Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työtä teette te hyväpalkkaiset +3000e/kk????

Vierailija
29.11.2016 |

Olisi kiva oikeasti tietää millä aloilla ylletään noihin palkkoihin !!!

erityisesti ihmetyttää nämä jotka saa yli 4 tonnia...

mikä työ ja koulutus?

Kommentit (256)

Vierailija
121/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tulee kirjoitti:

Näköjään insinöörejä tms. tekniikan alan erikoisasiantuntijoita. Ei paljon hoitajia näy, vaikka ovat hekin amk:sta valmistuneet. :)

No minä olen lähäri ja laskin äsken keskimääräisen kuukausipalkan eli tänä vuonna se tulee olemaan hitusen päälle 4500 euroa. Ei vain jaksa yleensä näihin sitä kirjoittaa, kun aina haukutaan valehtelijaksi. Mutta tienaan tälle vuodelle n. 55 000-56 000. Niin ja teen ihan alani töitä eli perushoitoa.

Miten ihmeessä lähihoitaja pääsee tuollaisille palkoille? Joku huomattavasti parempaa palkkaa maksava yksityinen työnantaja ja/tai pelkkiä yötöitä ja/tai kaikki viikonloput töissä?

Vaimo on lähäri, ja kaikilla mahdollisilla lisillä brutto on n. 2100e/kk, siitä se ei enää nouse koskaan latiakaan. On tehnyt pitkään aiemmin 3-vuoroa, ja tiedän että lisillä kerryttää palkkaansa ihan hyvin, mutta että 2500e/kk tuon perustason päälle...? Kuulostaa uskomattomalta, kerro toki lisää!

Vierailija
122/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tulee kirjoitti:

Näköjään insinöörejä tms. tekniikan alan erikoisasiantuntijoita. Ei paljon hoitajia näy, vaikka ovat hekin amk:sta valmistuneet. :)

No minä olen lähäri ja laskin äsken keskimääräisen kuukausipalkan eli tänä vuonna se tulee olemaan hitusen päälle 4500 euroa. Ei vain jaksa yleensä näihin sitä kirjoittaa, kun aina haukutaan valehtelijaksi. Mutta tienaan tälle vuodelle n. 55 000-56 000. Niin ja teen ihan alani töitä eli perushoitoa.

Miten ihmeessä lähihoitaja pääsee tuollaisille palkoille? Joku huomattavasti parempaa palkkaa maksava yksityinen työnantaja ja/tai pelkkiä yötöitä ja/tai kaikki viikonloput töissä?

Vaimo on lähäri, ja kaikilla mahdollisilla lisillä brutto on n. 2100e/kk, siitä se ei enää nouse koskaan latiakaan. On tehnyt pitkään aiemmin 3-vuoroa, ja tiedän että lisillä kerryttää palkkaansa ihan hyvin, mutta että 2500e/kk tuon perustason päälle...? Kuulostaa uskomattomalta, kerro toki lisää!

Tää olis kyllä jännä tietää. Kaks tonnia brutto minunkin lähäripuolisoni tienaa eikä se siitä kunnallisella puolella/päivätöissä ikinä nouse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon TkT ja tutkimushommissa. Nyt akatemiatutkijana palkka on 4950 ja se on tutkijalle hyvä palkka.

DI ja tutkimushommissa, 4100 eikä ole minusta hyvä palkka. 4500 olis ok. Työkokemus kuitenkin yli 15v.

Auttaisiko väittely saamaan palkankorotuksen?

Vierailija
124/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tulee kirjoitti:

Kunnallinen, vakituinen. Lisänä tietenkin ikälisät, mutta myös henkilökohtainen lisä, mikä nostaa tuntipalkkaa ihan kivasti. Lisäksi isossa talossa voi tehdä ylitöitä aika paljon. Toki teen paljon öitä, mitkä nostavat palkkaa. Mutta kyse olikin siitä, mitä lähihoitaja voi tienata. Peruspalkkani on 2280. Siihen muut lisät, joten siitä tuo näkyy kertyvän. Ylityöthän maksetaan 50% ja 100&, joten niitä kannattaa tehdä.

Vierailija
125/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tulee kirjoitti:

Tää olis kyllä jännä tietää. Kaks tonnia brutto minunkin lähäripuolisoni tienaa eikä se siitä kunnallisella puolella/päivätöissä ikinä nouse.

Täältä sivusta huutelen kun minullakin lähäri vaimo. Bruttopalkka oli viime vuonna keskimäärin 2.950/kk ei lomarahat huomioituna. Ne lisät vaikuttaa aika paljon. Vaimo puhunut, että työkaverinsa tieanaa siis yksi, joka tekee paljon öitä lähes 50.000 € vuodessa, eli on se mahdollista, mutta tuskin kukaan tuollaista kauan jaksaa joten mitä yhden vuoden tuloilla on edes väliä... Vaimo tekee ihan normi listoja ja joskus ylimääräisiä vuoroja joista saa hälytyslisät

Vierailija
126/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneinsinööri amk, 15v alan työkokemus, tuotekehitystehtävissä, tasan 4000/kk.

Keski-ikäinen akka.

Mulle on soitettu vapaasta työpaikasta kotiin.

Tottakai. Olethan sinä muita parempi ihminen.

Vierailija
127/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä lukee niin tulee epäonnistumisen tunne.

IT-ala (ohjelmistosuunnittelija), kokemusta 20v ja palkka hulppeat 3400€.

Suunnilleen samoilla tuloilla on oltu viimeiset 16 vuotta. Itseasiassa nyt pari sataa vähemmän kuin huippuvuosina 2000-2004 jolloin päälle sai vielä bonuksiakin.

Mitenhän tästä pääsisi ylöspäin jos kerran web-koodaritkin saavat yli 4k?

Projektijohtaminen ei kiinnosta, siihen kai urakehitys on tyssännyt :(

Mun miehellä myös palkka junnasi kun oli samassa firmassa pitkään (18 vuotta) töissä. Nörtit vaan ei ole sellaisia, että motivoituisivat rahasta. Miehelle riitti se, että sai tehdä töissä mielenkiintoisia juttuja ja palkka oli kohtuullinen (5500€ loppuaikoina). Luojan lykky että laittoivat sieltä urakakalla porukkaa pihalle, ei munkaan mies olis saanut aikaiseksi muuten lähteä. Pääsi sitten uusiin hommiin, nekin mielenkiintoisia, mutta palkka nousi 8300 euroon.

Tuosta on nyt neljä vuotta ja voin sanoa, että siihen vähän parempaan palkkaan tottuu aika pian. Mies on kyllä tyytyväinen palkkaansa (nykyisin se 8900€ eli ei ole neljässä vuodessa paljon noussut), mutta kyllä häntäkin välillä kaihertaa kun tietää että ne vielä kovemmat koodaajat tienaa 2-3 kertaa sen minkä hän tienaa. Vaikka ei meiltä mitään puutu, niin silti se ajatus siitä, että vois tienata vielä paljon enemmän, vaivaa välillä.

Mutta firmaa vaihtamalla se palkka paranee, ei siihen oikein muuta keinoa ole!

Vierailija
128/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä johdon assari tekee ja miksi siihen olisi yliopistotutkinto? T: Tyhmä

Ei siihen yliopistotasolla ole koulutusta, tuo FM nyt vaan oli päätynyt johdon assariksi. AMK:n puolella on Johdon assistentin koulutusohjelma. Nää on siis niitä, jotka on toimitusjohtajien assareita. Niiden pitää osata vähän muutakin kuin keittää kahvia.

Nykypäivänä tällaista tuskin tapahtuu, mutta kuulin, että joskus aikaisemmin Rautaruukilla, kun toimitusjohtaja oli lomalla, hänen sihteerinsä hoiti firman valuuttapositiota. Oi niitä aikoja :-)

Vierailija
129/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan koulutuksella vakuutusyhtiössä asiantuntijatehtävissä vuositulot 45 000 euroa.

Vierailija
130/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää noin 3500 euroa kuussa. Olen projektikoordinaattori EU-virastossa. Palkka on minusta ihan hyvä, mutta olen aloittanut melko vasta ja vielä palkkataulukkojen alimmaisessa päässä.

Vierailija
131/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM lukion lehtori 4300 €

Vierailija
132/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla vaikuttaa olevan ihan kilpailukykyisiä palkkoja.

Vierailija
133/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk insinööri, nainen 25

Vierailija
134/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinööri

5000-5500e/kk brutto

Metsäteollisuus

35v nainen

Vierailija
135/256 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänä vuonna olen tienannut yli 4000€/kk media-alan freelancerinä.

Vierailija
136/256 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 6700e/kk ja kerran vuodessa bonukset 0-5000e. Nettonahan palkasta tosin jää käteen hädin tuskin puolet eli 3600e/kk... eli hyvin tasaa verotus elintasoa.

Koulutus DI ja spesifinen lisätutkinto, jota ei kovin monella kymmenellä Suomessa ole. Takana hyvin ja vastuullisesti hoidettua vaativaa asiantuntijaduunia 12 vuotta kahdella eri työnantajalla (väleissä 4 äitiyslomaa) ja pikku hiljaa on palkka noussut noihin lukemiin. Muistaakseni aloituspalkkani vuonna 2004 oli 2700e/kk.

Ei nyt ihan ilmaiseksi ole tullut.

Vierailija
137/256 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekkoilija =)

Vierailija
138/256 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa 1500 euron bruttotoloilla tulla lukemaan kuinka 3000e ei ole hyvä palkka. Minä olisin ikionnellinen jos saisin edes sen 1500-2000e käteen.

Vierailija
139/256 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

FT ja tutkijahommissa. Palkka noin 4000€. Keskitasoa, en valita.

Vierailija
140/256 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla toiminimellä toimiva kääntäjä, viime vuoden tulos muutamaa satasta vaille 60 000.