Tiesitkö ennen AV:lle tuloasi, että maailmassa on noin valtavan paljon ilkeitä ja omahyväisiä, muita arvostelevia ihmisiä?
Kommentit (73)
Olen suhteellisen immuuni palstalla harrastettavalle arvostelulle, koska koin sitä kotonani aamusta iltaan. Tai siis voihan sille tietenkin herkistyäkin, niin ettei kestä enää yhtään lisää, mutta minua kiehtoo ajatus siitä, ettei arvostelijoilla olis enää mitään valtaa minun mielipiteeseeni itsestäni. Sitä ennen annan ikään kuin heille väärää valtaa itseeni.
Yllätti! Ja se että joillain jää levy soimaan ja soimaan ja soimaan...
Joo, todellakin yllätti. Vaikka vanha akka olenkin, ja kaikenmoista nähnytkin elämän varrella...
Mutta sitten kun vähän lukee osan kirjoituksia, jotka ovat niin negatiivisiä, haukutaan vieraita ihmisiä yms. noihin vihakirjottajiin verrattuina sitä tuntee itsensä kyllä aika hyväksi ihmiseksi. Ja vaikka elämässä vastoinkäymisiä on, niin eivätpä ne ole minusta niin katkeraan ja vihaista tehnyt.
Ihmettelen kovasti, miten osa kirjoittelijoista edes on hengissä niin suuren kiukkunsa, katkeruutensa ja vihansa kanssa. Mikä ihme niin useaa ihmistä oikein vaivaa?
Kivikissaäiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivikissaäiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yllättynyt, minusta on outoa, jos joku ei ajattele pahaa muista.
Tätä en ymmärrä. Jos oletusarvoisesti vihaa kaikkia, eikö olisi mukavinta asua yksin jossain metsässä?
Ai että tekisi muille palveluksen ja muuttaisi metsään! Miksi?
Muutenhan kyse on siitä, että vihaa ihmisiä joita ilman ei pysyisi edes hengissä. Ihmisen psyykelle aika absurdi tilanne, siinä joutuu elämään jo melkoisen itsepetoksen keskellä.
No, monien lasten arkipäivää. Kun sitä lapsena vuosikausia harjoittelee pakon edessä, niin aikuisena se sujuu jo kohtalaisesti.
Siis vakavammin sanoen tiedän, että minun (ja kaikkien noin elävien lasten) olisi pitänyt päästä siitä ympäristöstä muualle, mutta minne mä (he) olisin mennyt?Ok. Toivottavasti tohonkin maailmaan löytyy joskus edes yksi promille jotain, mikä ei ole paskaa. Kannattaa silti muistaa, että kaikilla muillakin on ongelmansa ja kipupisteensä - jos tulee vihatuksi jo ilman mitään omaa syytä, siinä on jo vaikeaa saada mitään onnistumaan.
No, mikä on omaa syytä ja mikä mitäkin syytä. Onko se lapsen omaa syytä, ettei ole yhtä hyvä jossain kuin aikuinen? Oikeuttaako se aikuisen haukkumaan lasta. Osa palstalaisistakin tuntuu ajattelevan, että oikeuttaa. Että lasten pitäisi olla käytökseltään aikuisten veroisia. Muuten on "oma vikasi, jos äitisi huusi".
Minusta se ei saisi olla niin, mutta moni sen hyväksyy. Lapsille saa olla ilkeä ja huutaa.
En jaksa ymmärtää sitä kenenkään omien kipupisteidenkään takia.
Ei sitä tarvitsekaan ymmärtää. Mutta olisi hyödyllistä ymmärtää se, että koko maailma ei ollut siellä huutelemassa.
Mua järkyttää täällä poikalapsiin kohdistuva viha! Itketään heti jos ultrassa näkyy poika ja mietitään aborttia. Ei suostuta ymmärtämään sitä faktaa, että sovinistisiat ovat kasvatuksen tulosta, ei synnynnäistä. En voi käsittää miten täällä melkein jokaisella tuntuu olevan paskat isät, veljet ja miehet.
Itseasiassa en osaa sanoa. Kyllä sen olen oppinut, että täällä ei tule kyllä paljoa positiivista,kannustavaa tekstiä ja jos liikaa täällä aikaa viettää alkaa masentamaan tämä ihmisten ilkeys. Kun pietän taukoa tästä palstalta tajuan ihmeellisesti mielenikin muuttuvan virkeämmäksi, mutta että maailmassa on paljon ilkeitä ihmisiä? Olen syntynyt sekä kasvanut ilkeiden lasten ja aikuisten keskellä. Pakko sanoa, että paljon yllättävämpää on törmätä oikeaan, hyväntahtoiseen ihmiseen sillä oletan kaikkien olevan automaattisesti pahoja tavalla tai toisella, ennenkuin näen heistä sen aidon hyvän puolen. Ensimmäinen oletus on aina se, että paikanpäällä ihmiset ovat peruskohteliaita ja töissä tekevät vain työtään ja saattavat olla kohteliaita sen takia. Se, millaisia nämä ovat sitten kun en ole paikalla onkin täysin eri asia. Pikkukylillä on ihan luonnollista, että ihmiset juoruavat toisistaan pahaa. Osa voi olla totta ja osa taas ihan täyttä skeidaa jota kaltaiset lampaat uskovat, eivätkä uskalla ottaa selvää totuudesta. Samanlaista se koulumaailmani on ollut ja ystäviä olen ollut juuri niiden ulkopuolisten kanssa kun moisista aloin löytämään ystäviä ja samanhenkistä seuraa.
