Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalaruoka ja erityisruokavaliot

Vierailija
28.11.2016 |

Kokemuksia, kommentteja

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tietää?

Sairaalan dieettikokki

Vierailija
2/9 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi,että jos jossakin paikassa kaikki mahdolliset erikoisruokavaliot ja dieetit ovat käytössä niin sairaalassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin maidottoman, sain vähälaktoosista. No jätin vain jugurtit sun muut syömässä. Sitten tuotiin laktoositon tilalle. En uskaltanut syödä oikeastaan paljon mitään, paitsi perunat, raasteet ja leivät sekä kaurapuuron. Onneksi vain yksi vuorokausi. 

Vierailija
4/9 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkkiä hyviä kokemuksia. Keliakikko olen.

Viimeksi olin syyskuussa reilun viikon sairaalassa eikä mitään moitittavaa. Ruoka oli maistuvaa, hyvää ja sitä oli riittävästi - jopa liikaa, kieenä ei jaksanut usein syyä loppuun x)

Mitään sekaannuksia ei sattunut, vaikka pari kertaa kyllä jos olin hiukan myöhässä tullut ruokalaan, oli ruuat otettu vaunusta jo siten ettei nimilappuni ollut enää paikallaan tarjottimellani vaunussa, vaan nimilaput oli heitetty jo pois vaunun päälle. Mutta silloin ruuat oli jo muuten jaettu niin oli helppo tunnistaa jäljellä olevista mikä kuului mulle ja mitkä oli normaaleja - ja kai niissä joku vakio järjetyskin taisi nimilapun lisäksi olla, kun aina kysyttiin myös huonetta ja sänkypaikan sijaintia(ikkuna vai keski tms  paikka). 

Vierailija
5/9 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kun ollaan virheet ovat mahdollisia. Joskus jotkut ovat ihan hukassa erikoisruokavalioiden kanssa. Parhaamme yritetään.

Vierailija
6/9 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin maidottoman, sain vähälaktoosista. No jätin vain jugurtit sun muut syömässä. Sitten tuotiin laktoositon tilalle. En uskaltanut syödä oikeastaan paljon mitään, paitsi perunat, raasteet ja leivät sekä kaurapuuron. Onneksi vain yksi vuorokausi. 

Lähes sama juttu mullakin. Pyysin laktoositonta, sain vähälaktoosista, enkä uskaltanut syödä sitten enää mitään.

Vierailija
7/9 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaaditaan, että saa erikoisruokavalioruokaa? Potilaan oma pyyntö?

Vierailija
8/9 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaaditaan, että saa erikoisruokavalioruokaa? Potilaan oma pyyntö?

Esitietolomakkeessa ne yleensä kysytään muitten sairaalajuttujesi ohessa. Sinne kun kirjaa niin riittää.

Vierailija
9/9 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja haastattelee sua osastolla ja kyselee siinä samalla. Mä olin leikkauksen takia viikon sairaalassa. Sanoin hoitajalle, etten syö kalaa (vaikka syönkin kyllä kotona) enkä sieniä, koska inhoan niitä. Kumpaakaan ei ollu tarjolla, ku ruokaa tuotiin. Vieruskaverilla oli kalakeittoa, mulla jotain jauhelihasörsseliä. Kerrot vaan tosiaan erityisruokavaliosi, kyllä mä uskon, et se toimii. Olin Tyksissä hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan