Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"3 000-3 500 eurolla kuukaudessa pärjäisi kohtalaisesti. Ei eläkeläisen kuulu elää puu

Vierailija
29.11.2016 |

"Riku Jarva, 81:

– 3 000-3 500 eurolla kuukaudessa pärjäisi kohtalaisesti. Eläkeläisellä, joka elää normaalisti, ehkä vähän nuukastikin, summa olisi sellainen, että voisi hankkia sen mitä tarvitsee ja tehdä joskus matkojakin. Ei eläkeläisen kuulu elää puutteessa."

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kohtuullista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€ eläkkeellä mun pitää tulla toimeen.

Vierailija
4/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä järkyttynyt tuon lausunnon luettuani. Eihän moni saa eds tuollaista palkkaakaan. 

Näyttää eläkeläisillä olevan joku dementia tai muu sairaus jo olemassa kun tuollaista ymmärtämttömyyttä esiintyy.

Työtön joutuu sitä paitsi pärjäämään viidellä sadalla. 

Vierailija
5/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä yllättäs ollenkaan, jos riku ois jääny alle 50:senä eläkkeelle. Itse en tule eläkepäiviä näkemään nykykehityksellä, mutta maksan rikujen parin viimeisen työvuoden mukaan määräytyneen eläkkeen. Kiitos Rikut.

Vierailija
6/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut markat ja eurot mennä sekaisin.

Vierailija
7/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla huumorimiehiä tämä. Vaikka saahan sitä haaveilla vaikka lottovoitostakin.

Paljonkohan hän mahtaa saada oikeasti.

Vierailija
8/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varakas ei edes ymmärrä lukuja alle 3000€, eihän sellaista edes olekaan ja jos on niin sellaisella elävät joutaisivat hävitä pois silmistä pilaamasta varakkaiden ympäristöä.

Vierailija
9/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut ryhmä, jonka etuuksista ei saa leikata senttiäkään: nämä rikut. Meidän muiden tehtävä on maksaa heidän matkailu ja mukava elämä.

Vierailija
10/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisen ei kuulu elää puutteessa, mutta työssäkäyvän kuuluu? Palkka on useimmilla pienempi kuin

3 000€. On tainnut Rikulle liemi maistua ja viedä viimeisetkin aivosolut.

Vierailija
11/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kyllä järkyttynyt tuon lausunnon luettuani. Eihän moni saa eds tuollaista palkkaakaan. 

Näyttää eläkeläisillä olevan joku dementia tai muu sairaus jo olemassa kun tuollaista ymmärtämttömyyttä esiintyy.

Työtön joutuu sitä paitsi pärjäämään viidellä sadalla. 

Tuo taisi olla yksittäitapaus.

Suurin osa tavallisista matalapalkkatöitä tehneistä hyvä jos saa 700-800€/kk eläkettä.

Vierailija
12/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elävä isäni saa enemmän eläkettä kuin minä saa palkkaa. Sen ymmärtäminen tuottaa hänelle vaikeuksia.

Vierailija
13/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä meinaan itselleni kerryttää töissä ollessani sellaisen omaisuuden, että ei tarvitse sitten vanhana ruikuttaa rahattomuutta. Tämä tarkoittaa sitä, että en hanki lapsia liian aikaisin, opiskelen itseni niin korkealle kuin pääsen ja hankin mahdollisimman hyväpalkkaisen duunin tai parhaassa tapauksessa perustan yrityksen. Rahaa käytän hyvin harkiten ja säästän kaikki ylimääräiset rahastoon korkoa kasvamaan.

Elän niin sanotusti normaalia elämää ilman jatkuvaa matkustelua ja luksusta. Sitten kun on eläkeikäinen niin ei tarvitse ruikuttaa eikä muiden tuntea sääliä tai vihaa.

14/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä minullekin tuli ekana mieleen.

Mitä eläkkeisiin tulee noin ylipäänsä, niin jokainenhan saa sellaisen eläkkeen kun on itse säästänyt, joten siksi en oikein ymmärrä näitä eläkeläisten rutinoita. Tottakai eläke on pieni, jos ei ole huolehtinut siitä, että kertymää tulee. Välillä sitä oikein ihmettelee, eikö ihmiset ymmärrä asioiden syy-seuraussuhteita ollenkaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
15/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin elävä isäni saa enemmän eläkettä kuin minä saa palkkaa. Sen ymmärtäminen tuottaa hänelle vaikeuksia.

Oletko kenties samassa ammatissa kuin isäsi? Sama koulutus ja taitotaso. Teetkö samanlasita tulosta kuin isäsi teki töissä ollessaan ottaen huomioon indeksin?

Vierailija
16/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä meinaan itselleni kerryttää töissä ollessani sellaisen omaisuuden, että ei tarvitse sitten vanhana ruikuttaa rahattomuutta. Tämä tarkoittaa sitä, että en hanki lapsia liian aikaisin, opiskelen itseni niin korkealle kuin pääsen ja hankin mahdollisimman hyväpalkkaisen duunin tai parhaassa tapauksessa perustan yrityksen. Rahaa käytän hyvin harkiten ja säästän kaikki ylimääräiset rahastoon korkoa kasvamaan.

Elän niin sanotusti normaalia elämää ilman jatkuvaa matkustelua ja luksusta. Sitten kun on eläkeikäinen niin ei tarvitse ruikuttaa eikä muiden tuntea sääliä tai vihaa.

Ja sitten saatkin sydärin sopivasti 62-vuotiaana. Se niistä eläkepäivistä sitten.

Vierailija
17/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut ryhmä, jonka etuuksista ei saa leikata senttiäkään: nämä rikut. Meidän muiden tehtävä on maksaa heidän matkailu ja mukava elämä.

Nämö rikut on niitä heti sotien jälkeen syntyneitä ahmatteja joilla koko työura on ollut jatkuvaa nousua palkkatasossa, inflaatio maksanut asunto ja muut velat.

Etuja kahmittu kaikessa mahdollisessa joihin ei ole koskettu eikä tulla koskemaan.

Tämä sukupolvi saa elää kuin siat pellossa.

Vierailija
18/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:-D

Vierailija
19/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä eläkettä voi ennakoida ja kartuttaa ihan omatoimisesti aloittamalla säännöllisen sijoittamisen jo parikymppisenä. Nuoriso jättää parit hampulaiset ja oluet juomatta ja laittaa ne rahat kasvamaan korkoa.

Vierailija
20/97 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä minullekin tuli ekana mieleen.

Mitä eläkkeisiin tulee noin ylipäänsä, niin jokainenhan saa sellaisen eläkkeen kun on itse säästänyt, joten siksi en oikein ymmärrä näitä eläkeläisten rutinoita. Tottakai eläke on pieni, jos ei ole huolehtinut siitä, että kertymää tulee. Välillä sitä oikein ihmettelee, eikö ihmiset ymmärrä asioiden syy-seuraussuhteita ollenkaan.

Juuri näin. Jokainen voi ennakoida millainen eläke tulee olemaan. Jos näyttää siltä, että eläke kertymä ei mahdollista eläkepäivien visioita niin jokainen voi säästää itsellensä vapaaehtoista eläkettä.

On ihan turha rutista pienestä eläkkeestä ihan samalla tavalla kuin on turha rutista pienestä palkasta. Molempiin voi omalla toiminnalla vaikuttaa.