Miksi helvetissä sinulla, jolla on jo aikuiset lapset eikä lapsenlapsia, on talviloma koululaisten talvilomaviikolla??
Ihan kiusallaan vai? Meillä vanhemmat työntekijät saavat päättää ensin, ja kaikilla ääliöillä on loma tuolloin. Miksi ihmeessä?????
Kommentit (72)
Tottakai ihan kiusalla, koska työpaikan vanhimmat työntekijät pitävät oikeutenaan valita loma-aikansa ensin ) ja jollei haluttua ajankohtaa heru, ottavat sitten saikkua.
Työnantaja suosittelee lomien pitämistä koulujen loma-aikaan.
t. koulukuraattori
Siksi että niin on vaan aina ollut.
Siksi koska miehellänikin on silloin loma, halutaan olla lomalla yhtaikaa.
Ja mitä helvettä se sulle kuuluu?
Ei lapsien olemassaolo anna mitään etuoikeuksia lomien ajankohdan valintaan koska se lasten hankkiminen on ihan oma valinta ja täysin vapaaehtoista.
Tuo on asia, jonka ymmärsin ennen lapsia työelämässä, tein siis kaikki isänpäivät, äitienpäivät, joulut, juhannukset ym itse töitä ja annoin perheellisille mahdollisuuden olla kotona. Omat lomani sitten pidinkin kesän osalta toukokuussa/syyskuussa ja talviloma oli milloin sattui sopimaan. MUTTA auta armias, jos olisin tarvinnut vapaata joskus niin joustoa ei minun puolelle löytynyt, alkoi vituttamaan ja vaihdoin työpaikkaa.
Täytyy sanoa että itse pidän lomani mielellään muulloin kuin hiihto- ja syyslomaviikoilla. Saa matkatkin paljon halvemmalla. Lapset tosin eivät ihan vielä ole täysi-ikäisiä mutta mukavat hintalisät saa kyllä noilla lomaviikoilla matkoista maksaa, jos reissuun mielii. Eli ymmärrän tästäkin näkökulmasta ap:n pointin.
Ystävillä loma sillon ja on kiva puuhastella yhdessä.
Mikä kiusa se sinulle on milloin minä lomailen?
Lisääntyminen on yksilön oma ongelma. Me muut emme ole siitä vastuussa. Mitä nopeammin tämän ymmärrät, sitä helpompaa sinulle.
Sen takia, että ensi keväänä se ajankohta sopii minulle parhaiten. Syy on henkilökohtainen, eikä kuulu sinulle. Onko muuta kysyttävää?
Ihan kiusallaan. Aina saa olla joustamassa, kun lapsi on sairas, on lääkäkäri ja ties mitä lapsiin liittyviä kissanristiäisiä.
Oletko myös sitä mieltä että lapsettomat voi pitää kesälomansa toukokuussa tai vaikka syyskuussa?
Mulla ei ole lapsia, joten minulla ei ole hajuakaan milloin heidän lomansa on. Siten ei tule kyllä asiaa huomioituakaan.
Lomaosake ostettuna just tuolle viikolle, peruja niiltä ajoilta kun lapset oli vielä koulussa? Mutta en mäkään tuota tajua, kaikki maksaa kaksinkertaisesti just tuolla viikolla. Kun en ole enää koulujen loma-ajoista riippuvainen todellakin pysyn töissä viikon 8. On rauhallisempaakin.
Aika monta muutakin mahdollisuutta aikuisten lasten vanhemmilla / lapsettomilla pitää yksi talviloma viikko kuin juuri se yksi ainoa lasten talviloma viikko. On se mukava viedä lasta varahoitoon / koululaiselle järjestää hoitoa (ei eka / toka luokkalaiset vielä viikkoa yksin pärjää) vain sen vuoksi, että juuri sinä kiusallaan haluat pitää samalla viikolla lomasi. :(
Eikä kun kiertävän lomat joka työnantajalle. Ei voi sit samaa viikkoa joka vuosi samat henkilöt ottaa.
Itse pidän talvilomani mieluummin muulloin, kuin koulujen hiihtolomaviikoilla. Varsinkin, jos matkustamme ulkomaille, sillä matkat on todella paljon halvempia tuolloin. Omat lapset vielä päiväkodissa, joten loman voi vielä pitää muulloinkin.
Onneksi ei tarvitse pitää silloin, vaikka se meillä onkin suositeltu loma-aika, kun lapsia lomailee (päiväkodissa).
Muina aikoina matkailu on paljon halvempaa.