Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole korkeakouluttanut itseäsi?

Vierailija
27.11.2016 |

Miksi jäit duunariksi tai opistotasolle tai jopa alemmallekin?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt kouluun. Kaksi kertaa kävin amk:n pääsykokeissa, kaksi tai kolme kertaa yliopiston. Sitten en ole jaksanut enää yrittää.

Vierailija
22/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulupohjalta 28e tunnissa. Ylitöitä rajatusti ja niistä maksetaan mukavasti, menetetty vapaa-aika on korvattu sanotaanko riittävästi. Työt eivät seuraa kotiin ja omalla ajallani harrastan asioita joita haluan.

Teurastaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiska tuntui omalle. Lukio ei kiinnostanut.

T. erikoisammattitutkinnon suorittanut kokki

Vierailija
24/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipaikkakunnalla oli vain amk. Koulusta valmistumisen jälkeen oli kuitenkin siirryttävä pääkaupunkiseudulle. 1990 alun lama oli päättynyt ja töihin pääsi heti. Olen ollut ihan tyytyväinen.

Vierailija
25/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulupohjalta 28e tunnissa. Ylitöitä rajatusti ja niistä maksetaan mukavasti, menetetty vapaa-aika on korvattu sanotaanko riittävästi. Työt eivät seuraa kotiin ja omalla ajallani harrastan asioita joita haluan.

Teurastaja

Ethän aiheuta eläimille tarpeetonta kärsimystä?

Vierailija
26/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ammattikorkeaan, mutta ala ei kiinnostanut ja ajatus stressaavasta toimistotyöstä ei houkutellut. Tykkään tehdä fyysistä työtä, missä ei tarvitse ajatella. Lisäksi jos alkaa kyllästyttää, niin voin vaihtaa työtä ja alaa, eikä ole ura paineita. Ainoa asia, mikä harmitti oli pieni palkka, joten perustin yrityksen ja nyt tienaan hyvin.

Vierailija
27/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekijä.

Ja kova olenkin.

Vierailija
28/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä halunnut kouluttautua korkeasti,yrittäjyys ja siinä jatkuva kouluttautuminen ja itsensä kehittäminen on ollut mulle se unelma

Vierailija
29/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimishäiriö. Tosin olen nyt työssä josta pidän, asun ja elän mukavasti.

Vierailija
30/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin rennosta amistyöstäni ja tienaan hyvin.

-Paperimies 55k€/vuosi

Ai niitä on vielä jossain? No ei taida kauan olla enää, loputkin koneet kohta viedään Intiaan. 

Vierailija
31/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäit duunariksi tai opistotasolle tai jopa alemmallekin?

Siksi kun mulla ei ole peukalot keskellä kämmentä ja tykkään tehdä kaikkea näkyvää josta on muillekin hyötyä ja iloa, mä teen kaikkea sitä mihin ei korkeasti koulutetut kykene eivätkä osaa.

Mitä mä korkeakoulutukinnolla tekisin jos sellaisen hankkisin, tyhjänpäiväistä nysväämistä jossain kuppaisessa kopissa jossa ei mitään konkreettista aikaan saada, loppuviimeksi musta tulisi täysin kädetön nahjus joka ei osaisi edes perunoita keittää.

Lol, täällä yksi "kädetön nahjus", joka sun mukaan tulee hyödyttömänä ja muille iloa tuottamatta nysväämään jossain kuppaisessa kopissa. Opiskelen lääkäriksi.

Vierailija
32/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani korkeakoulutus ei koskaan voinut tarjota minulle niin paljoa kuin mitä olen itse itseni kouluttamalla saanut.

Vierailija
33/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt yliopistoon ja monen vuoden yrittämisen jälkeen en enää itsekään uskonut itseeni. Ala jolle olisin eniten halunnut, sattui olemaan näitä joista 3% pääsee sisään. Ja vaikka olisin päässyt, sitten olisit ollut "ylikoulutettu" etkä siltikään saisi töitä.

Vierailija
34/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin päätynyt tutkijaksi tai pahimmassa tapauksessa opettajaksi. Tietojenkäsittelyn tutkinto sekä opistotasoinen on.

Tästä olekin saanut kärsiä - äitini lyömäase minua (epäkelpoa lasta kohtaan). Mutta sillä pitää olla joku "ongelma" jolla voi pilata toisen elämän.

Vierailija
35/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly ei riittänyt. Onneksi pääsin kuitenkin rikkaisiin naimisiin!

Vierailija
36/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly ei riittänyt. Onneksi pääsin kuitenkin naimisiin! (pihin miehen kanssa)

Vierailija
37/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut eikä ollut motivaatiota. Aloitin yliopisto-opinnot kaksi kertaa ja jätin kesken kahdesti. Nyt olen 34-vuotias ja omistan kaksi hostellia Unkarissa. Ei kaduta. Teen töitä n. 10 tuntia viikossa ja ei ole rahahuolia.

Vierailija
38/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei mennyt niin kuin suunnittelin. Ehdin yliopistoon vasta 34-vuotiaana. Sitä ennen olin ehtinyt hankkia ammatin, avioitua kahdesti (välissä erota kerran), kasvattaa lapsen teini-ikään, hoitaa sairaan puolisoni eläkkeelle, tehdä yli kymmenen vuotta töitä ja maksaa asuntolainan.

Näillä näkymin ehdin kuitenkin valmistua vielä ennen nelikymppispäivääni :)

Vierailija
39/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu lukuhaluja. Mutta ammattikoulussa niitä ilmaantui ja jatkoin insinööriopintoihin.

Vierailija
40/49 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teurastaja

Ethän aiheuta eläimille tarpeetonta kärsimystä?

Vaikken olekaan käynyt kouluja, niin kyllä olen hyvän perehdytyksen työhöni saanut ja joka pistolla parhaani teen. Työssä on tänä päivänä todella tarkat säännöt ja sujuvuutta ja eettisyyttä valvotaan nykyisin huomattavasti tarkemmin kuin vaikka 90-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan