Paras terveysside
Olen käyttänyt yleensä Vuokkoset siteitä, joko tavallisia tai cottoneita koska ovat edullisia ja kotimaisia. Laatu tuntuu heikentyneen koska kotoa poistuessa saa jännittää pettääkö side. Side alkaa todella nopeasti tuntua inhottavan märältä. Ei edes paria tuntia kestä ennen kuin side pitää vaihtaa. Alwaysit ovat olleet aikaisemmin suosikkisiteitäni vaikka Vuokkosia useammin olen ostanutkin, Always lupaa jopa 8 tunnin kestävyyden, jotkut Alwaysin siteistä ovat hajusteettomia mutta useimmissa siteissä on ilmeisesti kuitenkin ärsyttävää formaldehydiä tms. Ennen Pirkka siteet olivat suomalaisen Delipapin valmistamia ja sen vuoksi käytinkin Pirkkaa tai Vuokkosia. Nyt Pirkka siteet valmistetaan Belgiassa. Nyt ostan mitä siteitä sattuu olemaan tarjouksessa tai kohtuuhinnalla saatavilla. Mikä olisi hyvä side?
Kommentit (27)
Libresse on paras, Allways ei pysy suorassa vaan alkaa pyöriä pikkareissa. Libresse on kuivimman tuntuinen. (Lidlin halpikset on kanssa huonoja).
Kaikkia merkkejä pitää vaihtaa tunnin kahden välein. Yösiteet toki erikseen.
Libressen laatu on parantunut. Joskus oli todella huono liimapinta eikä meinannut pysyä housuissa. Pitkään aikaan en ostanut Libressejä mutta ehkä pitää siirtyä takaisin Libressen käyttäjäksi. Libressessä on hyvää se uusi pakkaus, siteen saa hävitettyä siististi käärepaperiinsa laitettuna ja sitten roskiin (kodin ulkopuolella liikkuessa).
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia merkkejä pitää vaihtaa tunnin kahden välein. Yösiteet toki erikseen.
Always on ollut luotettava. Aina ei pääse wc:hen tunnin tai parin välein. Esimerkiksi kesken töiden tai tentin enkä halua että side pettää.
Libresse on paras!
Käytin aiemmin alwayssia ja vuokkosia, molemmat aiheuttivat ikävää kutinaa ja rikkoivat ihoa.
Mikäs avuksi isovuotoiselle? Ennen oli rainbowlla kunnon siteitä muttei enää. Libressen yösiivekkäällä pärjää päivällä jos laittaa kaksi. Onko tena kohta ainut vaihtoehto kun perussiteet ovat ihan liian pikkuruisia. Alwaysia ei kestä iho minuutttiakaan, kamala muovihärpäke, alle tunnissa limakalvot verestää koko ahterista monta päivää jos niitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs avuksi isovuotoiselle? Ennen oli rainbowlla kunnon siteitä muttei enää. Libressen yösiivekkäällä pärjää päivällä jos laittaa kaksi. Onko tena kohta ainut vaihtoehto kun perussiteet ovat ihan liian pikkuruisia. Alwaysia ei kestä iho minuutttiakaan, kamala muovihärpäke, alle tunnissa limakalvot verestää koko ahterista monta päivää jos niitä käyttää.
Yöksi tena on hyvä, päivällä voi pitää mekon/hameen kanssa, tuntuu vaan koko ajan...
Libresseä olen minäkin viime aikoina käyttänyt. Kuten joku sanoinkin jo, aivan kuin Libressen laatu olisi parantunut, ennen en tykännyt. Alwaysia käytin ennen, mutta tuntuu, että sen teippaukset eivät pitäneet, vaan aika nopeasti side olikin osittain irronnut pikkareista ja liimautunut alapäähän kiinni. Libresselle ääni siis!
Ennen käytin Libresseä, nykyään Vuokkosia. Mielestäni noissa ei ole suurta eroa.
Ítse suosittelisin kestositeitä. Ovat ehdottomasti mukavimpia. Puhdistuvat aivan täysin kylmällä vedelle ja sappisaippualla.
