oikeaoppiselta siihen asti kun sanoit että JUOMANA COCIS??? Siis Coca-Cola??? Eihän se käy ollenkaan! Sushin kanssa pitää juoda vihreää teetä, ei mitään sokerilitkuja jotka muuttaa kalan maun.

t. Japanissa asunut

Vierailija
25/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pidän kyllä wasabin erikseen ja dippaan ensin siihen vähän riisipuolta, sitten kastan kalapuolen soijakastikkeeseen, joka on eri astiassa.

Inkivääri eli gari kuuluu syödä kahden eri sushin välillä, sen tarkoitus on puhdistaa pois yhden kalan maku ennen kuin maistaa toista. OIkeat japanilaisethan eivät lisää wasabia sushiin ollenkaan, koska se loukkaisi sushikokkia.

En ole kumminkaan tiukka japanilaisen sushin kannattaja, puristi, vaan tykkään enemmän länsimaistuneesta sushista, niistä liekitetyistä ja erilaisista uusista versioista. Amerikkalaiista versioista kuten Avocado ja California Rolls, jne. Tykkään myös syödä puikoilla eikä käsin.

Vierailija
26/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä niiden nimiä. Dippaan puikoilla soijakastikkeeseen ja pistän suuhun. Mun mielestä puraisemisesta tulee yleensä sotku. En laita wasabia soijakastikkeen joukkoon, vaan pieninä palasina kalasushin päälle/kalapalan alle.

Vierailija
27/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, riisiä, kurkkua, avocadoa ja kalaa, uitetaan soijassa ja wasabissa, niin perushuttua kuin olla ja voi. Mutta jostain syystä mieletön trendi.

Vierailija
28/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, riisiä, kurkkua, avocadoa ja kalaa, uitetaan soijassa ja wasabissa, niin perushuttua kuin olla ja voi. Mutta jostain syystä mieletön trendi.

Siitä syystä, että se on hyvää.

Vierailija
29/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään sekoittaa vähän wasabia soijan sekaan. Ja inkivääriä tosiaan eri makujen välissä suun puhdistukseksi. Juomana yleensä vesi + vihreä tee, joskus harvoin japanilainen olut tai lasi valkoviiniä.

Vierailija
30/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapojahan on varmaan satoja ihan japanissakin.

Mutta mun japanilainen kaveri sanoo, että japanilaisesta näyttää ikävältä, kun soijakastike sotketaan, eli sohlataan se palanen sine soijaan uimaan, niin että sinne leviää riisiä ja varsinkin että sinne laitetaan uimaan wasabia.

No, hän on vetänyt puikoilla kaiken safkansa syntymästään saakka, niin helppohan se on sanoa. Kyllä mulla sinne soijaan riisiä joutuu. Hän siis sievästi dippaa palaa soijaan ja ottaa vähän wasabia siihen. Inkivääri todellakin eri makujen väliin puhdistamaan. No, sujuvasti silti ruokaillaan yhdessä ja olen häneltä oppinut tekemään sushia - se riisi, se riisi :)

Vierailija
31/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puikoilla. Ei ole samaa fiilistä, jos syö sormin.

Dippaan aika ronskisti soijassa ja syön kokonaisena.

Palojen välissä syön sitä mitäsenyton... sitä vaaleaa juttua? Inkivääriä?

Makit on parhaita, rakastan sitä merilevää. Lisäksi ne on jotenkin söpöjä.

Juomaksi kylmää vettä.

Wasabiin en kajoa :D

Vierailija
32/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yleensä lajitelman. Nigireistä tykkään eniten, tai sitten makeista, joissa on kunnon täytettä (ei siis mitään yksinäistä kurkkupalaa keskellä).

Otan puikoilla pienenpienen nokareen wasabia kunkin palan kohdalla, en sekoita sitä soijaan. Sitten dippaan palan soijakastikkeessa. Pitäisi tehdä kalapuoli edellä, mutta välillä annan mennä riisipuolellakin. Syön palat joko yhdellä tai kahdella haukkauksella. Nigirit yleensä kahdella. 

Garista en niin hirveästi välitä, mutta joskus otan palan eri makujen välillä. Useimmiten jätän sen väliin tai otan vain lopuksi yhden palan raikastamaan suuta.

Sitä ei tässä kysytty, mutta vinkkaan, että kannattaa tutustua japanilaiseen ruokakulttuuriin muutenkin, kuin vain sushin osalta!

Vierailija
33/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi h#$/#tti teiän kanssa! Miks tällaisia keskusteluja?

Hirveä sushihimo iski. Mikään paikka ei ole auki eikä kotona ole sushiaineksia... tai lähimmät on UncleBen's pikariisi ja omenaviinietikka, mutta ihan NIIN epätoivoinen en vielä ehkä ole... ehkä....toivottavasti... Yyyyh.

Vierailija
34/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että se inkivääri on tarkoitettu väliraikastimeks, mutta mun mielestä se on ihanaa varsinkin sellaisten sushipalojen kanssa, joissa on rasvaista kalaa.

Mä oon saanu vissiin ihan liian isoja susheja, kun joudun ne kahtena suupalana syömään. -2

Vierailija
35/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona en hienostele vaan syön sushini käsin

Ei käsin syöminen ole mitään hienostelua. Sushi sopii ihan hyvin syödä käsin. Paitsi kulhoon valmistettu sushi jota joskus syön, sen syön puikoilla.

Jos syön sushia ravintolassa tai ostan sieltä mukaan, käyn paikassa, jossa siinä on valmiiksi tarpeeksi wasabia, eli sitä ei tarvitse lisätä. Liika wasabi vain peittää muiden ainesten maun, eikä se ole tarkoitus. Itse kun teen niin sipaisen mukaan wasabia sen verran mikä riittää. 

Juomana vihreää teetä, juon sitä muutenkin ja sopii sushin makuun.

Vierailija
36/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo ja soijakastikkeeseenkin dippaan palasta vain hyvin hillitysti, jos laisinkaan. Samasta syystä eli jottei varsinaisten täytteiden maku peity. Nehän on yleensä aika miedon makuisia, ainakin ne joista itse tykkään.

Makit menee kertahaukkauksella, nigirit jos on isoja niin puraisen poikki. 

Vierailija
37/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan väärin syön eli sotkotan soijaan wasabia ja laitan sushipalan päälle inkiväärilastun. :)  Juomana vettä / teetä, joskus olutta. 

Vierailija
38/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa syödä sushia teen kanssa. Vesi tai jos hienostella haluan niin viini (joka ei kai oikeasti muka sovi sushin kaveriksi, mutta mä tykkään). Kuumat juomat ei mun mielestä vaan sopi ruokajuomaksi.

Mutta itse kysymykseen. Otan sushia yleensä jonkun lajitelman. Enimmäkseen kalaa, mutta muutama kasviskin voi olla seassa. Joko käyn syömässä ravintolassa tai otan take-awaynä. Vääräoppisesti sekoitan wasabia soijaan ja dippaan paloja kunnolla siellä. Dippauksen teen riisi edellä, koska näin enemmän soijaa/wasabia tulee mukaan. Eli vääräoppisesti tämänkin. Inkivääriä syön palasten välissä. Sen vihreän teen tai monesti ihan vain kahvin otan vasta ruoan jälkeen. Syöminen hoidetaan ehdottomasti puikoilla.

Alkoipa tehdä mieli sushia. Pitää varmaan huomenna töiden jälkeen käydä perjantain kunniaksi herkuttelemassa :9

Vierailija
39/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sotken wasabin soijaan. Olen luullut että se on ihan junttia, mutta minulle se on helpoin tapa enkä muutenkaan ole niin fiini ihminen. Dippaan ne palat kyljeltään siihen soijaan, sillain että sekä kala että riisi saa vähän sitä soijakastiketta. Useimmiten syön yhdellä suupalalla enkä haukkaa halki, koska siitä seuraa usein vaikeuksia saada pidettyä se paketti kasassa ja puikoissa.

Jos on sellainen, missä on päällä se jättikatkarapu, laitan senkin suuhun kokonaisena ja kun pala on suussa, nappaan puikoilla siitä pyrstöstä kiinni. Sitten puraisen sen pyrstön poikki ja nostan puikoilla lautasen reunaan.

Vierailija
40/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi h#$/#tti teiän kanssa! Miks tällaisia keskusteluja?

Hirveä sushihimo iski. Mikään paikka ei ole auki eikä kotona ole sushiaineksia... tai lähimmät on UncleBen's pikariisi ja omenaviinietikka, mutta ihan NIIN epätoivoinen en vielä ehkä ole... ehkä....toivottavasti... Yyyyh.

No sanos muuta! Mullekin tuli ihan himo pelkästä lukemisesta. Ja mä olen sentään syönyt sushia tänään!

Meidän perheen yks suosikkilautapeli on Wasabi! jossa kootaan pelilaudalle sushiannoksia aineksista. Siinä on sama ongelma, aina tulee kauhea himo kun sitä pelaa.