Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaako ketään muuta se, ettei perheen takia ehdi huolehtia itsestään kuten haluaisi?

Vierailija
30.11.2016 |

...ja kokopäivätyön. Mitenkään ei ehdi liikkua ja huoltaa kehoa tarpeeksi, syödä aina optimaalisesti, meikata ja sheivata, panostaa tyyliin, kehittää itseään myös henkisesti jne. Kaikki oma on vain säälittävää rämpimistä ja puolivillaista yrittämistä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eilen yritin harjata hiuksiani viikon tauon jälkeen ja eihän siitä mitään tullut. Puoli tuntia yritin avata rastoittuneita takkuja, totesin mahdottomaksi hommaksi ja laitoin nutturan takaisin.

Herään klo 6, klo 6.30 ollaan päiväkodilla, klo 7.30 työpaikalla valmiina työhön. Klo 15.30 lähden kotiin, klo 16.30 maissa ollaan kotona. Ruoka, leikkiä, hiekkalaatikolle jos jaksetaan, ehkä myös kauppaan. Klo 20 lapset sänkyyn. Isompi nukkuu päikkärit kielloista huolimatta ja on monesti vielä klo 22 hereillä. Kun kaikki nukkuvat, käyn suihkussa ja valmistelen seuraavan päivän eväät ja iltaruuan, katson vaatteet valmiiksi yms. Klo 23 kaadun sänkyyn, nukun jälleen liian lyhyet yöunet, yleensä pienempi herättelee vielä öisin ja olen entistä väsyneempi seuraavana aamuna. Pyöräilen kyllä töihin ja siitä nautin kovasti mutta kaikki muu on pois yöunista ja olen jo valmiiksi niin väsynyt että pelkään tekeväni kohta töissä jonkun vakavan virheen. Plus että en pääse koskaan mihinkään ilman lapsia ja esim kampaajalla käynti kahden alle 4v:n kanssa on niin stressaavaa että mieluummin olen käymättä.

Vierailija
22/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja energiajuomat ei olekaan kevyitä ja vähäkalorisia + rasvassa uppopaistetut ruoat ei laihdutakaan 😯

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia teillä on jotka koette voivanne huolehtia itsestännekin? Ap

Vierailija
24/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia teillä on jotka koette voivanne huolehtia itsestännekin? Ap

2, 5, ja 7.

Vierailija
25/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kerkee jos haluaa. Elämä on valintoja täynnä.

Vierailija
26/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eilen yritin harjata hiuksiani viikon tauon jälkeen ja eihän siitä mitään tullut. Puoli tuntia yritin avata rastoittuneita takkuja, totesin mahdottomaksi hommaksi ja laitoin nutturan takaisin.

Herään klo 6, klo 6.30 ollaan päiväkodilla, klo 7.30 työpaikalla valmiina työhön. Klo 15.30 lähden kotiin, klo 16.30 maissa ollaan kotona. Ruoka, leikkiä, hiekkalaatikolle jos jaksetaan, ehkä myös kauppaan. Klo 20 lapset sänkyyn. Isompi nukkuu päikkärit kielloista huolimatta ja on monesti vielä klo 22 hereillä. Kun kaikki nukkuvat, käyn suihkussa ja valmistelen seuraavan päivän eväät ja iltaruuan, katson vaatteet valmiiksi yms. Klo 23 kaadun sänkyyn, nukun jälleen liian lyhyet yöunet, yleensä pienempi herättelee vielä öisin ja olen entistä väsyneempi seuraavana aamuna. Pyöräilen kyllä töihin ja siitä nautin kovasti mutta kaikki muu on pois yöunista ja olen jo valmiiksi niin väsynyt että pelkään tekeväni kohta töissä jonkun vakavan virheen. Plus että en pääse koskaan mihinkään ilman lapsia ja esim kampaajalla käynti kahden alle 4v:n kanssa on niin stressaavaa että mieluummin olen käymättä.

Oot siis yh?

Vierailija
27/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä te oikein perheellenne syötettä kun ei ole "aikaa" terveelliseen ravintoon?

Vierailija
28/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2, 5, ja 7.

