Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työtarjouksen Helsingistä - EI KANNATA!

Vierailija
27.11.2016 |

Tilanne nyt:
Asun mukavasti maakuntakaupungissa, palkka työssä 2900e/kk brutto, asumismenot noin 500e/kk ja kuljen töihin kävellen tai pyörällä, koska asun keskustassa.

Viime viikolla minulle tarjottiin oman alan työtä Helsingistä. Palkka olisi 3200e eli hieman parempi, mutta mutta... Samantasoiset vuokra-asunnot pk-seudulla ovat vähintään 700e-800e /kk ja siihen päälle matkakortti 50e/kk. Työmatkoihin menisi joka päivä tunti, mikä on pois harrastuksista ja levosta. Korkeampi palkka ei kata kasvaneita kuluja. Helsingissä on muutenkin kalliimpi hintataso esimerkiksi ruoassa ja palveluissa.

Enpä taida ottaa työtä vastaan. Ei yksinkertaisesti kannata.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienellä palkkaerolla ei todellakaan kannata.

Lisäksi menetät pienemmän kaupungin/kunnan edut ja ilot muutenkin.

Vierailija
2/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en noin pienen palkan lisän takia minäkään lähtisi, vaikka saisin yhtä edullisen asunnonkaan. Muuttokin maksaa jotain aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein IT-alan hommia pienemmällä palkalla stadissa ja kyllä kannatti.

Vierailija
4/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jätä se duuni mulle, mä olen täällä jo valmiiksi.

Vierailija
5/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut mieluummin? Jos asut mielelläsi maakuntakaupungissa ja kaikki kaverisi ja sukusi ovat siellä, miksi muuttaisit? Eihän tuo ole edes rahakysymys.

Vierailija
6/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ymmärsin, että se asian ydin on tuo oma ala, ymmärsinkö oikein? Nyt et ilmeisesti tee oman alan töitä? Muuten ei varmaan kävisi edes mielessä harkita asiaa, ainakin itse ajattelisin näin. 

Vierailija
7/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että jättää tuosta syystä paikan ottamatta?

Vierailija
8/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään kannata, jos siellä maakunnassa töitä riittää.

Vierailija
9/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata noilla spekseillä muuttaa pääkaupunkiseudulle, ellet sitten syystä tai toisesta halua ehdottomasti tänne muuttaa. Helsingissä kannattaa asua vain jos on ökypalkka tai täysin persaukinen.

Vierailija
10/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee vastatarjous sinnepäin. Kerro heille millä palkalla tulisit heille töihin. (Ja ole oikeasti valmis ottamaan se työ vastaan, jos suostuvat.)

Vierailija
11/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktalähde että helsingin on kalliimpaa ruokaa AP?

Vierailija
12/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työmatkoihin menisi joka päivä tunti, mikä on pois harrastuksista ja levosta" . Mistä tiedät, että Helsingissä työmatkoihin menisi tunti, jos sinulla ei ole siellä edes asuntoa vielä. Voihan sitä etsiä asuntoa läheltä työpaikkaa. Monet pk-seutulaiset kulkee duuniin fillarilla.

Vierailija
13/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa on paremmat etenemismahdollisuudet  työmielessä ja kodin voi etsiä työpaikan läheltä. Enemmän uusia naamoja kans, joihin tutustua.

Vierailija
14/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki nyt on muutenkin kaikista Suomen kaupungeista se persereikien persereikä, johon kukaan täysjärkinen ihminen ei vapaaehtoisesti muuta. Käy kyllä eräitä ystäviäni sääliksi, jotka ovat työn perässä sinne joutuneet täältä Varsinais-Suomesta lähtemään. Itse vaatisin ainakin triplapalkan, jos sinne täytyisi lähteä, sillä helvetissä asumisestakin pitää saada jonkinlainen haittakorvaus.

t: turkulainen

Vierailija
15/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Helsinkiä sun työpaikkasi sijaitsisi? Nytkö teet muita kuin oman alasi töitä? Entä tulevaisuus siellä pikkukaupungissa?

Vierailija
16/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi myös veroprosenttisi nousu. Mulla nousi bruttopalkka melkein tonnin, käteen jää nyt noin 500e enemmän kuin aikaisemmin.

Vierailija
17/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioi myös veroprosenttisi nousu. Mulla nousi bruttopalkka melkein tonnin, käteen jää nyt noin 500e enemmän kuin aikaisemmin.

Ei mene noin. Nousee kyllä, mutta ei niin että saisi vähemmän. Kannattaa soittaa verotoimistoon ja pyytää että laskevat prosentin uudestaan. 

Vierailija
18/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene noin. Nousee kyllä, mutta ei niin että saisi vähemmän. Kannattaa soittaa verotoimistoon ja pyytää että laskevat prosentin uudestaan. 

Miten niin ei mene noin? Kyllä vaan minulla meni. Ja veroprosentti on kohdillaan nyt.

Vierailija
19/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samantasoiset vuokra-asunnot pk-seudulla ovat vähintään 700e-800e /kk", tuolla rahallahan siis saa juuri ja juuri jonkun hikisen yksiö kaukana lähiössä...eli et sä nyt niin kovin mukavasti siellä maakunnassakaan asu :P Mikä sai hakemaan työpaikka ja käymään haastatteluissa asti Helsingissä, jotain hyväähän siinä kai sitten on ...Ehkä jatkossa helpottaa työnantajaakin jos lyö sen palkkapyynnön tiedoksi siinä hakuvaiheessa eikä haaskaa resursseja  :)

Vierailija
20/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP ei vastaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi