Onko yleistä käyttää lapsella bodeja paitoina, jos siis hihat ovat vielä tarpeeksi pitkät?
Törmäsin väitteeseen, ettei kukaan normaali ihminen tee niin ja että sellainen on lapselle haitaksi.
Kommentit (30)
Meillä pidetään sujuvasti bodyja paitoina, koska ne mahtuu lapselle ja lapsi tykkää niistä. Kyllä on siis ns. normaalipaitojakin, mutta käytämme kumpiakin. Läpätkin saa välillä roikkua housujen ulkopuolella. Ollaanpa me epänormaalit vanhemmat :D
Kerrohan nyt ap, että mikä on kokoaisuus tilanteessanne? Mikä on se huolenaihe miksi sossu on teillä käynyt? Mitä muuta papereissa lukee (se kokonaisuus, ei näitä yksittäisiä pikku juttuja joita kirjataan kun kartoitetaan koknaiskuvaa)?
Ja itse kysymykseen: en tiedä sen yleisyydestä, mutta kuulostaa typerältä. Mutta bodyn takia lastasi ei oteta huostaan.
No on varmaan tosi mukavan tuntuista siitä lapsesta kun ne bodyn haarakappaleet on ihan myttynä siellä housuissa. Ostakaa ihmiset oikean kokoisia vaatteita lapsillenne.
Ei kaikki ole niin tarkkoja vaatteista, ei lapsen eikä omista. Näkeehän niitä usein kadulla sellaisia, joiden niskassa lerpottaa kokolaput, rintsikan selkäosat paistaa paljaana, vaate on vähän pieni tai suuri tai nyppyyntynyt. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta antaahan se huolimattoman kuvan ihmisestä. Tai huolettoman, mikä voi tietysti olla ihan positiivinenkin piirre.
Lapsella oli lempibody, jossa oli pitkät hihat. Kun body jäi haaroista pieneksi, leikkasin hörsöt pois ja ompelin siistin suoran alasauman. Paita meni vielä pitkään yöpaitana ja sen jälkeenkin askartelupaitana.
Minä olen niin hirveä ihminen, että saatan yhdistää kahdet housutkin ompelemalla. Lapsi kasvaa järjetöntä vauhtia, ja mukavat sisähousut jäävät tosi nopeasti pieniksi. Saatan siis leikata toisista housuista "jatkopalat" ja liittää ne toisiin housuihin, jos värit ja kuviot sointuvat mukavasti yhteen. Hyvin ne menevät leikki-ikäiselle sekä kotona että päiväkodissa, ei ole kukaan hoitaja nostanut meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on vähän epämukavaa ku housuihin on tungettuna ne läpät? Osta enemmin sopivan kokoisia vaatteita.
Siellä housuissa on vaippa välissä, ei se vauva niitä läppiä tunne.
Vierailija kirjoitti:
No on varmaan tosi mukavan tuntuista siitä lapsesta kun ne bodyn haarakappaleet on ihan myttynä siellä housuissa. Ostakaa ihmiset oikean kokoisia vaatteita lapsillenne.
Jos body on liian lyhyt, kuten ap:lla, niin ei ne mene mihinkään myttyyn vaan voi laittaa ihan suoraksi vaipan päälle, ihan niin kuin t-paidan helmankin. Ja vauvalla on aika paksu vaippa siellä pöksyissä myös, että ihan joka muhkura ei läpi tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pidetään sujuvasti bodyja paitoina, koska ne mahtuu lapselle ja lapsi tykkää niistä. Kyllä on siis ns. normaalipaitojakin, mutta käytämme kumpiakin. Läpätkin saa välillä roikkua housujen ulkopuolella. Ollaanpa me epänormaalit vanhemmat :D
Eiköhän monet tee näin, lapsi kasvaa niin hurjaa vauhtia ja kaikki vauvat eivät ole samanmallisia vartaloltaan, esim pitkäselkäiset ja hoikat vauvat. Pääasia on, että vauvalla on kiva olla puhtaissa vaatteissa vanhempiensa kanssa.
Kiitos vastauksista! Tulostan nämä vastaukset ja ojennan sosiaalityöntekijälle. Vaikka heidän tulisi tutkia onko tällainen käytäntö epänormaali, niin tein sen itse koska niin pääsen vähemmällä. ap
Mä käytin bodya taaperolla paitana ja huomasin monen muunkin käyttävän.