Kannattaako naisena mainita työhaastattelussa että on lapsensa tehnyt?
Kommentit (10)
Minä en sanonut, vaikka näin oli. Sain paikan. Toinen haastateltava oli ikäiseni mies, joka muodollisesti yhtä pätevä kuin minä.
Ei siitä haittaakaan ole, josko hyötyäkään.
Kannattaa. En ymmärrä miksi äitiyslomia vielä maksatetaan työnantajilla! Jos valtio hoitaisi maksut kokonaan olisivat naiset edes vähän enemmän samalla viivalla miesten kanssa, kun työnantajat eivät joutuisi nuoria naisia niin paljon karsimaan rahan menon pelossa.
Tietysti kannattaa.
Kannattaa muutenkin ottaa selvää työnantajasta että mistä pitää ja mistä ei, ja vastata sitten myötäilevästi. Vaikkapa että lempiruoka on makaroonilaatikko Feelix ketsupin kera.
Minä mainitsin ja sain paikan. Liekö asialla kuitenkaan ollut vaikutusta. En aivan suoraan sanonut, että "lapset on nyt tehty" vaan jotenkin, että "eiköhän kolme ole ihan tarpeeksi".
Ei siinä haittaakaan varmasti ole. Itse olen muotoillut asian niin, että "nyt on aika keskittyä työelämään pikkulapsivuosien jälkeen".
Kannattaa mainita. Osalle ei merkitystä, mutta erityisesti pienemmissä yrityksissä iso plussa.
No ei kannata. Eihan miestenkaan varmaankaan tarvitse selitella lastenhankinta paatoksia tyohaastatteluissa?! Tallaisella pidetaan vain ylla naisten selittelyvelvollisuutta....
Mä mainitsin, mutta eipä se mitään auttanut. :) En saanut paikkaa.