Miksei niitä järkyttävän rumia värikkäitä ja vilkkuvia wt-jouluvaloja voida kieltää lailla?
Hyi yök, miten joku muka voi OIKEASTI tykätä niistä? :DDD
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Nro 10 osta vaikka ylös vedettävä paperikaihdin, se kiinnitetään parilla ruuvilla pokaan tai karmiin. Tai vanhanaikaisesti pujota kuminauha tai kanttinauha verhon yläreunaan ommeltuun nauhakujaan ja sitten vain naulat karmiin kummallekin sivulle ja nauha solmulle naulaan.
Minä tykkään kaikista jouluvaloista, tämä pimeys on myrkkyä, jokainen valonpisara tulee tarpeeseen.
Kiitos ideasta, ryhdyn heti tuumasta toimeen!
Lässyti, lässyti. Naulataan suosiolla ikkunat umpeen ja istutaan kaikki pimeässä :D
No perhana. Saa täältä joskus ideoitakin eli nyt kun luntakin on vähän täytyy mennä ostamaan kunnon jouluvalot pihalle!
Vierailija kirjoitti:
Sais ihmiset luvan ajatella epileptikoita ja migreenialttiita.
Ei se maailma silleen toimi, että kaikki muut elää muutaman kaatumatautisen ja päänsärkyisen ehdoilla.
Meillä on sellainen synkistelypiha. Naapurilla taas hyvinkin amerikkalaistyyppinen jouluvalaistus; piha täynnä kaikenlaisia poroja ja muita figuureja, koko taloa kiertää valaistu jääpuikkoköynnös, lipputankoon on vedetty valot, joka ikkunan ympärillä ja kukkalaatikoissa on valot, kasvihuoneessa on vilkkuvalot, liiterin ympäri menee valot. Meidän ei tarvitse laittaa valoja pihaamme, sillä naapurin valot loistaa niin kirkkaana, että valaisevat koko kadun. Pidämme pimennysverhoja ikkunassa, että saa yöllä nukkua ilman valosaastetta.
Minä en ole nähnyt kuin parit värilliset valot tänä talvena. Eniten on ollut sellaisia lämpimänkeltaisia, jotka ovat omiakin lemppareita.
Välkkyvistä ketjuista ja neonvaloista kieltämättä tulee ensimmäiseksi mieleen thaihieronta- ja kebab-paikat. Usein kaupungissa niiden perusteella tunnistaa jo kauas, mistä löytää hekumallisia (kebab)lihaelämyksiä tai hmm... hekumallisia lihaelämyksiä. Kuitenkin monelle ne edustavat myös iloista joulutunnelmaa. Varsinkin Amerikan länsirannikolla, entisessä kotikaupungissani, iloisenkirjavat valoelämykset ykstyiskotien pihoilla olivat enemmän sääntö kuin poikkeus, erityisesti kun haluttiin tehdä naapurustoon vaikutus. Suomessakin olen huomannut, että näitä värikkäitä valoja suosivat enemmän (melkein mistä tahansa) muualta kotoisin olevat henkilöt. Annetaan kaikkien kukkien kukkia! Onneksi Suomessa sälekaihtimet kuuluvat monien huoneistojen vakiovarustukseen. ;)
WT haluaa näyttää yläluokkaiselta jouluvaloineen, mutta väärinymmärrykseksihän se tuolla idiotismilla menee.
Asunnonostajalle hyvä vinkki käydä joulun aikaan katselemassa taloyhtiöitä jne..
Mieluummin ilman tuota trashiä, kiitos!
Mietin samaa kun rivitalonaapuri laittoi sellaiset vilkkuvat siniset valot pihaansa. Kivastivan ne loimottivat sitten myös meidän olkkarissamme.
Mielestäni melkein kaikki jouluvalot ovat kauniita ja todellakin tekevät iltalenkeistä mukavampia kun on katseltavaa kaikkialla. Ainoat mistä en tykkää on siniset tai kovin vilkkuvat valot ja valokaapelit, jotka olivat juttu joitakin vuosia sitten. Itse tilasin Huuto.netistä oikein "vanhanajan" värivalosarjan, jossa on kauniisti loistavat hehkupolttimot kirkkaiden ledien sijaan.
Mutta mikä tekee jouluvaloista WT:n, on niiden huolimaton asettelu. Sellainen puu tai puska johon ne on vaan roiskaistu päälle mitenkään asettelematta, ja ehkä erilaisia rikkinäisiä valosarjoja yhdistellen, on kyllä melko pahaa katseltavaa. Miksi vaivautua laittamaan niitä jos ei laita kauniisti?
Lopettakaa se WT lähiössä kuljeskelu, niin ei wt valot häiritse.
Ei niitä punavuoressa ole.
Siis ihan oikeesti jotain häiritsee tässä pimeydessä kausi/jouluvalot???? Musta on ihania jopa ne mauttomat valokaapelit ja vilkkuvalot tässä harmaudessa ja vesisateessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja koirille allergisia myös, ei enää koirien ulkoilutusta kaduilla, samoin ne vähäiset kissat pois, joku voi olla allerginen. Kalatiskit kaupoista pois myös, joku voi saada reaktion ihan vain kalan hajusta. Herkkujen maistiaiset kaupoista pois, diabeetikoille liian houkuttelevaa..
Kielletäänko siis kaikki ihan suoraan nyt vain, sillä on aina joku, joka on allerginen tms?
Olen kironnut jo kuukauden yläkerran wt-äijän parvekkeelleen laittamia kolmivärisiä välkkyvaloja. Makuuhuoneeni on viistosti tuon parvekkeen alapuolella, ja vaikka minulla on paksut tummat verhot, koko makuuhuoneeni välkkyy sitä samaa epäsäännöllistä, vittumaista rytmiä, kun yritän nukkua. Mitä tuollaiset ihmiset ylipäätään ajattelee, jotka laittaa kerrostalossa parvekkeelleen tuollaisia hermoraastinvaloja? No, yläkerrasta kantautuvasta jatkuvasta metelistä päätellen kyseinen äijä ei ole edes tajunnut, että talossa asuu muitakin ihmisiä.
Aiettä noi on kyllä kamalat!!!! Samoin se, että on kylmän ja lämpimän sävyistä ja melkein keltaista samassa pihassa (mutta tämä moka on sentään jokseenkin ymmärrettävissä, toisin kuin se mielenhäiriö, että menee ostamaan tarkoituksella värikkäät JA välkkyvät valot..).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hirviö voi muka tykätä ennemmin valkoisesta kuin keltaisesta valosta?!?
Valkoisesta tulee semmoinen leikkaussali-fiilis, keltainen on ihanan kodikasta!
Terveisiä jouluvaloja työkseen myyvältä! Ns. keltainen valo on siis määritelty lämpimäksi valkoiseksi, jos sen kelvinit ovat välillä 2500-3000 K, kuten suurimmassa osassa vanhoja hehkulamppuja (ja nykyisin ledejä) sekä juurikin noita jouluvaloja. Se, mitä ihmiset usein pitävät sinisenä valona on puolestaan kylmää, eli päivänvalon valkoista n. 6000 K. Olen huomannut valtavan ja mielenkiintoisen eron siinä, miten ihmiset kokevat tuon kylmän valkoisen. Toisten reaktio on heti "hyi miten sininen ja kamala", toisille se puolestaan näyttäytyy kauniina ja rauhoittavan puhtaanVALKOISENA. Yksilöllistä! Teidän sinisenne on toisille puhdas, tunnelmallinen ja rentouttava valon aallonpituus. :)
Koetetaan sietää toisiamme, kukaan ei niitä valoja ripusta ajatuksella kiusata ja rääkätä naapureitaan, päin vastoin. Hyvää joulua!
Kysymys sinulle jouluvaloja työksesi myyvä tai joku muu asiaan vihkiytynyt; miksei jouluvaloja saa neutraalissa valkoisen sävyssä 4000k? Tai jos saa, niin MISTÄ?
Vituttaa kaikki valot. Pitäkää ne siellä asunnossa sisällä. Ajattelin laittaa sellaisen vilkkuvan valon parvekkeelle aina kun lähden asunnosta pois. Siitä saatte sitä ihanaa valoa.
Minä tulen joskus vielä muuttamaan täältä Suomesta pois, kunhan saan asiat järjesteltyä.
Minua oikeasti ällöttää, kun kaiken pitää olla niin askeettista, tasapaksua, samanlaista, kopioitua, harmaata/valkoista/beigeä, särmätöntä, haaleaa, hailakkaa, tylsää, töntti kertaa klöntti, luterilaisen vaatimatonta, nöyrää, ikävää, ahdistavaa, väritöntä, yhdessä sovittua, kommunististä, perseestä.
Ennen kun muutan, tulen elämään juuri niin kuin itse haluan. Laita pinkkejä, sinisiä ja punaisia jouluvaloja Omalle parvekkeelleni, pidän niitä lokakuusta maalikuun loppuun.
Pukeudun oman makuni mukaan ja en alistu kenenkään mieliksi mihinkään.
Kaikille värikkäille ihmisille Hyvää Joulua!
Jokaiselle ankealle ja tylsälle nipottajalle, Paskanmakuista harmaan ruskeaa ripuli Joulua, ja pahaa Uutta vuotta!
Miksi edes laittaa jouluvalot jos ne ei saa näkyä.
Voi vittu jos naapurin valot ahdistaa, pysykää vittu sisällä juntit.