Älä pelkää, kyllä saara voittaa jos niin on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Kivikissaäiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivikissaäiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yllättynyt, minusta on outoa, jos joku ei ajattele pahaa muista.
Tätä en ymmärrä. Jos oletusarvoisesti vihaa kaikkia, eikö olisi mukavinta asua yksin jossain metsässä?
Ai että tekisi muille palveluksen ja muuttaisi metsään! Miksi?
Muutenhan kyse on siitä, että vihaa ihmisiä joita ilman ei pysyisi edes hengissä. Ihmisen psyykelle aika absurdi tilanne, siinä joutuu elämään jo melkoisen itsepetoksen keskellä.
No, monien lasten arkipäivää. Kun sitä lapsena vuosikausia harjoittelee pakon edessä, niin aikuisena se sujuu jo kohtalaisesti.
Siis vakavammin sanoen tiedän, että minun (ja kaikkien noin elävien lasten) olisi pitänyt päästä siitä ympäristöstä muualle, mutta minne mä (he) olisin mennyt?Ok. Toivottavasti tohonkin maailmaan löytyy joskus edes yksi promille jotain, mikä ei ole paskaa. Kannattaa silti muistaa, että kaikilla muillakin on ongelmansa ja kipupisteensä - jos tulee vihatuksi jo ilman mitään omaa syytä, siinä on jo vaikeaa saada mitään onnistumaan.
No, mikä on omaa syytä ja mikä mitäkin syytä. Onko se lapsen omaa syytä, ettei ole yhtä hyvä jossain kuin aikuinen? Oikeuttaako se aikuisen haukkumaan lasta. Osa palstalaisistakin tuntuu ajattelevan, että oikeuttaa. Että lasten pitäisi olla käytökseltään aikuisten veroisia. Muuten on "oma vikasi, jos äitisi huusi".
Minusta se ei saisi olla niin, mutta moni sen hyväksyy. Lapsille saa olla ilkeä ja huutaa.
En jaksa ymmärtää sitä kenenkään omien kipupisteidenkään takia.Ei sitä tarvitsekaan ymmärtää. Mutta olisi hyödyllistä ymmärtää se, että koko maailma ei ollut siellä huutelemassa.
Se olisikin helpompaa ymmärtää, ellei äitini olisi varautunut siihen että saatan ymmärää tuon, jolloin se olisi vienyt pohjaa pois hänen sanomisiltaan ja opettanut minulle "naapurin liisan ja kenen tahansa olevan täysin samaa mieltä" kuin itsekin oli. Näin petaa asemansa narsisti.
Täällä töksäytellään suoraa kaikenlaista mitä ei normaalisti sanota omalla nimellä ja naamalla ainakaan suoraan. Töykeys ja ilkeys ovat kyllä osittain myös idioottimaisuutta ja trollailua. Idiootteja on kyllä todella paljon mikä on hämmentävää. Älykäs kusipää on kyllä se ikävin ihmisluokka ja niitäkin on.
En todella tiennyt ja minua kehoitettiin muutama vuosi sitten tutustumaan "aihe vapaa" palstaan, kun ihmettelin mistä lapset ja nuoret oppivat jo varhain kielenkäyttönsä.
Kun lueskelin hetken aikaa, niin pian ymmärsin, millaista kieltä jotkut aikuiset, lasten vanhemmat ja muut käyttävät ja mistä muusta ne lapset ja nuoret oppisivat kuin kotoa ja läheisiltä kielenkäytön, kiusaamisen, syrjimisen, rasismin ja toisen tietoisen loukkaamisen ja syyllistämisen, oman egon pönkittämisen jne.
Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
Tiesin. Nettipalstoja oli jo ennen av:tä, enkä alkanut käydä täällä heti kun tämä avattiin. Olin siis muilla palstoilla ja someissa jo tottunut törkyyn.
Tiesin. Ei täällä ole sen enempää ilkeilyä kuin maailmassa yleensä, ja myös hyväntahtoisuuteen törmää joskus. Ei mitään uutta auringon alla.
____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Tiesin, mutta näihin katkeroituneisiin ja vihaisiin ihmisiin törmätessä AV muistuttaa joka kerta siitä, kuinka onnekas olenkaan niistä hyvistä ja onnea tuovista, joita olen ympärilleni löytänyt.