Sektio kirjoitetaan k:lla, uskokaa jo!
Kommentit (36)
Vierailija:
Sori, kyllä se vaan on sectio...
Katsopa esim. HUS:in sivuja:
Vierailija:
Osaatteko lukea 8 linkkiä. Keisarinleikkaus eli sectio.
sektio (suomi)
sectio (latina)
section (englanti)
sektion (ruotsi)
sectio caesarea = keisarileikkaus
sectio caesarea minor = pikkukeisarileikkaus; leikkauksella tehty raskaudenkeskeytys
sektio (suomi)
sectio (latina)
section (englanti)
sektion (ruotsi)
sectio caesarea = keisarileikkaus
sectio caesarea minor = pikkukeisarileikkaus; leikkauksella tehty raskaudenkeskeytys
SeCtio siellä, seCtio täällä.. aarrgggghhhh!!!!!!!
Mä luulen, että semmoset lähiöäipät käyttää tota vitun c:tä...
Vedäs nyt bisse tai pari nassuun että rauhoitut. Taidat olla palstoille tyypillinen pilkunnussia-vouhka joka ei uskalla arkielämässä oikeiden ihmisien kanssa riidellä. Täällä on hyvä alkaa tuulettamaan tunteita. Seksi auttaa myös rentoutumaan. Kokeile joko yksin tai kaverin kanssa... ;D
Katsopa esim. HUS:in sivuja:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;32;660;546;570;1121;807;1135;4127;…
Mutta luulen että asiaan vaikuttaa enemmän kuka kirjoittaa, jokaisella oma tapa. Kunhan asia selviää.
Vierailija:
Se on suomeksi KEISARINLEIKKAUS
nimittäin se Ceasarean section. .
Suomeksi leikkaus on siis joko sektio tai keisarileikkaus ja latinaksi sectio. Minäkin kirjoitan sairauskertomustekstiin sektio ja diagnoosikohtaan (joka usein merkitään latinaksi) puolestaan sectio.
t. sairaalan tekstinkäsittelijä
Vierailija:
Kyllä minä kuulkaas potilaan papereihin kirjoitan sectio.
t: anestesiahoitaja
Se on sectio tai suomeksi keirarileikkaus. Ei siellä salissa mitään keisaria leikata. Ja minäkin kirjoitan potilaan anestesiakaavakkeeseen sectio caes. koska kirjoitan kaikki muutkin toimenpide- ja diagnoositiedot latinaksi. Ja joo, olen pilkunnussaija.
Kyllä tekstinkäsittelijöillä täytyy olla tietty ammattitaito siitä, miten sanat kirjoitetaan, jotta kaikki eivät kirjoita sillä omalla tavallaan. Soisi tämän taidon hoitajillekin.
Vierailija:
Mutta luulen että asiaan vaikuttaa enemmän kuka kirjoittaa, jokaisella oma tapa. Kunhan asia selviää.
Vierailija: