OMG! Sipilä kyselytunnilla: ”En ole enää yhteydessä toimittajiin, vaan oikaisen ne toisella tavalla”
Siis hankkii potkut niille toimittajille, jotka kehtaavat häntä arvostella? Suomi ei ole enää länsimainen sivistysvaltio.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkka Kanerva joutui eroamaan tekstiviestittelyn takia ulkoministerin hommista. Ja entäs Jäätteenmäen tapaus? Minusta tämä Sipilän toiminta on paljon vakavampi asia kuin nuo.
Missä todisteet? Onko Sipilä ollut tietoinen, että sukulaiset voittavat tarjouskilvan?
Minä viittasin lehdistönvapauteen ja Ylen höykyttämiseen.
Että ihan yhden toimittajan höykyttäminen lopettaa lehdistön vapauden? Aijai kyllä minä silloin kerran NIIN loukkaannuin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkka Kanerva joutui eroamaan tekstiviestittelyn takia ulkoministerin hommista. Ja entäs Jäätteenmäen tapaus? Minusta tämä Sipilän toiminta on paljon vakavampi asia kuin nuo.
Missä todisteet? Onko Sipilä ollut tietoinen, että sukulaiset voittavat tarjouskilvan?
Täytyy olla todisteet, että olisi pitänyt olla jäävi. Muuten koko uutinen on täyttä paskaa, erään poliitikon sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se jota lainasit, mutta jo itsessään törkeät tunteenpurkaukset toimittajalle, viestit joissa sanotaan suoraan, että pääministerimme luottamus on nolla häntä ja yleä kohtaan (toimittajien ei todellakaan pidä nauttia yhdenkään politiikon luottamusta), on törkeämpää ja vakavampi asia kuin edellä mainitut. Siis sillä itse jääviydellä ei ole tuon rinnalla mitään merkitystä. On myös erittäin huolestuttavaa, että pääministeri loukkaantuu niin yksityisesti kuin julkisesti, siitä että toimittajat uutisoivat mahdollisesta jääviystilanteesta. Korostan vielä: se että pääministeri ei ymmärrä miksi näistä asioista uutisointi on tärkeää, ja niihin puuttuminen millään tavalla on paheksuttavaa, on hyvin hyvin huolestuttavaa. Koko jääviys itsessään on näihin asioihin verrattuna aivan pieni seikka. En ymmärrä miten Sipilää ei ole vielä kehotettu eroamaan. Varsinkin kun vastaa eduskunnalle vain passiivis-aggressiivisesti ja leikkii jotain ajojahdin uhriksi joutunutta julkkista. Hän on pääministerimme, ja vastuussa Suomen kansalla aivan erityisellä tavalla. Meillä on pääministerinä ihminen, joka ei ymmärrä poliittista erityisasemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, mitä muuta pääministeriin liittyvää Yle on jättänyt uutisoimatta...
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000004890075.html?share=6defc0f644839f…
Vakuutuskuoriasian käsittelyä rajoitettiin.
Kyllä se on 100x isompi asia, jos myöntää rahoitusta sukulaisilleen tuossa asemassa, kuin ärähtää yhdelle toimittajalle. Sinulla on kyllä prioriteetit pahasti sekaisin.
Silloin pitää vain olla todisteet, että olisiko pitänyt jäävätä itsensä vai ei. Ei tämä sen vaikeampi asia ole. Onko päätökset tehty ennen rahoituksen myöntämistä ja onko Sipilä ollut tästä tietoinen.
Kaikki muu on skeidaa.
ugi kirjoitti:
Ehdottomasti ylivoimainen pääosa toimittajista vihreitä/vasemistoliittolaisia niin mitä muuta voitte odottaa? Hesan eliitti vastaan maakunnat.
Siis se että toimittaja olisi vasemmistolainen tekisi Sipilän käytöksen ok:ksi?
Valaise mua, kun en pysy perässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen Sipilän pääministeriuran alusta asti ajatellut, että haluaa pitää itsensä erossa kansasta ja on ns. manageroiva pääministeri: kylmä ja etäinen suorittaja. Nyt paljastui todellinen juopa hänen ja lähipiirinsä ja julkisuutta edustavan median välillä. HÄN määrittää, mistä media saa puhua. HÄN määrää, kenelle puhuu ja missä asiassa. HÄN pystyy hyppyyttämään Yleisradion pääjohtajaa tahtonsa mukaan. Pahoin pelkään,että jos hallitus jatkaa, pahempaakin on vielä tulossa eli itsesensuuri kasvaa uusiin mittoihin mediassa ja suoltaa hallituksen propagandaa. Onko vauva-palsta silloin ainoa vapaa media, jossa voi keskustella ja kritisoida?
Ei tämäkään palsta ihan vapaa taida olla. Monta Sipilä-aiheista ketjua on jo poistettu.
Vierailija kirjoitti:
ugi kirjoitti:
Ehdottomasti ylivoimainen pääosa toimittajista vihreitä/vasemistoliittolaisia niin mitä muuta voitte odottaa? Hesan eliitti vastaan maakunnat.
Siis se että toimittaja olisi vasemmistolainen tekisi Sipilän käytöksen ok:ksi?
Valaise mua, kun en pysy perässä.
Käytös on yksi vitunkullinperseen haju. Etkö tajua?
Ehkä se ei ole poliittisesti korrektia, mutta silti faktat ratkaisevat eikä se mistä susta sattuu TUNTUMAAN.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä näitä maajusseja, jotka keskustaa jatkuvasti äänestää . Kannatus oli vielä viime viikolla yli 20 %. Tämä toki ennen Sipilä-kohua, mutta tuskin se on siitä vieläkään laskenut.
Äänestämällä kepua säilytät asemasi kepulaisessa kunnassa. Siksi. Olen asunut pikkupaikkakunnalla jossa ison puolue on Keskusta. Meno on sen mukaista, pieni piiri päättää kaikesta eikä muut uskalla uhmata, koska se tietää vaikeuksia. Pahimmillaan menee työpaikka ja pankki käy hankalaksi esim. asuntolainojen kanssa. Parempi on siis äänestää Keskustaa. Selviät vähimmällä. Karua mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla ajojahtia nyky hallitusta kohtaan media on pitänyt. Missään ei edelleenkään esim olla määritelty millä perusteella mitenkin jääviys syntyy. Tässä tapauksessa esim olisiko sipilän pitänyt ensin rahoituspäätöstä miettiessä kysyä mitä tämä yritys on nyt ostamassa ja millaisella aikataululla, ketkä on tarjousta tekemässä? Aivan samoin pitäisi siis sen mukaan kaikkien terveydenhuoltoon mitenkään liittyvien päättäjien (jos vaikka eno tai serkku on lääkäri) jäävätä itsensä kaikesta päätösvallasta kun sorvataan uutta sotea, koska nehän saattaa vaikka hyötyä jotenkin! Maailma on nykyään hullu kun kaikki saavat äänensä kuuluviin netissä ilman minkäänlaista sensuuria. Luulen että sellaisen moderoimattoman viestinnän aika alkaa olla kohta tullut tiensä päähän. Ja vain sen takia että kaikilla on valta, mutta kukaan ei kanna vastuuta.
Kyllä ne jääviyden määritelmät on kirjattuna ihan lakiin. Ja kyllä, jos lähisuvulla on omistuksia terveydenhuoltoalalla yrityksissä, jotka hyöytyvät sote-päätöksistä, on päättäjä esteellinen osallistumaan päätöksentekoon tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä näitä maajusseja, jotka keskustaa jatkuvasti äänestää . Kannatus oli vielä viime viikolla yli 20 %. Tämä toki ennen Sipilä-kohua, mutta tuskin se on siitä vieläkään laskenut.
Äänestämällä kepua säilytät asemasi kepulaisessa kunnassa. Siksi. Olen asunut pikkupaikkakunnalla jossa ison puolue on Keskusta. Meno on sen mukaista, pieni piiri päättää kaikesta eikä muut uskalla uhmata, koska se tietää vaikeuksia. Pahimmillaan menee työpaikka ja pankki käy hankalaksi esim. asuntolainojen kanssa. Parempi on siis äänestää Keskustaa. Selviät vähimmällä. Karua mutta totta.
Hä? Miten kuvittelet kenenkään saavan tietää, jos äänestäisitkin oikeasti puolutetta, joka on mielestäsi paras? Ei nyt ihan mene mun ymmärrykseen tämä... Eikö teillä saakaan äänestystä tehdä yksin siellä kopissa piilossa muilta?
Vierailija kirjoitti:
Sipilä unohtaa oman asemansa, joka täysin julkinen. Median tehtävänä on tiedottaa kaikesta töppöilystä ja kähminnästä mitä hallitus tekee. Nuo veisivät kaiken, jos mahdollisuus siihen tulisi. Hävytön ukko, leikkaa kyllä surutta muilta vaikeuttaen monien elämää, mutta minun perheeni ja Talvivaaraan upotetut miljoonat (jotka kähmittiin kansalta kerätyistä verovaroista) pitäisi jättää nyt rauhaan. Tosiasia on, että koko kaivos on vain ja ainoastaan ympäristöriski, eikä siitä ole ikinä mihinkään, hassattiin niitä valtion varoja siihen miljardikaupalla tai ei.
Berner on samaa maata tämän etuoiketetun pikkukeisarin rinnalla, omiin hupiautoihin upotetaan vaikka koko se summa, joka on alunperinkin saatu kiristämällä aikaan: kiky, leikkaukset kaikkein heikomassa asemassa olevilta ym. ns. "pakko".
Sipilän mielestä taas toimittajien ei ole mikään "pakko" - tai heillä ei ole edes oikeutta - kysyä saati kyseenalaistaa hänen omia verokeinotteluitaan tai sukulaisille varsin kyseenalaisten päätöksien myötä annettuja valtionvaroja. Koska eihän pääministerin omasta mielestä sotessa tai Talvivaaraan upotetuissa miljoonissa mistään kaverikapitalismista ole kyse! Ihan vaan läpeensä järkeviä päätöksiä, kuten myös Bernerin ja kamujen sähköautoilun rahoittaminen - business as usual. Se nyt vaan meni tällä kertaa niin, että oli pakko leikata opiskelijoilta ja eläkeläisiltä, jotta voitiin upottaa ne leikkauksilla aikaansaadut 200 miljoonaa pääministerin omiin hankkeisiin: Talvivaaraan ja luksusautoiluun, jotta sataisi vähän lisää massia sinne omaan laariin. Pääministerin mielestä asia pitäisi ohitaa olankohautuksella, koska eihän pikkusummilla ole varakkaiden kohdalla niin väliä.
En enää ikinä äänestä yhtäkään nykyhallituksessa olevaa puoluetta, sen verran hävytöntä menoa ja jatkuvaa valehtelua, nyt sitten vielä toisinajattelijoiden uhkailua ja nimittelyä.
Hyvä kirjoitus!
Vierailija kirjoitti:
Häpeä tunnustaa, mutta itse äänestin Kepua. Olen kaupunkilainen. Sorry, mutta jotain olen tässä oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Jos Ylen päätoimittaja ei pysty pitämään puolta pääministeriä vastaan ja takaamaan Ylen puolueettomuus, niin kansan pitää puuttua asiaan ja sellainen päätoimittaja pitää vaihtaa.
Ylen päätoimittaja on entinen kepu-nuori. Ei kepuli kepulin silmää noki: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/ylen-vastaava-paatoimittaja-kes…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla ajojahtia nyky hallitusta kohtaan media on pitänyt. Missään ei edelleenkään esim olla määritelty millä perusteella mitenkin jääviys syntyy. Tässä tapauksessa esim olisiko sipilän pitänyt ensin rahoituspäätöstä miettiessä kysyä mitä tämä yritys on nyt ostamassa ja millaisella aikataululla, ketkä on tarjousta tekemässä? Aivan samoin pitäisi siis sen mukaan kaikkien terveydenhuoltoon mitenkään liittyvien päättäjien (jos vaikka eno tai serkku on lääkäri) jäävätä itsensä kaikesta päätösvallasta kun sorvataan uutta sotea, koska nehän saattaa vaikka hyötyä jotenkin! Maailma on nykyään hullu kun kaikki saavat äänensä kuuluviin netissä ilman minkäänlaista sensuuria. Luulen että sellaisen moderoimattoman viestinnän aika alkaa olla kohta tullut tiensä päähän. Ja vain sen takia että kaikilla on valta, mutta kukaan ei kanna vastuuta.
Kyllä ne jääviyden määritelmät on kirjattuna ihan lakiin. Ja kyllä, jos lähisuvulla on omistuksia terveydenhuoltoalalla yrityksissä, jotka hyöytyvät sote-päätöksistä, on päättäjä esteellinen osallistumaan päätöksentekoon tässä asiassa.
Entä onko päättäjä tietoinen omistuksista? Minä en tiedä mitä Serkun kaima omistaa, tiedätkö sinä? Entä jos eivät kerro mitä omistavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan yhden toimittajan höykyttäminen lopettaa lehdistön vapauden? Aijai kyllä minä silloin kerran NIIN loukkaannuin..
Useita toimittajia on irtisanottu tai saanut varoituksen Sipilästä kirjoitteluun liittyen nykyisen hallituksen aikana. Lisäksi Sipilään liittyviä juttuja on hyllytetty. Sipilä on myös vihjaillut Ylen rahoituksen lopettamisella.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Korean meininkiä.
Häpeällistä Suomelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä onko päättäjä tietoinen omistuksista? Minä en tiedä mitä Serkun kaima omistaa, tiedätkö sinä? Entä jos eivät kerro mitä omistavat?
Päättäjän pitää tässäkin tapauksessa ottaa asiasta itse selvää. Jos ei siihen kykene, on väärässä hommassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättäjän pitää tässäkin tapauksessa ottaa asiasta itse selvää. Jos ei siihen kykene, on väärässä hommassa.
Eipä se ole aina mahdollista. Kysyin onko ollut tietoa etukäteen kenelle työt annetaan?
Jos ei ole, niin ei ole mitään selvää ottamistakaan. Miten voi ottaa selvää asiasta mitä ei ole päätetty?
Minä kerron uutiset suoraan valehtelematta tänne av-palstalle.
Terv. Juha