Joka ikinen ketju, mitä tänne kirjoitan, niin kukaan ei vastaa niihin joko yhtikäs mitään tai vaan 1-2 kommenttia.
Ja kaikkiin muihin ihmiset vastailee ihan hulluna mutta mun alotuksiin ei juuri koskaan :( Kirjoitan vaikka mistä aiheesta, raha-asioista, masennuksesta, saatan esim kysyä neuvoja johonkin.. Ketään ei kiinnosta. Miksi olen teille niin näkymätön? Kaikki ketjuni on hetkessä jo 2 sivulla tai 3 sivulla tai vielä kauempana :(
Kommentit (30)
Salaisuus on se että monet vastaavat itse omiin ketjuihinsa saadakseen ne pidettyä näkyvillä ja ruokkiakseen keskustelua.
Et oo keksiny riittävän hyviä provoja. Miksi ihmeessä oikean elämän tylsät asiat kiinnostaisi ketään?
Sinun pitää itse vastailla niihin ja luoda kiinnostava keskustelu kunnes joku tarttuu syöttiin :).
Et osaa provosoida. Ei ketään kiinnosta jonkun oikeat ongelmat. Pitää olla keksittyjä räikeitä ongelmia joissa kärjistetään mahdollisimman paljon.
Mulla sama juttu, mutta tänään kävi ihme. Sain aloitukseeni 4 sivua kommentteja :o
No nyt sait enemmän vastauksia :). Kolmonen on kaikessa ärsyttävyydessään oikeassa: jos kirjoittaa oikeasta elämästä, niin harvoin se ketään kiinnostaa (näköjään). Keksityt tarinat miehen varjostamisista ja muista älyttömyyksistä nousee heti kärkeen :D. En ymmärrä miksi.
Mäkin olen välillä yrittänyt aloittaa keskustelua ihan normaalista asiasta -> ei kiinnostusta. Täällä ei haluta miettiä perus arkisia asioita.
Samma häär. Lupaan et pidän tätä yllä.
Provot ja hyökkäävät ja kärjistetyt aloitukset saavat paljon vastauksia, kuten tässä ketjussa on jo todettu. Kai kyse on siitä, että ihmiset vastaavat mielummin viesteihin, jotka herättävät voimakkaan tunnereaktion. On tutkittu, että jos laitetaan rinnakkain neutraaleja kuvia ja voimakkaita tunteita (positiivisia tai negatiivisia) herättäviä kuvia, niin ihminen katselee pidempään sitä kuvaa, joka herättää tunnereaktion. Veikkaan, että tässä on kyse samantapaisesta ilmiöstä.
Harvalle täällä hulluna vastaillaan, muutama ketju kerrallaan killuu keskusteluissa. Valtaosa saanee sen pari vastausta, jos sitäkään ja sitten hautautuvat. Ensimmäisenä tarjotut jo eniten keskustelua herättäneet tulee katsottua, muita harvemmin.
No mä kuulisin mielelläni niitä arkisia ja mahdollisesti samaistuttavia ongelmia/aloituksia. Toinen mihin vastaisin mielelläni on vilpittömät mielipiteen kysymisketjut joiden tarkoitus on synnyttää keskustelua ilman kärjistävää vastakkainasettelua. Olisi ihana hyvässä hengessä väitellä ja perustella ihan erilaistenkin ihmisten kanssa. Valitettavasti luulen vaan, että toiveeni tuntuu utopistiselta.
Kerran kävin huvikseni kommentoimassa niitä aloituksia, joihin ei kukaan ollut kommentoinut. Se tyrehtyi aika pian, monikaan aihe ei herätä mitään oikeaa sanottavaa eikä tosielämän mukanahymistely oikein verkossa toimi muuten kuin hymiöillä. Tein aloituksenkin tähän liittyen, mutta innokkaita ei tainnut oikein löytyä.
Joo, sääliksi käy aloittajaa, mutta näin se vaan menee ;) Aloitapa ensi kerralla keskustelu siitä miksi suomalaiset naiset on niiiiiiiin rumia ja kaikki muunmaalaiset niiiiiiin kauniita, niin jopa syntyy keskustelua, vaikka kaikki oikeasti tietää, että asia ei oikeasti edes ole noin. Anopin haukkuminen ei nykyään enää oikein sytytä joten siitä ei kannata aloitusta tehdä. Mutta jos teet aloitteen oikeasta elämästä, ei se oikein ketään kiinnosta. Ja jos aloitat keskustelun joulun vietosta, niin siihenkin vastaa vaan ne, jotka ei edes aio viettää juolua ja vinkuvat, ettei Jeesusta edes ole. Että kuka uskoo satuolentoon? (Jeesus on kuitenkin todistetusti elänyt, eri juttu sitten onko Jumalan poika vai ei ja onko Jumalaa olemassa. ) Melkein jo aloituksen otsikosta tietää, tuleeko ketju elämään vai haihtuuko yhdellä kommentilla historiaan.
Laske joskus, paljonko aloituksia ja viestejä tulee päivässä. Vain muutama aihe voi pysyä etusivulla, ja loppuja ei juuri lueta. Tämän voisi korjata jakamalla AV:n pienempiin, aiheen mukaan jaoteltuihin ryhmiin, joihin tulisi vain kymmeniä aloituksia päivässä ja joissa olisi vähemmän kirjoittajia. Korjausta ei tehdä, koska AV on suosittu juuri tällaisena. Lisäksi ylläpito kävisi raskaaksi, vrt. suomi24:n surkea ryhmäjako.
Vierailija kirjoitti:
AP, mitä sinulle kuuluu?
Kiitos ihan hyvää.. :D Mitä itsellesi?
Ei omiinkaan aloituksiin yleensä tule kuin pari kolme kommenttia. Välillä ei yhtäkään. Ainoastaan kerran sain jopa sata kommenttia, oli joku poliittinen aihe hallituksen kurjistamistoimista, josta samana päivänä oli uutinen lehdessä. Oli eka aloitus siitä aiheesta.
Yhdyn edellisiin kirjoittajiin ;) Ja samalla totean, että jos aloituksessa on seksiä se kiinnostaa. Ainakin joitakin. Mutta sekään ei saa olla liian härskiä, eikä haukkuvaa.
Linkkaa tähän niitä ketjua? Vaikea tietää miksi ei vastata, jos ei nää esimerkkiä?