Kertiksistä käytin vuokkosia, koska se on suomalainen merkki, tai lidlin halpissiteitä. Ovat yllättävän mukavia. Runsaina päivinä eivät todellakaan kestä mitään 8 tuntia, hyvä jos puoli tuntia menee ennenkuin menee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ítse suosittelisin kestositeitä. Ovat ehdottomasti mukavimpia. Puhdistuvat aivan täysin kylmällä vedelle ja sappisaippualla.
Minulla puhdistuvat jopa pelkässä konepesussa ilman mitään esikäsittelyjä.
Käytin vuosia Alwayseja ja luulin että se kutina, kirvely ja joskus jopa hiivatulehdus nyt vain kuuluvat kuukautisiin. Olin niin tottunut että luulin että kaikkien alapäällä menee viikko toipua kuukautisista. Haha, onneksi tajusin kokeilla muita merkkejä, nykyään käytän Libressejä (ehdoton suosikki) ja joskus Rainbowta. Sen sijaan en pitänyt Lidlin siteistä.
Edelliset kuukautiseni olivat erinäisistä syistä kunnon Niagaran putous -meininkiä (onneksi vain pari päivää) ja silloin nuo perussiteet piti vaihtaa tyyliin 1-2 tunnin välein. Ei uskaltanut lähteä kotoa mihinkään. :D Että en osaa sanoa mikä merkki ja "koko" niihin olisi tepsinyt. Normaalistikin kuukautiseni ovat aika runsaat.
Olipas hyvä ketju. Pitänyt itsekin kysyä mikä on paras side. Itselläni on kuppi ollut käytössä jo toistakymmentä vuotta joten en nykyisistä siteistä tiedä mitään. Tytär on siinä iässä että pian varmaan taas siteitä ostellaan, hyvä tietää mitä merkkiä kannattaa ostaa.
Kuten tiedätte, se on aika katastrofi nuorelle naisenalulle jos side vuotaa ohi... Siksi haluan ostaa vaan parasta.
Voi modernit naiset, hankkikaa kuukuppi. Ette tule katumaan. Lainaan ystävääni: "mä en tajua, kuinka monta vuotta mulla meni HUKKAAN ennen sitä!"
Erittäin runsasvuotoisena en "pärjää" normaalisiteellä puoltakaan tuntia, kuten olen hätätapauksessa joutunut toteamaan. Kuppi taas täyttyy ihan minimissään tunnissa, mutta yleensä kestää kaksikin. Normaalivuotoinen voi pitää kuppia putkeen sen 12 tuntia, jolloin koko asiaa ei trvitse edes ajatella.
Olen itse käyttänyt kuukuppia nyt 10 vuotta.
Vuokkosia olen myös käyttänyt jo vuosikaudet, koska ovat kotimaisia eikä ole sellaista muovipintaa kuin Alwaysissa oli ainakin joskus vuosia sit (en oo käyttänyt aikoihin), mitkä ainakin mulla nirhas nivuset melkein verille/rakoille etenkin helteellä. Ovat kai myös (melko?) kemikaalittomia?
Vuokkosissa on vain ongelmana teipit ja siivekkeet. Joistain eristä(?) jää teippimöhnää alkkareihin ja ne pitää ennen pesua nyppiä pois (ärsyttävää), eikä ne oikein pysy paikoillaan. Siivekkeet karkaa heti paikoiltaan ja kääntyy sisäpuolelle liimaantuen usein nivuseen tai pimppiin kiinni... Jossain kulman takana piilossa täytyy koittaa vetää niitä paikoilleen ja suoristaa, ettei side mee persuksen väliin... Vai onko vika mun takapuolessa, alushousuissa tai kävelytyylissä?
Tää oli tosiaan hyvä aihe! Just yks päivä ajattelin aloittaa tällaisen. :-)
Kuukuppia olen miettinyt usein, mutta sopiiko se, jos kärsii kuivasta ja tiukasta alapäästä? Kuivattaako vain lisää?
Libresset ovat ainoat jotka minun iholle käyvät.
Vuokkoset alkavet ärsyttmään ihoa ja always samoin. Mielelläni käyttäisisn alwayseja kun ovat ohuita ja eivät tunnu. mutta jo tunnin jälkeen alkaa mieletön kirvely!