Miksi helvetissä sinulla, jolla on jo aikuiset lapset eikä lapsenlapsia, on talviloma koululaisten talvilomaviikolla??
Ihan kiusallaan vai? Meillä vanhemmat työntekijät saavat päättää ensin, ja kaikilla ääliöillä on loma tuolloin. Miksi ihmeessä?????
Kommentit (72)
Voihan se isäkin niitten pentujen kanssa lähteä vaikka etelään, saa äitikin olla rauhassa viikon töiden jälkeen kotona.
Asiakkaista valtaosa on silloin lomalla, joten he teettävät työnsä valmiiksi ennen sitä tai projekti aloitetaan sen jälkeen. Se on koko kevätkauden ainoa vähän hiljaisempi viikko ja siksi ainoa, jolloin loman voi pitää.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään tajua. Oltiin juuri perheen kanssa syyslomaviikolla (pakettimatkalla) Välimerellä ja pääosin muut matkalla olijat olivat keski-iän ylittänyttä lapsetonta porukkaa.
Kun lomaa varasin, niin esim. edeltävänä viikkona oli paljon halvempaa ja enemmän vaihtoehtoja, että jos olisi ollut mahdollista niin olisin tietysti lähtenyt reissuun enemmin tuolloin.
Kun ei meillä ole edes rahastakaan kiinni.
Mun täytyy myöntää, etten mä koskaan tiedä koululaisten talvi- ja hiihtoloma-ajankohtia. Yleensä sit viikkoa ennen ne mulle selviää, kun porukka alkaa töissä puhumaan tai lehdissä kirjotellaan eli jos oon varannu lomani siksi ajaksi on se puhdas sattuma. Joululoman ajankohdan pystyn suunnilleen arvaamaan, mutta koska vietän joulua itsekin, niin en pyydä kiusallani niitä välipäiviä vapaaksi.
Because I'm worth it. Because I can.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy myöntää, etten mä koskaan tiedä koululaisten talvi- ja hiihtoloma-ajankohtia. Yleensä sit viikkoa ennen ne mulle selviää, kun porukka alkaa töissä puhumaan tai lehdissä kirjotellaan eli jos oon varannu lomani siksi ajaksi on se puhdas sattuma. Joululoman ajankohdan pystyn suunnilleen arvaamaan, mutta koska vietän joulua itsekin, niin en pyydä kiusallani niitä välipäiviä vapaaksi.
no totta helvetissä sun täytyy ottaa selvää koska sun työkavereitten muksuilla on lomaa. pistät aina syksyllä sähköpostia et kaikki perheelliset voi sulle vastata. pk-seudul ainaki yksityisis kouluis ne loma-ajat saattaa olla vähän eri tai loman pituus eri. ja etkö sä nyt lapsettomana vois viettää sitä joulua samaan aikaan venäläisten kanssa tai sit heti joulukuun alussa? kiitos!!!!
onks talvi- ja hiihtoloma sama asia vai onks talviloma entinen joululoma? auttakkee tietämätöntä
Vierailija kirjoitti:
Koska mä haluuuuuuuuuuuun ja mulla on oikEuz !1
Hienosti tiivistit lapsellisten asenteen varsinkin lomiin liittyen.
Miedän töissä yks tämmönen ämmä, joka aina valkkaa itselleen just sen lomaviikon kun lapsiperheitä on eniten liikenteessä. Lomaviikon jälkeen avautuu siitä kuinka joka paikka oli täynnä perheitä ja kitiseviä kakaroita ja loma oli kaikkea muuta kuin rentouttava. No shit Sherlock, pakkoko on lomailla perhehelvetissä silloin kun se on täynnä perheitä!?
Meidän lasten koulun rehtori laittoi taas viestiä, että perheiden lomat pitäisi pitää silloin kun on koulusta lomaa ja että hän ei myönnä kouluajalla lomaa kuin yhden viikon lasta kohti. Yritä tässä sitten lomailla koko perheenä, kun muutama työtoveri torpedoi itsekkäällä käytöksellään toisten lomat ja rehtori ei myönnä vapaata loma-aikojen ulkopuolelle.
AV:n PirkkoPeruspullaa mahtaa vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miedän töissä yks tämmönen ämmä, joka aina valkkaa itselleen just sen lomaviikon kun lapsiperheitä on eniten liikenteessä. Lomaviikon jälkeen avautuu siitä kuinka joka paikka oli täynnä perheitä ja kitiseviä kakaroita ja loma oli kaikkea muuta kuin rentouttava. No shit Sherlock, pakkoko on lomailla perhehelvetissä silloin kun se on täynnä perheitä!?
Meidän lasten koulun rehtori laittoi taas viestiä, että perheiden lomat pitäisi pitää silloin kun on koulusta lomaa ja että hän ei myönnä kouluajalla lomaa kuin yhden viikon lasta kohti. Yritä tässä sitten lomailla koko perheenä, kun muutama työtoveri torpedoi itsekkäällä käytöksellään toisten lomat ja rehtori ei myönnä vapaata loma-aikojen ulkopuolelle.
Ai kauheeta, hetken luulin että puhuit musta. Mutta mä asun reissuillani niissä K16 hotelleissa. Siis sillon kun joudun johonkin Teneriffalle tai muihin perusporukkojen ns. lomaparatiiseihin.
En halua lomailla lasten talvilomaviikolla, vaikka mulla on lapsia. Päiväkoti-ikäisten kanssa voi hyvin lomailla ja matkustaa muulloinkin. Jos minut pakotetaan tuolloin lomalle, voin olla, mutta en todellakaan matkusta mihinkään.