Mitä työtä teette te hyväpalkkaiset +3000e/kk????
Olisi kiva oikeasti tietää millä aloilla ylletään noihin palkkoihin !!!
erityisesti ihmetyttää nämä jotka saa yli 4 tonnia...
mikä työ ja koulutus?
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3300e peruspalkka, VTM sosiaalityö. Ikälisillä noussee noin 3600e.
Peruspalkka 3200, sosionomi yamk ja ytm, sosiaalityöntekijä. Kokemuslisä ja henk.koht. lisä nostaa palkan vähän alle 3700.
Onneksi sentään sosiaalityöntekijöillä on kohtuullinen palkka. Kun aikanaan sain n. vuoden verran toimeentulotukea, mietin joka kuukausi niitä käsittelijöitä (joiden palkka varmaan on jotain perustasoa eli pari tuhatta kuukaudessa bruttona), jotka tekevät täyttä toimistotyöaikaa ja saavat nettona vain pari sataa enemmän kuin asiakkaansa, joille päätöksiä rustaavat.
Vierailija kirjoitti:
Kriisiperhehoitajana n. 5500€, välillä yli 8000€.
Mitä tekee kriisiperhehoitaja?
KTM, konsultti, valmistumisesta reilu vuosi, palkka reilut 4300 e. Niin ja olen alle 30 v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ikiteekkari ja vääntää jotain softaa. 20+ vuotta ollut töissä ja palkka 8900€. IT-alalla ei niinkään sillä koulutuksella ole väliä, vaan osaamisella. Mieheltä jäi koulut kesken kun oli sitä ikäluokkaa, joka revittiin töihin kesken kaiken. Toki moni valmistuikin, mutta ei ne opinnot jaksa enää kiinnostaa siinä vaiheessa kun on vakiinnuttanut asemansa työelämässä ja saa asiallista palkkaa. Eikä tossa vaiheessa ne opinnot kiinnosta enää työnantajaakaan.
Toivottavasti myös saa pitää työpaikkansa. Vilpittömästi näin toivon.
Itse olen lähes valmis TkT ja tutkija olen. Palkka hieman yli 3000e/kk brutto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kriisiperhehoitajana n. 5500€, välillä yli 8000€.
Mitä tekee kriisiperhehoitaja?
Ottaa kriisissä olevan perheen lapset luokseen vaikka keskellä yötä.
Tasapainottaa traumatilanteessa olevien lasten eloa, tekee arviointia lapsesta, tapaa sosiaalityöntekijöitä ja lapsen perhettä..
Erittäin raskaita elämänkohtaloita ja niitä tulee eteen uudelleen ja uudelleen.
FM pääaineena matematiikka, sivuaineet tilastotiede ja tietojenkäsittelytiede. Olen data scientist ja saan palkkaa 4200 kuussa. Työkokemusta takana 1,5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, yötyö
Kiva kuulla! =)
Päällikkö kunnalla, FM, 10 vuoden ikälisä, 4000 e brutto, ikä 33.
Sote-alalla kuntasektorilla päällikkönä 5200,- /kk. Tuosta jää verojen jälkeen käteen noin 3200,-. Ennen sairaanhoitajan hommissa palkka kaikkine vuorolisineen saattoi olla 3500,- ja siitä käteen jäi 2500,-.
Se on siinä ja siinä, kannattiko tieteellinen jatkokoulutus, (tähän hommaan piti olla väitellyt) jolla pääsin stressaavaan työhön (illat ja viikonloputkin saa kotona painaa)...
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva oikeasti tietää millä aloilla ylletään noihin palkkoihin !!!
erityisesti ihmetyttää nämä jotka saa yli 4 tonnia...
mikä työ ja koulutus?
3000 € / kk ei ole hyvä palkka vaan ainoastaan keskipalkka. Tosin sekin taitaa nykyään olla miehillä 3600€ ja naisillakin 3200€/kk
Itse olen amiksen ope, linjanvetäjä. Peruspalkka 4270€/kk. Koulutus YTM ja ammattiopen tutkinnon suorittanut. Erilaisia lisiä saan n. 310€/kk. Työ siistiä ja säännöllistä sisätyötä. Mieheni on automaatioasentaja koulutukseltaan, tekee 2-vuorotyötä vuoronvetäjänä kemian alan tehtaassa ja tienaa noin 4800€/kk.
Tuttavapiirissä yli 4000€ kuukausitienestit on seuraavissa ammateissa olevilla: lääkäri, juristi, hallinnollinen ylihoitaja, ravivalmentaja, melkein kaikki opettajakollegat, toimittaja, jääkiekkovalmentaja, lukion rehtori, konduktööri.
Noin seitsemän vuoden yliopisto-opinnot aikoinaan ja filosofian maisterin tutkinto ja olen yläkoulun opettaja. Bruttopalkka noin 4100 e/kk ja käteen jää n.2700 e kuussa. Ei suuri palkka vaan keskitasoa.
3450 € / kk, johdon assistentti (koulutus FM).
Kyllähän yli kolmen tonnin palkka nyt on hyvä palkka suurimmalle osalle. Yli 5000€/kk on jo huippupalkka Suomessa. Verotus lisäksi tasaa erot, ja tuo reilu 3000€ on juuri se raja, missä kohtaa veroprosentti alkaa jyrkästi nousta.
Hammaslääkäri kunnallisella, brutto lisistä riippuen 5000-5700€/kk
Pitkään oon miettinyt että olisi pitänyt yrittää hammaslääkäriksi! T: Tutkija
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän yli kolmen tonnin palkka nyt on hyvä palkka suurimmalle osalle. Yli 5000€/kk on jo huippupalkka Suomessa. Verotus lisäksi tasaa erot, ja tuo reilu 3000€ on juuri se raja, missä kohtaa veroprosentti alkaa jyrkästi nousta.
Viimeisen lauseen kanssa samaa mieltä. Juurikin kolmen tonnin jälkeen alkaa verorumba olla brutaalia, eikä joku 4-5 tonnia ole ollenkaan niin mahti palkka kuin moni luulee.
Itse alkaisin puhua vasta tuossa kymppitonnin kohdalla hyvästä palkasta - sellaisesta jää jo jotain tuntuvaa näppeihinkin. Itse en sellaisiin koskaan pääse. Oma palkka neljän tontun hujakoilla eikä se todellakaan ole hyvä.
:DDD kiitos tästä