Miksi jo muutaman lapsen perheillä on järkyttävän kokoiset autot?
Erä tuttu perhe, kun saivat sen ainokaisen muksun niin isukki meni ostamaan vielä ennen syntymää Volvo v70. Ja on tilaa. Lähinnä ihmettelen miten paljon sitä tavaraa aina pitää mukana hilata? Muistelen omaa lapsuutta. 3 lasta ja vanhalla Taunuksella kierrettiin kesälomalla eteläsuomea.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Miksei lapsiperheet aja bussilla? Lastenvaunujen mukana kulkee äippä tai isukksi ihan ilmaiseksi. Ajatekaa mikä säästö veronmaksajien rahoilla.
Minulla ei ole lapsia ja bussilla en aja, vaikka pääsisin ilmaiseksi.
Taidan olla toooosi rikollinen - edellinen auto oli V70 ja nyt on Range alla. Ja lapsia ei ole yhtään... Ikinä en itse kiinnitä huomiota siihen, millaisella autolla joku muu ajaa, en osaa edes sanoa, minkä merkkinen auto naapurilla on (asumme maalla, lähin naapuri n. 400m). Enkä ole koskaan edes miettinyt, että joku muu miettisi muiden autoja... Outoa minusta.
En tiedä onko sulla omia lapsia, mutta siis esim turvaistuimet on nykyään aika hillittömän kokoisia isofix-jalustoineen, etenkin jos haluat istuimet sieltä turvallisuuden kärkikastista. Meillä on ihan perus wv golf farmari, eikä siihenkään meinaa mahtua meidän kamat. Lapsia kaksi, toisella vielä selkämenosuuntaan istuin. Jos tulis kolmas lapsi niin kolmatta istuinta ei takapenkille mahdu, ei sinne mahdu edes kookas aikuinen keskelle istumaan istuinten väliin. Takaluukkuun menee nippanappa yhdistelmävaunut ja ruokakassit. Koira mahtuu, mutta vain koska kyseessä on kääpiöpinseri. Esim labradori ei enää mahtuis kyytiin, jos lähettäis lomareissulle Suomea kierteleen..
Eli kyllä minä ainakin haaveilen siitä nissanin citymaasturista jo tällä kombolla...
Se roinan määrä on aivan tajuton, kun lähdetään vaikkapa mökille tai mummolaan. Turvaistuin, vaunut, polkupyörä/pulkka, matkalaukut, vaipat (esim tunturimökillä ei ole varmaa saako kaupasta oikeankokoisia vaippoja jos ei ole sesonki) ehkä toinen aikuinen takapenkkiin pitkälle matkalle... Meillä ei ole tilavolvoa ja pitkät matkat on sen mukaisesti perseestä.
Kokoomusvihan uskon, muuta kirjoittamaasi en.
Joku nyt vaan ostaa kalliin auton koska nauttii sillä ajamisesta. Ihan helvetin yhdentekevää mitä muut siitä ovat mieltä.