Kuinka monta tuntia päivässä sulla on omaa aikaa, käytkö kokopäivätyössä ? Ap

Vierailija
29/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ja monipuolinen ravinto osaksi perheen arkea niin kummasti se jaksaminenkin paranee. Ei se terveellinen ruoka enempää aikaa vie. Vähemmän prosessoitua, mahdollisimman paljon tuoreena. Punainen liha ym minimiin. Paljon vettä. Lapset voi ottaa mukaan ruoanlaittoon.

Tosta sun unelmasta pitää tulla elämäntapa.

Vierailija
30/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen ja monipuolinen ravinto osaksi perheen arkea niin kummasti se jaksaminenkin paranee. Ei se terveellinen ruoka enempää aikaa vie. Vähemmän prosessoitua, mahdollisimman paljon tuoreena. Punainen liha ym minimiin. Paljon vettä. Lapset voi ottaa mukaan ruoanlaittoon.

Punaisessa lihassa ei ole mitään epäterveellistä, jos ei makkarasta puhuta. Ei pelkkä ruoka auta voimaan hyvin, jos ei ehdi liikkua ja huoltaa kehoa tarpeeksi, eikä panostaa kauneudenhoitoon jne. En ole läski, mutta voin huonosti ja olen pahasti kulahtanut. Ap

Vierailija
31/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-vuotias. 1-2 kertaa viikossa harrastetaan omia liikuntaharrastuksia (minä ja mieheni) ja joka ilta puistoillaan tms lapsen kanssa. Siinä tulee liikuntaa kuin itsestään. Lisäksi pyöräilen työmatkat. Terveellisen ruuan syömiseen ei kulu sen enempää aikaa kuin epäterveellisenkään.

Nyt 32- ja 35-vuotiaina koetaan, ettei tarvi suorittaa. Elämä otetaan ei-liian-vakavasti, mikä on mielestäni oleellista jaksamisen kannalta.

Vierailija
32/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punaisessa lihassa ei ole mitään epäterveellistä, jos ei makkarasta puhuta. Ei pelkkä ruoka auta voimaan hyvin, jos ei ehdi liikkua ja huoltaa kehoa tarpeeksi, eikä panostaa kauneudenhoitoon jne. En ole läski, mutta voin huonosti ja olen pahasti kulahtanut. Ap

Punainen liha on todellakin epäterveellistä jos sitä lautaselleen kittaa useampana päivänä viikossa. Terveellinen ja hyvä ruoka auttaa sua jaksamaan nipistämään aikaa sille liikunnalle ja kehon huoltamiselle. Ellet sitten tee yli 12h työpäiviä myös viikonloppuisin..

Vierailija
33/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä vituttaa. Siksi yritän aina haukkana kytätä niitä hetkiä, jolloin jotain omaa voisi olla tehtävissä. Omat lapseni ovat jo koululaisia ja tämä syksy on vihdoin ollut muutama tunti päivässä ihan omaa aikaa. Onneksi minulla on arkivapaitakin, jolloin ehtii paremmin ajatelemaan myös itseään.

Huomenna minulla alkaa 11 päivän työputki ja tämän päivän käytän kaikenlaiseen valmisteluun, että myös tuon 11 päivän aikana olisi sitä omaa aikaa eikä kaikki työn jälkeinen vapaa menisi ruoanlaittoon, pyykkäämiseen ja muuhun.

Laitoin juuri herneitä ja papuja itämään, kohta leivon itselleni leipiä ja lopun päivän laittelen ruokia valmiiksi. Ohessa pyykkään pyykkikoria tyhjäksi, siivoan kissojen potat ja teen kotijumppaa. Silti ehdin käymään koiran kanssa pitkän lenkin. Jossain kohtaa pitää käydä kaupassa täyttämässä varastot, ettei tarvitse joka päivä käydä kaupassa.

Kun hyvin suunnittelee ja tekee asioita ennakkoon, jää sitä vapaa-aikaa, mutta jos vaan elää hetkessä ja ajattelee vain päivän kerrallaan, niin aikaa menee kuin huomaamatta ihan hukkaan.

Vierailija
34/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja kokopäivätyön. Mitenkään ei ehdi liikkua ja huoltaa kehoa tarpeeksi, syödä aina optimaalisesti, meikata ja sheivata, panostaa tyyliin, kehittää itseään myös henkisesti jne. Kaikki oma on vain säälittävää rämpimistä ja puolivillaista yrittämistä.

