Miksi moni ei jaksa nähdä vaivaa näyttääkseen parhaalta mahdolliselta itseltä?
Suurimmalla osalla ei ole itsekuria noudattaa terveellistä ruokavaliota, liikkua joka päivä vähintään tunti, nukkua 7-8 tuntia yössä. Moni on lihava siksi ettei kykene tähän vaan syö epäterveellisesti ja ei liiku tarpeeksi.
Miksi ihmiset eivät tajua tehdä parastaan sillä mitä on ja näyttää niin hyvältä kuin on mahdollista? Miksi antaa itsensä lihoa?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää energiaansa ulkonäköön kun sisäpuoltakin voi kehittää? Opiskelu vie tällä hetkellä kaikki voimat, enkä todellakaan jaksa panostaa nyt ylimääräisiä ulkonäköön.
Kyllähän nuo ap:n seikat vaikuttaa hyvin paljon terveyteen. Jaksasit sinäkin paremmin opiskella, kun huolehtisit terveydestäsi.
Tiedän, mutta aloitus puhui ulkonäöstä, ei terveydestä. Lisäksi se terveyteen panostamaan alkaminen vaatii aika paljon voimia ja panostusta, ja kysehän oli juuri siitä, ettei sitä energiaa juuri nyt liikene elämäntapamuutokseen. Kunhan saan syksyn viimeiset tentit alta pois tässä kolmen seuraavan viikon aikana, voin toivottavasti lomalla alkaa panostamaan hyvinvointiini enemmän. Tai sitten koko loma menee lepäämiseen, mikä on myös hyvin mahdollista. Kun pyrkii valmistumaan etuajassa ja vielä oppimaankin jotain kurssien sisällöistä, ei elämässä jää paljoa aikaa muulle.
Kun kerran aloit hiuksia halkomaan niin voin minäkin sanoa, et eihän ap puhunut ulkonäöstä. Kun taas terveyteen viittaavia sanoja löydän useamman.
Eikö? Miksi sitten otsikossa seisoo "Miksi moni ei jaksa nähdä vaivaa näyttääkseen parhaalta mahdolliselta itseltä?"
Ihmettelen että miksi te sisäiseen hyvinvointiin, sivistykseen ja korvienväliseen onnellisuuteen panostavat ette voi tehdä kaikkea tuota ja panostaa vielä pikkuisen ulkonäköönkin? Eihän se pilaisi sisäistä hyvää olotilaa jos vähän huolehtisi siitä ulkoisesta puolestakin. Ja mielestäni se "ettei tarvitse välittää ulkonäöstä kun voi sisäisesti hyvin" ei ole millään tavalla selventävä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää energiaansa ulkonäköön kun sisäpuoltakin voi kehittää? Opiskelu vie tällä hetkellä kaikki voimat, enkä todellakaan jaksa panostaa nyt ylimääräisiä ulkonäköön.
Kyllähän nuo ap:n seikat vaikuttaa hyvin paljon terveyteen. Jaksasit sinäkin paremmin opiskella, kun huolehtisit terveydestäsi.
Tiedän, mutta aloitus puhui ulkonäöstä, ei terveydestä. Lisäksi se terveyteen panostamaan alkaminen vaatii aika paljon voimia ja panostusta, ja kysehän oli juuri siitä, ettei sitä energiaa juuri nyt liikene elämäntapamuutokseen. Kunhan saan syksyn viimeiset tentit alta pois tässä kolmen seuraavan viikon aikana, voin toivottavasti lomalla alkaa panostamaan hyvinvointiini enemmän. Tai sitten koko loma menee lepäämiseen, mikä on myös hyvin mahdollista. Kun pyrkii valmistumaan etuajassa ja vielä oppimaankin jotain kurssien sisällöistä, ei elämässä jää paljoa aikaa muulle.
Kun kerran aloit hiuksia halkomaan niin voin minäkin sanoa, et eihän ap puhunut ulkonäöstä. Kun taas terveyteen viittaavia sanoja löydän useamman.
Eikö? Miksi sitten otsikossa seisoo "Miksi moni ei jaksa nähdä vaivaa näyttääkseen parhaalta mahdolliselta itseltä?"
Missä lukee sana "ulkonäkö"?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että miksi te sisäiseen hyvinvointiin, sivistykseen ja korvienväliseen onnellisuuteen panostavat ette voi tehdä kaikkea tuota ja panostaa vielä pikkuisen ulkonäköönkin? Eihän se pilaisi sisäistä hyvää olotilaa jos vähän huolehtisi siitä ulkoisesta puolestakin. Ja mielestäni se "ettei tarvitse välittää ulkonäöstä kun voi sisäisesti hyvin" ei ole millään tavalla selventävä vastaus.
Katokku on siihen tyytyväinen miltä näyttää, eikä halua mitään muuta :D
Ihan mielenkiinnosta Ap, mikä on elämäntilanteesi? Miten saat keskityttyä vain ulkonäköösi? Onko sinulla lapsia? Pieniä? Eivätkö herätä yöllä? Miestä? Entä vanhempiesi terveys? Käytkö kuskaamassa dementoitunutta isääsi äitisi luo käymään kolme kertaa viikossa? Eikö lapsillasi ole koulussa vanhempainiltoja tai mitään harrastuksia? Etkö huolehdi lapsesi diabeteshoidosta joka päivä? Etkö koskaan seiso hellan ääressä iltapäivisin tai valmistele suvun synttäreitä? Et päivystä koskaan yötöissä? Teitkö väitöskirjasi ilman ilta- ja yötöitä ja ennen kaikkea ilman stressiä?
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla ei ole itsekuria noudattaa terveellistä ruokavaliota, liikkua joka päivä vähintään tunti, nukkua 7-8 tuntia yössä. Moni on lihava siksi ettei kykene tähän vaan syö epäterveellisesti ja ei liiku tarpeeksi.
Miksi ihmiset eivät tajua tehdä parastaan sillä mitä on ja näyttää niin hyvältä kuin on mahdollista? Miksi antaa itsensä lihoa?
En jaksa lukea ketjua, mutta kysyn sinulta vastakysymyksen. Eli minkä takia pitäisi näyttää parhaalta? En näe itse mitään tarvetta sille, että minun pitäisi näyttää parhaalta. Olen onnellinen tässä elämässäni tällä tavalla.
Mä syön terveellisesti, liikun säännöllisesti ja nukun 8h yössä. En tee sitä näyttääkseni hyvältä vaan voidakseni hyvin ja jaksaakseni arkea. Enkä koe ainakaan tällä hetkellä näyttäväni parhaalta mahdolliselta itseltäni. Elämäntilanne on nyt sellainen, että en jaksa panostaa pukeutumiseen (niin ja tyylikkäitä ja laadukkaita vaatteita on ylipäätään TODELLA vaikeaa löytää), en meikkaa, tukka on joka päivä perus ponnarilla, päällä urheiluvaatteet/collegeasu tms. Mulla ainakin pukeutuminen ja muu laittautuminen tekee sen, että kokee näyttävänsä hyvältä. Mutta hyvältä näyttäminen ei koskaan ole missään tilanteessa minulle ensisijainen tavoite. Tällä hetkellä ykkösprioriteettina on selvitä kuormittavasta elämäntilanteesta, ja muutenkin arvomaailmani on sellainen, että oman ulkonäön tärkeys jää aika kauas tärkeysjärjestyksessä esim. terveydestä, perheestä, eettisistä valinnoista, henkisestä kehittymisestä. Puhumattakaan, että jaksaisin tai haluaisin vatvoa vieraiden ihmisten ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Sinultakin kysyn, että miksi pitäisi. Kerro minulle hyvä perustelu, miksi minun pitäisi näyttää mahdollisimman parhaalta itseltäni.
Syyksi eivät kelpaa, että mies ei jättäisi tai muut ihailisivat tms. En ole koskaan ajatellut, että minun pitäisi ketään miestä väkisin pitää. Hänellä on vapaus lähteä, koska haluaa. Ja muiden ihailu ei ole ollut minulle koskaan tärkeää. Oma olo ei siitä kummemmaksi tulisi, jos alkaisin petrata omaa ulkonäköäni. En keksi mitään syytä.
Oletpa harvinaisen typerä ihminen. Ehkä seuraavat kysymykset saavat sinut pohtimaan priorisointia, kiinnostuksen kohteita, elämäntilannetta, ajan ja jaksamisen rajallisuutta.
Miksi et ole toteuttanut kaikkia seuraavia, ottaen huomioon vapautesi ja saatavilla olevan informaation erinäisten asioiden suhteen:
-Kirjoittanut 7 laudaturia
-Kehittynyt erittäin osaavaksi kokiksi
-Saavuttanut EM-mitaleja urheilussa
-Tullut rikkaaksi esim. sijoittamalla
-Tehnyt aina hyviä päätöksiä
-Opiskellut muutamaa yliopistotutkintoa
-Opiskellut Harvardissa, Cambridgessa, Oxfordissa tai vastaavan tasoisissa huippuyliopistoissa
-Väitellyt tohtoriksi
-Pelastanut 2000 kärsivää eläintä huonoista oloista
-Saanut Nobelia
Minä ja varmasti muutama muukin odotamme mielenkiinnolla vastaustasi.
Semmoinen on kuva kuin mallikin, ehostamalla ei kummene enää. Terveellinen ruokavalio. liikunta, unta, puhtautta - ainoa minkä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinultakin kysyn, että miksi pitäisi. Kerro minulle hyvä perustelu, miksi minun pitäisi näyttää mahdollisimman parhaalta itseltäni.
Syyksi eivät kelpaa, että mies ei jättäisi tai muut ihailisivat tms. En ole koskaan ajatellut, että minun pitäisi ketään miestä väkisin pitää. Hänellä on vapaus lähteä, koska haluaa. Ja muiden ihailu ei ole ollut minulle koskaan tärkeää. Oma olo ei siitä kummemmaksi tulisi, jos alkaisin petrata omaa ulkonäköäni. En keksi mitään syytä.
Kuka on puhunut mitään miehistä?
Mun tavoite on ainakin voida hyvin sisäisesti ja ulkoisesti.
Minulla ei vain riitä aika, eikä energia, vaikka ihan mukavia asioita ap.mainitsi.
Minulle elämässä mielihyvää ja onnellisuutta antavat läheisteni kanssa yhdessäolo, vaikka sohvalla makoilu, lähellä toista, lukeminen (nytkin odottaa viisi kirjaa ja pukilta odotan lisää), musiikki, teatteri, taide, kokkaaminen ja hyvä ruoka antaa makuelämyksiä ja nautintoja, tykkään järjestää päivällisiä ja kutsua vieraita kylään ja sitten kaikki käsillä tekeminen - käsityöt, maalaus, askartelu yms.
Missä ihmeen välissä minä pitäisin itseni edustuskunnossa - huoliteltuna ja tyylikkäänä ja vielä kroppa trimmattuna.
Liikunta on lähinnä hyötyliikuntaa, lumitöitä, ruohonleikkuutta, puutarhanhoitoa, lintujen ruokkimista.
Ainut mihin pyrin on 7-8h yöunet, mutta siitäkin joustan, jos oman kullan kanssa on muuta mielenkiintoisampaa.
On ihan ok.jos sinulla on erilainen elämä ja tavoitteet, mutta anna meidän pitää omamme, sillä se on meille elämän suola ja intohimo, joka antaa meille mielihyvää ja onnellisuutta elämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo miehenä juurikaan lisäarvoa.
Miehen pitää olla niin tasokas saadakseen naisia ettei siihen yllä ellei ole syntymässä saanut optimaalisia geenejä. Kikkailulla ja ehostamisella ei siihen päästä.
Tämä on valitettavasti totta.
Miehellä miellyttävyys naisten silmissä liittyy niin perustavanlaatuisiin asioihin, että niihin on erittäin vaikea vaikuttaa.
Pituutta ei käytännössä pysty lisäämään. Luuston rakennetta ei pysty muuttamaan leveämmäksi. Leukaa voi implantilla kasvattaa, mutta useimmiten "kauneusleikkauksissa" käyneet miehet näyttävät melko naurettavilta ja naistenkin näkee usein naureskelevan näille. Samoin jos mies käyttää peruukkia niin hänelle nauretaan, mutta Vaikea on pohjoismaalaisen saada italialaista kikkarapehkoa ilmankaan.
Penistä voi jonkun millin pidentää leikkauksella, mutta tähänkin liittyy vielä isoja riskejä.
Lihakset eivät mihinkään bulli-mittoihin normimiehellä kasva vaikka aamupuuroa hiukan terästäisikin. Eikä 90% miehistä voi näyttää hoikemmalta kalsarimalliltakaan, koska vain harvalla lihasten pituudet ja kiinnityskohdat ovat ihanteelliset. Vaikka normimiehellä olisi yhtä matala rasvaprosentti ja sama määrä lihasmassaa, ei hän näytä samalta kuin ihanteelliset geenit omaava kalsarimalli tai maailmanluokan sprintteri, joita naiset näkevät tv:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tavoite on ainakin voida hyvin sisäisesti ja ulkoisesti.
Uskon, että moni muukin kuin minä voi ulkoisesti hyvin, vaikka ei halua näyttääkään parhaimmaltaan. Eli tämä ei kelpaa vielä vastaukseksi, että miksi pitäisi näyttää parhaimmalta.
Meikkaan välillä huvikseni,olen keskittynyt enemmänkin sisäisen rauhan etsimiseen itsestäni ja läheisistä,tämä on saanut minut hehkumaan ulkoisestikin aivan eri tavalla,meikkiä en koe enää juuri tarvitsevani,silmäni hehkuu elämäniloa ja ystävällinen hymy on se mikä tekee ihmisestä kauniimman kuin mikään meikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tavoite on ainakin voida hyvin sisäisesti ja ulkoisesti.Uskon, että moni muukin kuin minä voi ulkoisesti hyvin, vaikka ei halua näyttääkään parhaimmaltaan. Eli tämä ei kelpaa vielä vastaukseksi, että miksi pitäisi näyttää parhaimmalta.
Mutta miksi ei voisi näyttää parhaimmalta versiolta itstään? Mikä siinä olisi niin kamalaa? Mielestäni ihminen on kokonaisvaltainen pakkaus. Jos on hyväolo sisäisesti niin se välittyy ulos. Ja toisinpäin: jos vähän viitsii itseään laittaa ja huolehtia niin siitä syntyy sisäistä hyvääoloa. Miksi haluaisin olla joko-tai jos voin olla molempia?
Kenelle oikeasti parhaalta mahdolliselta näyttämiseen riittää se, että syö terveellisesti ja liikkuu tunnin päivässä? Mulla se riittää tasan siihen, että paino pysyttelee normaalin rajoissa, mutta ei riitä muokkaamaan kroppaa kiinteäksi ja muhkurattomaksi. Silmänaluset ovat luonnostaan tummat vähintään 8 tunnin yöunista huolimatta. Hiukset ovat ohuet ja lasimaiset ja ihossa epätasaisuuksia. Kulmat ja ripset ovat hailakat jne. Karvat eivät lakkaa kasvamasta epätoivottuihin paikkoihin jne. Ja mitä enemmän ikää tulee, tuntuu että sitä enemmän puunaamista ja vaivaa ja rahaa se hyvältä näyttäminen vaatisi.
Ap on varmaan joku 20-vuotias tyttö, jolla on luonnostaan paksut hiukset, pitkät ja tummat ripset ja kuulas iho, eikä ikääntyminen ja raskaudet ole vielä kroppaankaan jälkiään jättäneet. Sellainen tunne ainakin aloituksesta tuli.
Kerrotko vielä ap. mitä hyötyä tai etua olet saanut, kun olet näyttänyt parhaalta mahdolliselta itseltä?
Ja kuka sen määrittelee? Onko se 5v. lapsi vai isoäiti vai puoliso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tavoite on ainakin voida hyvin sisäisesti ja ulkoisesti.Uskon, että moni muukin kuin minä voi ulkoisesti hyvin, vaikka ei halua näyttääkään parhaimmaltaan. Eli tämä ei kelpaa vielä vastaukseksi, että miksi pitäisi näyttää parhaimmalta.
Mutta miksi ei voisi näyttää parhaimmalta versiolta itstään? Mikä siinä olisi niin kamalaa? Mielestäni ihminen on kokonaisvaltainen pakkaus. Jos on hyväolo sisäisesti niin se välittyy ulos. Ja toisinpäin: jos vähän viitsii itseään laittaa ja huolehtia niin siitä syntyy sisäistä hyvääoloa. Miksi haluaisin olla joko-tai jos voin olla molempia?
Ei kai nyt kukaan näytä parhaalta mahdolliselta itseltään jos "vähän viitsii itseään laittaa"? Esim. itse arkipäivinä laitan siistit vaatteet, ja meikkaan ja laitan hiuksia noin 5 minuuttia, eli juurikin vähän itseäni laitan. Näytän kyllä huomattavasti paremmalta jos olen ykköset yllä ja olen käyttänyt vähintään tunnin laittautumiseen, mutta se ei todellakaan ole mitenkään vähän. Samaten syön suht terveellisesti, liikun 3-4 päivänä viikossa noin tunnin ja nukun noin 7 tuntia yössä, eli vähän jaksan pitää itsestäni huolta. Kuitenkin varmasti näyttäisin paljon paremmalta jos kävisin 5 kertaa viikossa salilla ja nukkuisin joka yö vähintään 10 tuntia mutta se ei taas ole vähän vaan paljon.
Koska on ihan sama kuinka paljon pynttäytyy, aina on joku kauniimpi. Aina löytyy myös joku rumempi. Niin kauan kun kelpaa itselleen, se riittää.