Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen : koska ummetus helpottaa?

Vierailija
01.12.2016 |

Onko kenellekään kokemusta vastaavasta? Tuntuu ettei mitään tule enää ulos. Olen myös syönyt 2 mg nicorette imeskelytabletteja, 2 tai 3 päivässä, voiko tämä pahentaa vaivaa?

Osaisiko kukaan antaa vinkkejä millä elimistön saisi toimimaan paremmin? Olen polttanut askin viikossa viimeiset 5 viikkoa, sunnuntain jälkeen en enää ole polttanut ja siitä asti tämä vaiva..

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule ummetusta, jos tehokas ruokavalio heti.

Jaa. Minulla kyllä on ravintoterapeutin ummetukseen laatima ruokavalio jota noudatan orjallisesti (jo 9kk), enkä ole paskonut normaalisti yli vuoteen. Täysin valmis aloittamaan tuopkoinnin uudelleen. Olen 50 vuotias jolla ei KOSKAAN ennen ole ollut päivääkään ummetusta vaan suoli on toiminut joka päivä kellon tarkkuudella, siihen päivään asti kun aloitin tupakka lakon. Tarkoitus oli lopettaa, vaan ei tätä helvetillistä ummetusta (joudun tuseeraamaan vähintään kerran viikossa vaikka lääkäri määräsi vahvaa laksatiivia) kestä enään sen enempää ylä kuin alapääkään. Vertavuotavat peräpukamat saatu ja kertaalleen jo hoidettu suolitikosta sairaalassa. Mitään helpotusta ei ole mistään hoidosta ollut ja ruokavaliossa/nesteen nauttimisessa ei ole niin mitään korjattavaa. Enempää en myöskään jaksa urheilla kun kävelen päivittäin 12km ja harrastan neljästi viikossa hikiliikuntaa. Ei se katsos saatana ole noin yksioikoista kaikilla. 

Vierailija
22/24 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vuodelta 2016, mitenköhän aapeella menee, onkohan ummetus jo helpottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus vuodelta 2016, mitenköhän aapeella menee, onkohan ummetus jo helpottanut.

Itse lopetin 2018. Ummetus ei ole helpottanut vaan sen sijaan että ennen paskoin päivittäin, olen lopetuksen jälkeen viimeiset 8 vuotta paskonut n. Kerran viikkoon ja käynyt usemmin kuin kerran sairaalassa hoidettavana peräsuolen tukoksen vuoksi. Tämä huolimatta lääkärin laatimasta ruokavaliosta ja vaivaan määrätyistä lääkkeistä. 

T: Edellisen kohtalotoveri

Vierailija
24/24 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi aikanaa. Minulla kesti muistaakseni pari viikkoa. Joillakin menee kolme, joillakin yksi viikko. Aikamyksilöllistä, mutta ohi menee ja on tyypillinen vieroitusoire.

Jos yhtä pitkään kun juopottelun lopetuksen jälkeen niin ainakin kahdeksan vuotta.  Mutta ajattele positiivisesti, WC paperirulla maksaa 0.5€ on myös selvää säästöä lisäksi lopettamisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä