Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin eilen 5-vuotiaalle tuttavan lapselle, että joulupukkia ei ole olemassa, niin tämä kävi itkemään

Vierailija
27.11.2016 |

Tämä siitä seuraa kun pennut kasvatetaan nykyään pumpulissa ja uskotellaan ties mitä satuja.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni noin niinku omasta mielestä?

Vierailija
2/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen joulun pilasit. Tuliko nyt hyvä mieli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin teit? Oliko huono päivä, ei viisasta purkaa omaa pahaa oloa 5 vuotiaasen.

Vierailija
4/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, totuus olisi pitänyt kertoa. Kertoa että Jeesus on olemassa ja Jeesus on lasten ystävä ja Jumala antaa ihmisille kaiken hyvän, myös kaikki lahjatkin. Ikuisen elämän lahja on se tärkein.

Sitten olisit kertonut että tonttujakaan ei ole, mutta enkeleitä on. Jokaisella lapsella on oma suojelusenkeli.

Vierailija
5/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

***tu mun tekis mieli ampua sut...

Onks sulla ase?

Vierailija
6/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapselleni taas päiväkodissa väitettiin, että joulupukki on olemassa. Olen ohjeistanut lapsen olemaan väittelemättä lapsien kanssa joulupukin olemassaolosta, ja kertonut aikuisille, että hän ei usko joulupukkiin. Kuulemma olen tehnyt väärin, ja päiväkodissa on alkanut pukin tuputus. olen kysynyt, että onko näinä vuosina lapsi koskaan kertonut kavereille, että pukkia ei ole, niin ei ole kertonut, joten sekään ei ole ongelma. On osannut pitää suunsa kiinni, ja antaa toisten uskoa rauhassa. Nyt ei lapsi enää usko mitään, mitä päiväkodin hoitajat ja opettajat sanovat. Noudattaa kyllä kiitettävästi ohjeita, mutta joka pientä asiaa kyselee sitten minulta ja isältään, että pitääkö esim. paikkaansa että kihomadot leviävät käsistä suuhun, miten pitää pukeutua, onko hyväsintissa monta kukintoa jne. jne.

Vierailija
7/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo te kukkahattutädit siellä. Juuri näin käskettiin iltalehdissä männäviikolla tekemään.

Minä teen näin joka ikiselle alle kouluikäiselle lapselle jonka vieressä istun tai seison esim kassajonoissa. Niitä kertyy joulunalusviikolla aika paljon!

Vierailija
8/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja teki tyhmästi, mutta eikö tää oo aika järjetöntä? Sä valehtelet lapsellesi, joku paljastaa valheen ja tää paljastuksen tehnyt pitäis ampua? Hae apua.

Vierailija
9/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei lapselle voisi sanoa että joulupukkia ei olisi olemassa? Kyllä se usko siihen pikkuhiljaa sitten hiipuu. Ei noiden iltapaskojen lööppejä kukaan usko.

Vierailija
10/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerä teko!piti sitten pilata 5v lapsen joulumieli(oma tytär 5v ) itse katkaisisin heti välit tuollaiseen idioottiin!

Vierailija
11/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kirjoitti:

Todella typerä teko!piti sitten pilata 5v lapsen joulumieli(oma tytär 5v ) itse katkaisisin heti välit tuollaiseen idioottiin!

Joulumieli syntyy niistä paketeista joita te niille kakaroille ostatte, eikä mistään joulupukin olemassaolosta, haloo!

Vierailija
12/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa sä raukkis. :(

Vierailija
13/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit antanu lapsen uskoa rauhassa. Kyllä se usko ois siitä ajan myötä hiipunu.

Vierailija
14/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on vanhempien tehtävä päättää, koska kertoo että joulupukki on tarua. Suurin osa ei edes kerro ja suurin osa lapsista päättelee asian oikean laidan ihan itse. Kyse on kuitenkin nykyään aika viattomasta satuhahmosta. Ennemmin mä aion kotona elää joulupukkisatua, kuin jeesussatua.

Ja jos lapsi asian kyseenalaistaa, niin sitä voi sitten todeta, ettei saa viedä äidin uskoa pukkiin.

Ihme tosikoita porukat. Nauttivat vielä kun saavat itkettää pieniä lapsia.

Vierailija
15/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks sulla ase?

HAISTA VITTU!!!

Vierailija
16/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu, taas trolli vauhdissa.

17/18 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin lapsena uskonut joulupukkiin ja hammaskeijuihin yms. Kyllä se sitten ajan myötä usko loppuu, minä ainakin haluan että oma lapseni uskoo mihin haluaa, enkä näe siinä mitään väärää

18/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura90 kirjoitti:

Itse ainakin lapsena uskonut joulupukkiin ja hammaskeijuihin yms. Kyllä se sitten ajan myötä usko loppuu, minä ainakin haluan että oma lapseni uskoo mihin haluaa, enkä näe siinä mitään väärää

Mua taas vähän surettaa tällainen, että on ookoo opettaa lapsi pienestä pitäen uskomaan asioihin, joihin on kiva uskoa, vaikkei olisi muuten mitenkään uskottavaa. Tosin ei kai niistä hammaskeijuihin ja joulupukkeihin uskomisista oikeasti haittaa ole, tai en ole ainakaan kuullut, että niillä olisi ollut kamalia vaikutuksia ihmisiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan