Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helvetissä sinulla, jolla on jo aikuiset lapset eikä lapsenlapsia, on talviloma koululaisten talvilomaviikolla??

Vierailija
30.11.2016 |

Ihan kiusallaan vai? Meillä vanhemmat työntekijät saavat päättää ensin, ja kaikilla ääliöillä on loma tuolloin. Miksi ihmeessä?????

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, jos joku on koulusta lomalla juuri tuon viikon, ymmärrän. Mutta jos keski- ikäiset lomailee tuon viikon kiusallaan, en enää käsitä. Ei koulun henkilökunnalle tarvi olla sijaista.

Vierailija
22/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on kuollut ja jos vain mahdollista, olen ottanut hänen lapsenlapsiaan hoitoon lasten loma-aikoina, jos heidän vanhempansa ovat töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia ollenkaan, mutta silti pidän lomani juuri silloin, kun itse haluan ja työnantaja sallii. En anna lapsia tehneelle ihmiselle yhtään sen enempää tasoitusta kuin lapsettomillekaan. Omaksi ilokseen ihminen lapsia tekee, ja vaikuttaa siltä, että pitkälti myös erilaisia etuja saadakseen.

Ensimmäisessä työpaikassani 90-luvulla jouduin väistämään lomalistassa jopa sitä kollegaa, joka sai valita lomansa sen mukaan, mikä hänen poikaystävälleen sopi. Kun poikaystävästä tuli aviomies ja mukaan tuli myös lapsi, kollegan etuoikeudet kasvoivat askel askeleelta. Ja aina, kun firmassa naitiin ja lisäännyttiin, lapsettomien ja sinkkujen valinnanmahdollisuudet vähenivät ja toisten puolesta tehty työmäärä kasvoi. Onko tuo sinun mielestäsi reilua?

Vierailija
24/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en minäkään ymmärrä miksi lapseton haluaa lomailla samaan aikaan kuin lapsiperheet. Nämä loma-ajat eivät ole kirkossa kuulutettuja, kiveen hakattuja sääntöjä vaan koululaisten loma-aikoja. Usein päiväkoti myötäilee näitä aikoja myös. Koululaisilla on syys- ja hiihtoloma määritelty tietyille viikoille, miksi lapseton haluaa silloin lomailla, koululaisten lomaviikoilla? En voi ymmärtää.

Ennen lapsia pidin lomani eri aikaan. Aina, en ikinä olisi lomaillut koululaisten lomaviikoilla. Nyt lapsien kanssa on pakko pitää lomat siten kuten täällä kouluissa on järjestetty.

Kai nämä lapsettomat lasten lomaviikoilla lomailevat ajattelevat, että nuo lomaviikot on kaikille tarkoitettu. Aika moni lapsi pettyy kun ei pääse reissuun kun vanhempi ei saa lomaa koska lapseton Irmeli halusi sen viikon lomailla periaatteella "minullakin on oikeus".

Vierailija
25/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko myös sitä mieltä että lapsettomat voi pitää kesälomansa toukokuussa tai vaikka syyskuussa?

Kesäloma tuppaa yleensä olemaan aika paljon pitempi kuin se hiihtoloma tai syysloma. Olet naurettava.

Vierailija
26/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan pidän silloin, vaikkei minulla ole lapsia, koska kaikki muut läheiset ovat myös silloin lomalla, joten on hyvä aika lähteä vaikka yhdessä mökkireissulle tai muuten keksiä yhdessä tekemistä.

Miksi lapselliset aina kuvittelee, ettei muilla ole mitään elämää?

Meillä tuo siis kiertää, eikä kukaan kyseenalaista etteikö lapsetonkin voisi omalla vuorollaan olla lomalla kyseisinä ajankohtina. Sama homma joulun yms. juhlien kohdalla.

Vierailija
27/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en pitäisi?

Koska minulla ei ole lapsia, niin minultako on viety kokonaan oikeus halutessani lomailla vaikka sisareni lapsiperheen mukana tai muutoin sopia menojani hiihtolomaviikolle?

Kaikista inhottavinta on jossakin työpaikassa ollut se, että joidenkin mielestä en ole oikeutettu viettämään joulua perheeni kanssa, koska minulla ei ole lapsia ja muilla on. Yhtä tärkeä se joulu minulle silti on, vaikka minun perheeni asuukin eri osoitteissa, aina kokoonnutaan jouluna yhteen pitämään hauskaa.

Lapsiperheelliset on usein ihan helvetin itsekästä sakkia.

Vierailija
28/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi pirussa tähän ei tule kunnon välejä kappaleiden väliin?

Kun kirjoittaa niin näyttää että on kunnon väli, mutta kun painaa entteristä, niin välit katoaa jonnekkin?

NO JOKO NYT?

Vierailija
29/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä haluuuuuuuuuuuun ja mulla on oikEuz !1

Vierailija
30/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin en minäkään ymmärrä miksi lapseton haluaa lomailla samaan aikaan kuin lapsiperheet. Nämä loma-ajat eivät ole kirkossa kuulutettuja, kiveen hakattuja sääntöjä vaan koululaisten loma-aikoja. Usein päiväkoti myötäilee näitä aikoja myös. Koululaisilla on syys- ja hiihtoloma määritelty tietyille viikoille, miksi lapseton haluaa silloin lomailla, koululaisten lomaviikoilla? En voi ymmärtää.

Ennen lapsia pidin lomani eri aikaan. Aina, en ikinä olisi lomaillut koululaisten lomaviikoilla. Nyt lapsien kanssa on pakko pitää lomat siten kuten täällä kouluissa on järjestetty.

Kai nämä lapsettomat lasten lomaviikoilla lomailevat ajattelevat, että nuo lomaviikot on kaikille tarkoitettu. Aika moni lapsi pettyy kun ei pääse reissuun kun vanhempi ei saa lomaa koska lapseton Irmeli halusi sen viikon lomailla periaatteella "minullakin on oikeus".

Näin. Muistan kun nuorena sanoin, että se on ihan sama koska lomani pidän. Miehen kanssa sovittiin lomat ihan kauden ulkopuolelle, että nää silloiset vanhemmat pääsivät lomalle lasten kanssa.. Nyt nää samat keskarit sopii lomansa hiihtoloma viikolle...

No, kiitos vastauksista.

Huomaan minäkin olla joustatamatta työajoista opiskelijan tentin, tai mammografian takia.

Hyvä, sovitaan niin.

Vierailija
31/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomaosake ostettuna just tuolle viikolle, peruja niiltä ajoilta kun lapset oli vielä koulussa? Mutta en mäkään tuota tajua, kaikki maksaa kaksinkertaisesti just tuolla viikolla. Kun en ole enää koulujen loma-ajoista riippuvainen todellakin pysyn töissä viikon 8. On rauhallisempaakin. 

Nyt en osaa sanoa kumpi on tyhmempää, viikko-osakkeen ostaminen vaiko  lasten tekemisen.Taidan kumminkin kallistua ensimmäisen vaihtoehdon puolelle. Lapsista pääsee eroon kun kasvavat ja muuttavat kotoa mutta viikko-osakkeesta ei sitten millään.

Vierailija
32/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Vierailija
33/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en pitäisi?

Koska minulla ei ole lapsia, niin minultako on viety kokonaan oikeus halutessani lomailla vaikka sisareni lapsiperheen mukana tai muutoin sopia menojani hiihtolomaviikolle?

Kaikista inhottavinta on jossakin työpaikassa ollut se, että joidenkin mielestä en ole oikeutettu viettämään joulua perheeni kanssa, koska minulla ei ole lapsia ja muilla on. Yhtä tärkeä se joulu minulle silti on, vaikka minun perheeni asuukin eri osoitteissa, aina kokoonnutaan jouluna yhteen pitämään hauskaa.

Lapsiperheelliset on usein ihan helvetin itsekästä sakkia.

Nii, vitun hyvä et se sun sisar on saanut sovittua lomansa, ettei sen tarvi maksaa hoitomaksuja tuollaisen kuspään takia...

Vierailija
34/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain työpaikoissa nuo hiihto ja joululomat ovat kiireistä aikaa kun niin moni on pois. Töissäolijat ovat kovilla.

Vierailija
35/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epäreilu tuo teidän työpaikan systeemi, jos samat ihmiset saavat vuodesta toiseen ensin päättää loma-aikansa. Siinä se vika on. Kyllä ihminen (oli lapsia tai ei) saa itse valita loma-ajankohtansa.

Vierailija
36/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tämän kun seuraavan kerran nuorella työntekijällä on perjantai- lauantai menoja tai keski- ikäisellä on " tärkeä" perseenkaivelu gynellä. En jousta. En tippaakaan!!

Vierailija
37/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä  tajua miksi lapsen loman  takia pitää olla viikko veks töistä syksyllä  ja toinen talvella. Se lapsi pärjää ihan hyvin kotona sen viikon, saa nukkua pitkään ja  nähdä kavereita. Musta on ihan kiva olla talvilomalla vaan kotona ja leipoa pullat valmiiksi kun muksu tulee koulusta. Muksu  näkee äidin hyväntuulisena ja levänneenä ja kotona leijuu tuoreen pullan tuoksu.

Ei niitä lapsia tarvitse raahata etelään tai  rinteille, noi  pienet asiat on ne joita ne muistelee isona. Vanhempien keskinäistä  kilpavarustelua  ja vanhemmuuden suorittamista tuo matkailu on, ei muuta.

Vierailija
38/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jouluaaton ja uudenvuodenaaton töissä, jotta nuoret pääsevät lähtemään reissuunsa. Taidanpa perua...

Vierailija
39/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan tämän kun seuraavan kerran nuorella työntekijällä on perjantai- lauantai menoja tai keski- ikäisellä on " tärkeä" perseenkaivelu gynellä. En jousta. En tippaakaan!!

Voi miten lapsellista tekstiä :)

Vierailija
40/72 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä  tajua miksi lapsen loman  takia pitää olla viikko veks töistä syksyllä  ja toinen talvella. Se lapsi pärjää ihan hyvin kotona sen viikon, saa nukkua pitkään ja  nähdä kavereita. Musta on ihan kiva olla talvilomalla vaan kotona ja leipoa pullat valmiiksi kun muksu tulee koulusta. Muksu  näkee äidin hyväntuulisena ja levänneenä ja kotona leijuu tuoreen pullan tuoksu.

Ei niitä lapsia tarvitse raahata etelään tai  rinteille, noi  pienet asiat on ne joita ne muistelee isona. Vanhempien keskinäistä  kilpavarustelua  ja vanhemmuuden suorittamista tuo matkailu on, ei muuta.

Jotkut haluaa viettää lomansa perheenä. Eikä tuo vaadi että minnekään etelään tai laskettelemaan mentäisiin, mutta onhan se eri asia olla koko päivä yhdessä ja tehdä jotain siitä perusarjesta poikkeavaa. Ainakin meillä tuollaista pullantuoksuista kotipuuhastelua harrastetaan ihan normaalina viikonloppuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän