Voivatko nainen ja mies todellakin olla vain kavereita? Mietteitä tyttöystäväni kaverista...
Melko tuore parisuhde meillä. Mietityttää vaan kun tyttöystävällä on eräs miespuolinen, muutaman vuoden vanhempi "kaveri" jonka kanssa näyttäis olevan melko läheisiä. He mm. lähettelevät toisilleen muutaman kerran päivässä kuulumisia videoilla, tekstailevat melko paljon ja lähettelevät toisilleen hauskoja kuvia. Puhuvat myös paljon puhelimessa.
Kyseinen mies on tuollainen hyvännäköinen, pitkä, ja menestynyt, varmasti monen naisen mieleen oleva alfa. Tyttöystäväni ja hän ovat yhdessä matkustelleet ja nähneet maailmaa, kuulemma vetäneet joskus budiakin, harrastaneet yhdessä monia juttuja ja tavanneet toistensa perheet. Nyt kun tyttöystävälläni oli syntymäpäivä niin keskiyöllä hän tietenkin puhui tämän miehen kanssa puhelimessa minun sijastani (emme viettäneet yhdessä hänen syntymäpäivää..).
Olenko turhaan mustasukkainen? Kyseinen jätkä vituttaa minua. En luonnollisestikaan näytä vitutustani varsinkaan tyttöystävälle, mutta välillä kaivaa helvetisti ajatus siitä että he ovat todella läheisiä. Minun mielestä näin miesnäkökulmasta katsoen, nainen ja mies eivät voi olla pelkkiä ystäviä, varsinkin jos nainen (tässä tapauksessa minun tyttöystäväni) on erittäin hyvän näköinen. Kyllä se jätkä haluaa varmasti kaunista naista panna ja jotenkin olen varma, että tämäkin kyseinen jätkä ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa... Itselläni ei ole naispuolisia ystäviä.
Nyt iski jotenkin vitutuksen vitutus kun kuulin, että tyttöystävä aikoo lähteä tämän miehen paikkakunnalle (tyttöystäväni on itsekin asunut siellä aiemmin ja hänellä on siellä paljon läheisiä, mutta silti...) ensi kesäksi työharjoitteluun. Ottaa vaan niin päähän että hän välillä kertoo miten kyseisellä paikkakunnalla on hänen toinen elämä ja kuinka hän rakastaa kyseisiä ihmisiä ja paikkaa. Mulla on myös omat epäilykseni, että onko heidän suhteensa varmasti täysin platoninen. Esimerkiksi itseni kohdalla ystävyyssuhde kauniin naisen kanssa on aina päätynyt seksiin ennemmin tai myöhemmin.
En mä tiedä, sanokaa te, olenko mustasukkainen turhasta?
Kommentit (59)
Eipä siinä auta, kun tutstua mieheen ja nähdä tosiaan kolmisin. Tunnetasolla kannattaa ehkä vähän jarrutella, koska saattaapi olla vireillä jotain. Tsemppiä!
Panee se sun tyttistä. Ja aatteles kuinka sen järkky peenis tunkeutuu sisään ja tyttis huutaa tuskasta ja kiimasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia tyttö olisi sinun kanssasi, jos heillä olisi keskenään sutinaa? Mietipä ihan järjellä.
Minä yritänkin ajatella tämän tällä tavalla. Mutta vituttaa myös ajatella, että jos he ovat joskus harrastaneetkin seksiä, helpostihan se menisi siihen uudestaan, kun tapaavat... En vaan tykkää ajatuksesta, että tämä mies olisi pannut minun tyttöystävääni edes menneisyydessä ja selkäni takana yrittää sitä uudestaan. AP
Ei se mene noin. Mulla useampikin eksä ja en kenenkään kanssa ole paneskellut tai edes kovasti ole edes mielikään tehnyt. Eksät on eksiä. Väleissä kuitenkin olen ja mikäli muuta apua tarvitsevat niin autan.
Ja toisekseen eipä se ennen teidän suhdettanne tapahtunut paneminen varmaan ole pilannut tyttöystävääsi, koska häneen olet tutustunut. Pannuhan ne kyllä on ja kunnolla. Sen jälkeen pystyy mieskin olemaan pelkkä ystävä.
Harmi, ettei tapaaminen onnistu. Omalla kohdallani tapaaminen mieheni naisystävän kanssa avasi silmät. Kun oma poikaystävä istuu mielummin toisella puolella pöytää kiinni parhaassa kaverissaan, joka kikattelee mieheni kanssa kahdenkeskisiä juttuja seurassa, voit vain kuvitella millaiset vibat siitä tuli. Ja tämä ei ollut ainut asia, joka sai minut epäilemään jotain syvempiä tunteita.
"nainen ja mies eivät voi olla pelkkiä ystäviä, varsinkin jos nainen (tässä tapauksessa minun tyttöystäväni) on erittäin hyvän näköinen. Kyllä se jätkä haluaa varmasti kaunista naista panna"
Mä en tätä logiikkaa tajua. Miksi kaunis on pantavampi kuin ruma? Itse ainakin olen parhaat kyydit saanut pikemminkin ei-kauniilta vanhemmilta naisilta. Hyvin kauniit nuoret taas ovat olleet joko estoisia tai lahnoja. Oma kokemus on, ettei ulkonäkökeskeisiä kannata iskeä.
Anyway, itse kysymykseen. Itse olisin ainakin mustasukkainen ja kysyisin suoraan mikä tämä ystävyys on ollut ja mikä on nyt ja kertoisin huoleni. Hyvä peruste on, ettei itse usko naisen ja miehen väliseen platoniseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Panee se sun tyttistä. Ja aatteles kuinka sen järkky peenis tunkeutuu sisään ja tyttis huutaa tuskasta ja kiimasta.
Saattanu olla huonokin niissä hommissa ja siksi jäänyt hopialle. Eikä se tyttis käytössä kulu. Tyttiksen käytös ratkaisee, eli jos miestä kunnioittava ja arvostava siitä huolimatta vaikka paneskelee siellä sun täällä, ja antaa riittävästi kotonakin, niin ketä haittaa kun ei tauteja tuo.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, ettei tapaaminen onnistu. Omalla kohdallani tapaaminen mieheni naisystävän kanssa avasi silmät. Kun oma poikaystävä istuu mielummin toisella puolella pöytää kiinni parhaassa kaverissaan, joka kikattelee mieheni kanssa kahdenkeskisiä juttuja seurassa, voit vain kuvitella millaiset vibat siitä tuli. Ja tämä ei ollut ainut asia, joka sai minut epäilemään jotain syvempiä tunteita.
Lisään vielä, että mieheni totesi tähän jälkikäteen "olisit hinannut sen tuolis mun viereen toiselle puolelle pöytää, jos olisit halunnut kuulla, mitä juttelimme".
Kuinka erilainen tämä ketju olisikaan, jos sukupuolet olisivat toistepäin. Avauksessa tartuttaisiin niin moneen seikkaan, jotka on nyt jätetty huomiotta. Se on mammojen mielestä näköjään ihan suotavaa, että nainen ei pistä poikaystäväänsä ykkössijalle. Jos mies toimisi näin niin on sanomattakin selvää, että mammoilta lentäisi tulikiveä sen miehen niskaan.
No eihän tässä ole mitään uutta. Miesten kohtaama seksismi on jotain, mitä ei tulla koskaan myöntämäänkään. Jokainen mies joka tällaista kehtaa väittää, haukutaan lassukaksi ja katkeraksi peräkammarinpojaksi.
Mulla on muutama läheinen miespuolinen kaveri ja mua ahdistaisi todella paljon, jos miesystäväni olisi heistä noin mustasukkainen :D He ovat mulle kuin veljiä, ei mitään sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuohon homouteen tulee, en usko että tämä mies on homo. Ei vaikuta yhtään homohtavalta ja tiedän että hän on ollut joskus naisen kanssa yhdessä. AP
Duunikaverin mies halusi erota vaimostaan 20 v liiton ja kahden lapsen jälkeen. Syy: mies oli homo. Eli ei tuo paljon todista.
Vierailija kirjoitti:
"nainen ja mies eivät voi olla pelkkiä ystäviä, varsinkin jos nainen (tässä tapauksessa minun tyttöystäväni) on erittäin hyvän näköinen. Kyllä se jätkä haluaa varmasti kaunista naista panna"
Mä en tätä logiikkaa tajua. Miksi kaunis on pantavampi kuin ruma? Itse ainakin olen parhaat kyydit saanut pikemminkin ei-kauniilta vanhemmilta naisilta. Hyvin kauniit nuoret taas ovat olleet joko estoisia tai lahnoja. Oma kokemus on, ettei ulkonäkökeskeisiä kannata iskeä.
Anyway, itse kysymykseen. Itse olisin ainakin mustasukkainen ja kysyisin suoraan mikä tämä ystävyys on ollut ja mikä on nyt ja kertoisin huoleni. Hyvä peruste on, ettei itse usko naisen ja miehen väliseen platoniseen suhteeseen.
Näitä typeriä myyttejä, että kauniit naiset olisivat kaikki lahnoja... itse voin ainakin sanoa, että kauniit naiset eivät ole olleet sen paskempia sängyssä. Lopputulos on se, etten ole kauniisiin totuttuani saanut edes stondista rumempien kanssa.
Vaikka aloitus porvoolaiselta maistuu, niin Vanha setä muistelee;
Eli kokemusta sekä että voiko mies ja nainen olla vain ystäviä.
Ensimmäinen tapaus oli sellainen "hyvä tyyppi" ja meillä synkkäsi, mutta sitten jonkin ajan kuluessa ihastuin. Hän ei vaan oli puhtaasti ystäväpohjalta. Ollaan edelleenkin yhteyksissä ja samoissa porukoissa, mutta suhde muuttui peruuttamattomasti vähemmän syvälliseksi tuon jälkeen.
Toinen tapaus oli, että oli sellainen hyvä tyyppi ja meillä synkkasi, mutta oltiin enemmän juuri sisarusfiiliksillä ja oli hyvinkin syvä henkinen yhteys. Puolitosissaan todettiin, että kun seurusteltiin sopivasti eri aikoina eikä oltu sinkkuja, niin ei voida koskaan tietää miten olisi käynyt jos molemmat olisi olleet sinkkuja yhtä aikaa. Tuosta on aikaa ja ollaan vieläkin perheystäviä.
Kysele neutraalisti niitä näitä heidän väleistään. Esim. miten ovat tavanneet, seurusteleeko kaveri jonkun kanssa, onko heillä ollut suhteessa joskus ystävyyttä enemmän jne. Tyttöystäväsi vastaa luultavasti mielissään, kun olet kiinnostunut hänen elämästään. Voisit myös kertoa tunteistasi esim. sinusta olisi ollut kiva viettää syntymäpäivä yhdessä hänen kanssaan yms. Minua ei myöskään haittaisi ottaa puheeksi mustasukkaisuutta. Se on luonnollista ja puhuminen saattaa lievittää epävarmuutta.
Itselläni on myös parhaana ystävänä mies. Meille tuli jo alussa sisarukselliset tunteet toisiamme kohtaan, vaikka yritimme seurustelua. Ei minkäänlaista vetovoimaa fyysisesti, vaikka olemme molemmat ns. hyvännäköisiä. Tästä joku kertoi osaltaan ketjussa saman suuntaisesti. Joku aiemmin mainitsi ajankäytön, niin kyllä se ajankäyttö menee selkeesti omille puolisoille. Puhumme puhelimessa ja tapaamme silloin kun se ei häiritse muuta elämää. Syntymäpäiväni viettäisin oman mieheni kanssa, jos pitää valita. Silti voi luottaa, että ystävä pysyy vaikka ei koko ajan olisi tekemisissä.
Oma paras ystäväni, jos voi niin sanoa, on mies. Juttelemme lähes päivittäin, yleensä useammin kuin seurustelukumppanien. Vuorotellen olemme olleet sinkkuina ja varattuina, mutta meidän välillä ei ole tapahtunut edes kännissä mitään. Olemme samanlaisia ihmisiä ja tulemme erittäin hyvin juttuun, eikä kummankaan ulkonäössä ole mitään vikaa. Ennemminkin olemme todella läheiset sisarukset ja mies onkin sanonut, että olen kuin sisko jota ei hänellä ole koskaan ollut. Nyt mies on vuorostaan sinkkuna ja pokailemme hänelle yhdessä mahdollista tyttöystävää. Se on itse asiassa hauskaa, koska mies on aika menestynyt ja hyvin pukeutuva, mikä herättää naisissa kiinnostusta. Itse olen suhteessa, ja mieheni on täysin ok asian kanssa, koska pystyy luottamaan minuun että kaveriini. Toisaalta olen itse myös bi, joten mies saisi olla ihan yhtä mustasukkainen molemmista sukupuolista, jos en kykenisi olemaan "vain" kaveri ihmisten kanssa.
Jos tyttöystäväsi ja miehen välillä ei ole mitään muuta kuin kaveruutta, niin vika on luottamuksessa. Se voi johtua joko siitä, että suhteenne ei ole kunnossa kyetäksesi luottamaan tai sitten omien korviesi välissä. Puhuminen ja jakaminen on hyvän parisuhteen alku, kannattaa siis jutella tyttöystävän kanssa. Unohda kuitenkin syyllistäminen ja pakottaminen välien katkaisuun, kerro vain miltä sinusta tuntuu. Jos heillä olisi jotain, miksi ovat yhä kavereita, eivätkä yrittäneet seurustelua ym aikaisemmin? Enemmän huolestuisin jos elämään yhtäkkiä tulisi joku toinen mies, mutta jos ovat olleet kavereita jo ennen sinua, miksi pelkäät että asia muuttuisi? Älä yhdistä millainen itse olet. Tuo mies ei ole sinä. Vaikka sinä et kykenisi näkemään naista muuta kuin reikänä tai potentiaalisena tyttöystävänä, kaikki miehet eivät ole sellaisia.
No, itse olen hyvännäköinen nainen enkä ole koskaan paneskellut miespuolisten kavereideni kanssa. Enkä edes suudellut. Se kun kuuluu omalla kohdallani vain parisuhteeseen.
Mutta, jos mulla olisi poikaystävä ja hän olisi mustasukkainen jostakin miespuolisesta kaveristani, ilman muuta haluaisin keskustella asiasta. Eikö luota minuun vai siihen mieheen? Onko aiemmin kokenut pettämistä? Mikä häntä on käytöksessäni häirinnyt tai loukannut (esim. juuri tuo että puhuu enemmän sille kaverille kuin seurustelukumppanille)? Ei niin että mies huutaisi "kuitenkin panet sen kaa!!" vaan että hän kertoisi, miltä hänestä tuntuu.
En varmaankaan kokonaan katkaisisi välejä ystävääni tällaisen takia, mutta ilman muuta olisin valmis muuttamaan ja kehittämään käytöstäni niin, että oppisin ottamaan seurustelukumppanini paremmin huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Melko tuore parisuhde meillä. Mietityttää vaan kun tyttöystävällä on eräs miespuolinen, muutaman vuoden vanhempi "kaveri" jonka kanssa näyttäis olevan melko läheisiä. He mm. lähettelevät toisilleen muutaman kerran päivässä kuulumisia videoilla, tekstailevat melko paljon ja lähettelevät toisilleen hauskoja kuvia. Puhuvat myös paljon puhelimessa.
Kyseinen mies on tuollainen hyvännäköinen, pitkä, ja menestynyt, varmasti monen naisen mieleen oleva alfa. Tyttöystäväni ja hän ovat yhdessä matkustelleet ja nähneet maailmaa, kuulemma vetäneet joskus budiakin, harrastaneet yhdessä monia juttuja ja tavanneet toistensa perheet. Nyt kun tyttöystävälläni oli syntymäpäivä niin keskiyöllä hän tietenkin puhui tämän miehen kanssa puhelimessa minun sijastani (emme viettäneet yhdessä hänen syntymäpäivää..).
Olenko turhaan mustasukkainen? Kyseinen jätkä vituttaa minua. En luonnollisestikaan näytä vitutustani varsinkaan tyttöystävälle, mutta välillä kaivaa helvetisti ajatus siitä että he ovat todella läheisiä. Minun mielestä näin miesnäkökulmasta katsoen, nainen ja mies eivät voi olla pelkkiä ystäviä, varsinkin jos nainen (tässä tapauksessa minun tyttöystäväni) on erittäin hyvän näköinen. Kyllä se jätkä haluaa varmasti kaunista naista panna ja jotenkin olen varma, että tämäkin kyseinen jätkä ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa... Itselläni ei ole naispuolisia ystäviä.
Nyt iski jotenkin vitutuksen vitutus kun kuulin, että tyttöystävä aikoo lähteä tämän miehen paikkakunnalle (tyttöystäväni on itsekin asunut siellä aiemmin ja hänellä on siellä paljon läheisiä, mutta silti...) ensi kesäksi työharjoitteluun. Ottaa vaan niin päähän että hän välillä kertoo miten kyseisellä paikkakunnalla on hänen toinen elämä ja kuinka hän rakastaa kyseisiä ihmisiä ja paikkaa. Mulla on myös omat epäilykseni, että onko heidän suhteensa varmasti täysin platoninen. Esimerkiksi itseni kohdalla ystävyyssuhde kauniin naisen kanssa on aina päätynyt seksiin ennemmin tai myöhemmin.
En mä tiedä, sanokaa te, olenko mustasukkainen turhasta?
Onkohan mieskaveri homo?
Kuulostavat kyllä todella läheisiltä. Miksi seurustelette? Oletteko tulisesti rakastuneita vai tuntuuko kuin jotain puuttuisi? Suunnitteletteko tulevaisuutta? Pelkkää ystävyyttä puoltaa se, että tyttöystäväsi seurustelee kanssasi ja että hän ja ystävänsä asuvat kaukana toisistaan. Olisi todella outoa jos ovat olleet vuosia kavereita mutta tilanne ei vain olisi kehittynyt mihinkään suuntaan. Mielestäni olisivat varmasti yhdessä jos haluaisivat olla.
Omalla miehelläni on myös naispuolisia ystäviä, jotka oikeasti ovat vain ystäviä. Hekin ovat tunteneet vuosikausia, joten jotain olisi jo tapahtunut jos on tapahtuakseen, siksi en näe syytä olla mustasukkainen. Myös kun näen heidät yhdessä tai esim. puhuvat puhelimessa, on ilmiselvää että heidän välillään ei ole mitään. Myös minulla on miespuolisia ystäviä. Kuitenkin kummallekin se oma puoliso on ykkönen, se menee kaiken edelle. Ystävät ovat tärkeitä, mutta ystävät myös ymmärtävät toisen elämäntilannetta, oman puolison kanssa sen elämäntilanteen jakaa koska ollaan yhdessä. Ystävillä on omat elämänsä.
Itse keskustelisin tyttöystävän kanssa, tuo asia esille varovasti, älä vaikuta liian mustasukkaiselta. Minusta on ihan ok kysellä puolisolta että mitä hänen ja ystävänsä välillä on ollut, jos mitään. Miten tapasivat, eivätkö alussakaan olleet kiinnostuneita toisistaan. Jos tyttöystävä lähtee puolustuskannalle niin rauhoita tilannetta ja sano ettet ole ollut tässä tilanteessa ennen, niin sinua kiinnostaa ja mietityttää. Ihan hyvin voit sanoa esimerkkinä tuon tyttöystävän syntymäpäivän, että sinä olisit halunnut olla se jonka kanssa ensin jutellaan. Jos tyttöystävä ei ymmärrä tunteitasi ja hänestä tärkeämpää on se että miespuoliselle ystävälle ei tule paha mieli, niin aika heikosti menee. Eli jos laittaa sen ystävän sinun edelle, niin silloin hän on ilmiselvästi tärkeämpi. Kunhat et todellakaan vaadi tyttöystävääsi valitsemaan heidän välillään! Sano vain että haluaisit tuntea olevasi tärkeä.
Kyllä mies ja nainen voivat olla ystäviä, jos ovat toistensa eksiä. Muussa tapauksessa aina on jotain pientä viritystä, elleivät ole ns. eritasoisia. Esim. 30-vuotias mies voi olla 60-vuotiaan naisen ystävä, mutta sama mies todennäköisesti haluaisi olla muutakin kuin ystävä, jos nainen on vaikkapa 40-vuotias.
Olet turhaan mustasukkainen. Naisesi ei olisi niin avoin asiasta jos siinä olisi jotain. Ja miksi olisi alkanut edes sinun kanssasi olla, jos tuon toisen kanssa olisi jotain säätöä? Ikävää, ettet pysty luottamaan, mietipä kuitenkin mitä epäluottamuksen alla on... oletko kateellinen hänelle, kun itselläsi ei ole naiskavereita?
Juu vähän sama juttu... Minä ja bestis yritettiinkin sitten seurustella, mutta se loppui hetkessä kun se tuntui niin typerältä. Sukurutsalta tosiaan.