Kannattaako työpaikkahakemukseen laittaa "yksineläjä" ja puolustella sitä "erakkoluonteella"?
Tuli vain mieleeni, että olen laittanut noin muutamaan hakemukseen. Mielestäni ne ovat positiivisia asioita ihmisessä, että siis ei tarvitse tukijoukkoja tahi seuraa. Mutta miten mahtavat työantajat ajatella?
Kommentit (26)
Että olet hullu ja pelkäät ihmisiä. Sellainen joka ei työkavereille edes puhua pukahda
Kannattais ehkä kuitenkin mieluummin laittaa ne kliseiset "Olen sosiaalinen ja tulen kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen"
Mitä se työnantajalle edes kuuluu että kenen kanssa asut? Itselle ei tulisi mieleenkään mainita, ei ole mikään tärkeä tieto. Tuon yksin pärjäämisen voi mainita jollain muullakin tavalla.
Voi apua. Jos meille hakisi noilla sanoilla, niin ei todellakaan pääsisi. Meillä tehdään tiimityötä ja kaikkien pitää tulla hyvin juttuun kaikkien kanssa. Ei voi olla erakkoluonne.
Veikkaan, että paljon muutakin on pielessä hakemuksessasi. Ei tuollaisia asioita sinne kirjoitella.
Älä selitä mitään kenen kanssa asut. Voit toki lipsauttaa haastattelussa että olet sinkku
Toi on pätevää, jos haet esim. majakan vartijaksi tai securityn palvelukseen.
Kandee jos hakee majakanvartijan paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Jos meille hakisi noilla sanoilla, niin ei todellakaan pääsisi. Meillä tehdään tiimityötä ja kaikkien pitää tulla hyvin juttuun kaikkien kanssa. Ei voi olla erakkoluonne.
Olette siis vähä-älyisiä. Minäkin olen erakko luonne ja silti tulen loistavasti juttuun kaikkien kanssa.
Oletko hakemassa työpaikkaan, jossa parisuhteesi ja asumisjärjestelysi ovat olennaisia? Mitä ihmeen henkilökohtaista soopaa sinä oikein kirjoittelet työnantajakandidaateille?!
Jos aiot majakanvartijaksi yksinäiselle luotsiasemalla, niin sitten. Muuten ei.
On paljon ammatteja missä siitä on hyötyä mm. valmentaja on aina yksin, vaikka muita neuvoo ja opastaakin. Kaikki päätökset joutuu tekemään "yksin".
Haen siis asiantuntijatahtäviin. En tietenkään ole töissä epäsosiaalinen, vaan päinvastoin. Ihmiset voisivat luulla, että olen hyvin sosiaalinen ja seurallinen. Oikeasti kyllä viihdyn parhaiten yksin, eikä minulla ole juuri kavereita. En kaipaa sellaista, koska joutavian joriseminen on pahinta mitä tiedän. Vapaaajalla olen mieluiten yksin. Poinntina on, että minulla periatteessa on aikaa paneutua työhöni täysin, ilman että joutuisin jakamaan aikani muiden kanssa. Aika kuluu parhaiten yksin työn ulkopuolella. En jaksa muita ihmisiä, koska olen siis erakko.
ap
Jos olisin palkkaamassa niin ilman muuta olisi positiivinen seikka. Itsekin olen.
Vierailija kirjoitti:
On paljon ammatteja missä siitä on hyötyä mm. valmentaja on aina yksin, vaikka muita neuvoo ja opastaakin. Kaikki päätökset joutuu tekemään "yksin".
Kyllä juuri näin! Toimitusjohtaja yms. ei voi mennä kyselemään, että miltä nyt muista tuntuisi tämä ja tämä päätös. Korkeamman älyn ammateissa toimitaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette siis vähä-älyisiä. Minäkin olen erakko luonne ja silti tulen loistavasti juttuun kaikkien kanssa.
Mutta pystytkö tekemään 8-16 työtä, jota tehdään ihan koko ajan yhdessä? Siis istutaan ihan käytännössä vierekkäin, puhutaan, mietitään, haetaan ratkaisuja. Kahvitauolla ja ruokkiksella ollaan isommalla porukalla. Koko ajan yhdessä. Joka työpäivä.
Mä en ihan heti ottaisi riskiä, että itseään erakkoluonteena pitävä pystyisi tuohon niin, että työkyky ja mielenterveys säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pystytkö tekemään 8-16 työtä, jota tehdään ihan koko ajan yhdessä? Siis istutaan ihan käytännössä vierekkäin, puhutaan, mietitään, haetaan ratkaisuja. Kahvitauolla ja ruokkiksella ollaan isommalla porukalla. Koko ajan yhdessä. Joka työpäivä.
Mä en ihan heti ottaisi riskiä, että itseään erakkoluonteena pitävä pystyisi tuohon niin, että työkyky ja mielenterveys säilyy.
Niin nyt taisi ollakin kyse asiantuntijahommista eikä jostain toistaitoisten askartelukerhosta.
Olen personal trainer ja erakkoluonne. Sopii hyvin tähän ammattiin! Asiakkaat vaihtuvat usein, mutta työkavereita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn oikein hyvin. Alaisiakin on 30-100.
Oletko varma, ettei hakemillasi paikoilla tehdä tiimityötä?