Puit ajatukseni sanoiksi.

Vierailija
35/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vinkkini: vähintään puoli kiloa päivässä kasviksia (en laske mukaan hedelmiä). Itsellä tavoitteena 600-700g. Aluksi kannattaa punnita kasvikset, jotta ei luule syövänsä enemmän kuin syö oikeasti. Vaikka ei asettaisi itselleen MITÄÄN muita sääntöjä ruokailun suhteen, alkaa runsas kasvisten syönti ohjata ruokavaliota huomaamatta oikealle uralle. Annoskoot alkavat huomaamatta pienentyä, kun on kasviksista ähky olo koko ajan. Päivällisen jälkeen ei yksinkertaisesti MAHDU suklaalevyä, vaan se pari palaa oikeasti riittää makeanhimoon, kun on aivan täynnä. Erittäin helppo kiireisen arjen keskellä seurata vain yhtä "indikaattoria", sen sijaan erityisen dieetin / ruokavalion noudattaminen vie energiaa. Tämä on myös hyvin joustava syömistapa, vaikka pyrin tarjoamaan perheelle terveellistä kotiruokaa, ei tule masentunutta tai epäonnistunutta oloa, vaikka joskus ei tulisi syötyä muutoin niin terveellisesti. Olen laihtunut huomaamatta, vaikka en ole mielestäni luopunut yhtään mistään. Edelleen syön aivan mitä huvittaa ja otan saunasiiderin silloin kun huvittaa. Mieliteot ovat vaan salakavalasti vähentyneet.

Vierailija
36/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi äiti,joka kerkesi tehdä kaiken tekee 6 tunnin työpäivää!!

Vierailija
37/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2, 5, ja 7.

Kuinka monta tuntia päivässä sulla on omaa aikaa, käytkö kokopäivätyössä ? Ap

Työaika 7:30-16:00 ja noin pari tuntia päivässä. Herään esim. muuta perhettä tunnin verran aikaisemmin ja käyn lenkillä tai salilla. 

Vierailija
38/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. ruokaisansaalattin tekee monta kertaa nopeammin kuin tilaa pitsan. :D Uuniruuat tulee kuin itsestään ja sinä aikana ehtii jumpata lasten kanssa tai leikkiä hippaa lasten kanssa ulkona, sekä laittaa sen pesukoneen päälle.

Vierailija
39/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tunnu hassummalta ettei ole perhettä ja saa aamulla käydä pitkään suihkussa ja tehdä itsensä sieväksi ja pukeutua rauhassa:)! Tuntuu luxukseslta ja onkin sitä. Arvostan sitäkin että ehtii opiskella vaikka mitä! Elämä on kiehtovaa ja uutta joka päivä. Näin myös ärjestäisin asiani jos olisi se perhe. Lasten kanssa voi tehdä mitä vaan, kun viitsii?

Vierailija
40/53 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2,5v, 6v ja 8v ja kyllä minulla on aikaa huolehtia itsestäni. Terveellisen ruuanlaittoon ei mene sen enempää aikaa kuin epäterveelliseenkään. Herään tosin aikaisin, kello soi viideltä. Keitän aamulahvit ja juon yksin kupposen ihan rauhassa, käyn suihkussa jos en illalla ole kerennyt/jaksanut ja suihkureissulla kerkeää sheivaamaan, meikkaan ja laitan muutenkin itseni valmiiksi. Nuorin herää kuudelta, loput herätellään puoli seiskan aikaan. Klo 7.15 koko porukka autoon, lapset hoitoon ja koululainen aappaan, mies töihin ja minä kouluun, ellei mulla ole etäpäivä. Silloin vien lapset hoitoon ja eskariin puoli yhdeksään. Viimeistään klo 16.30 on koko porukka kotona. Lasten kanssa ulkoillaan paljon ja liikuntaa tulee siitä. Parturissa käyn neljä kertaa vuodessa.

Meillä mies auttaa paljon. Jaetaan hommia jaksamisen ja aikataulun mukaan. Omaa aikaa saa jos haluaa. Lapset menee nukkumaan klo 20, siinä on pari tuntia parisuhdeaikaa ennen nukkumaanmenoa ellei mulla ole koulutehtäviä tai kokeisiin lukua.