Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tämä Balmuir-hömpötys on?? Ylikallista paskaa.

Vierailija
26.11.2016 |

Joku pussilakana 138,- , kun olen saanut Hemtexin alesta 15 eurolla. Keittiöpyyhe maksaa maltaita, kun yleensä ne on sellaista 2,50 kappale.

Laatu ei ole kummoinen, ja miksi käsisaippua maksaa 26 euroa? Siksikö, kun siinä lukee Balmuir? Haisee vahvasti kusetukselle. Minulle on kunnia-asia, ettei kotonani lue missään Balmuir.

Kommentit (181)

Vierailija
141/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mohair-tuotteita vuonna 2018? :D

https://www.peta.org/features/what-is-mohair/

Vierailija
142/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Jos ihminen on hyvätuloinen, miksi ei ostaisi vaikka 30 e tyynyliinaa? Tai vaikka 70 e?

Jos ei ole koskaan nukkunut vaikka 400 euron todella laadukkaissa vuodevaatteissa, ei ehkä hahmota sitä eroa.

Omasta puolestani ihmettelen ihmettelyä. Miten ihmiset niin kummastelevat toisten rahankäyttöä. Kukin varallisuutensa mukaan, panostaen siihen minkä kokee tärkeäksi. Kunhan ei nyt velkaantuminen sen vuoksi ala.

Kyllä se laadukkuus on siellä korvienvälissä, pellava on pellavaa vaikka voissa paistaisi...

Toki saa tuhlata 52 euroa käsisaippuaan ja kosteusvoiteeseen, jos on paljon rahaa. Pitää myös ymmärtää, että kova hinta ei ole laadun merkki. Maksat siitä nimestä, et laadusta.

Tämä henkilö ei ole koskaan kokeillut siis nukkumista todella laadukkaista egyptiläistä puuvillasta tehdystä, thread count lakanoissa. Viileän sileät, iholla ihanan tuntuiset. Varmaan mielestäsi Ladassa ja Ferrarissakaan ei ole eroa? Onhan molemmat toki autoja, sitä en kiellä.

Pellavaa en kyllä ehkä lakanoihini haluaisi.

Oho, no nyt! Olen nukkunut, ja en huomannut eroa Finlaysonin tai Vallilan lakanoihin! Jotkut diivat ei kelpuuta kuin egyptinpuuvillaa, minä en kuulu heihin.

Myöskään Ikean, Hemtexin tai Balmuirin pellavalakanoissa ei ole eroa. Tärkeämpää kuin egyptinpuuvilla tai brändi on, että lakanat on puhtaat ja sänky on hyvä, tyyny on hyvä ja täkki siellä pussilakanan, olipa minkä tahansa merkin puuvillaa, sisällä on hyvä. Ja että huone missä nukut on puhdas ja pölytön.

Älä hyvä ihminen puhu egyptiläisistä ja jostain Vallilasta samassa yhteydessä. Vallilan painokuosisethan muistuttavat lähinnä muovipussia, olen joskus jossain kyläpaikassa kärsinyt öitä noissa. Ne ovat paksutkin kuin joku loimi, laadukas egyptiläinen lakana on saman aikaan viileä ja lämmin, ja jos pussilakanan sisällä on esim. laadukas 100% untuvapeite, lakana ikään kuin leijuu sinun päälläsi. Kokeile itse niin huomaat eron.

Samaan aikaan viileä ja lämmin? Hmmm. En tiedä mitä ajatella, menin sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes kuullut tällaisesta brändistä :D Kun nyt googlasin ja katsoin kuvia, näin ihan tavallisen näköisiä huiveja tylsissä väreissä.

Vierailija
144/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muotibisnes lol

Voisi sen verran koettaa opettaa lapsille kouuissa että brändejä ostamalla maksaa aina pljon korkeamman hinnan ja laatu melkein aina huonompi kuin brändittömät (joilla e muutavalta kuin hinta ja laatu).

Sitten kun hieman kouluttautuu saattaa tutustua semmoiseen termiin ku giffen goods, eli tuotteet joiden laatu kostu nimenomaan vain ja ainoastaan niiden korkeasta hinnasta. Jotka ovat haluttuja ainoastaan koska ovat niin poskettoman kalliita.

Joo markkinat eivät toimi rationaalisesti ;)

Juuri näin. Tuotteita brändätään ihan tarkoituksella omille ryhmilleen. Alemman sosiaaliluokan ihmisille halvan näköistä, halvan näköiset pakkaukset ja halpa hinta, jotta osaavat alitajuisesti valita sen. Heille kallis vaikutelma tuotteesta tekee epämiellyttävän olon vieraudellaan. Vaikka se olisi halpakin, niin he eivät ostaisi sitä, koska epäilevät sen olevan huijausta.

Hieman korkeamman sosiaaliluokan ihmisille samasta tehtaasta tulee samaa tavaraa, mutta pakkaus ja tuotteen imago on rakennettu toisin. Ja taas alitajuisesti asiakaskunta valitsee sen. Näin samalla logiikalla asteittain hinnat nousevat ylöspäin kohderyhmän mukaan. Tuotteen laatu saattaa nousta myös, mutta ei välttämättä ja useinkaan ei.

Sitten on oma asiakaskuntansa ne ihmiset, jotka ostavat hinnan ja mielikuvan perusteella vain kallista vaikka tuote olisikin aivan peruslaatuinen. Pääasia, että se on hintava. Tällä kyseinen asiakas ostaa itselleen mielikuvan siitä, että hän itse on parempi, kalliimpi ja arvokkaampi kun hän nyt omistaa kalliimman tuotteen. Kalliita tuotteita ostaa joskus myös ne kenellä ei olisi niihin varaa, koska he haluavat itselleen tuon mielikuvan paremmuudesta. Esim köyhempi väestö ostaa kalliita vaatteita lapsilleen, koska haluavat "parempaa" ja varakkaampaa lapsuutta heille mitä itsellään koki olevan. Eihän vaatteet todellisuudessa muuta mitään, on vain vähemmän käyttövaraa muuhun.

Kaupankäynti on psykologiaa ja ostajat on niitä joilla käydään kauppaa, joiden päätä rukataan ja joita huijataan. Mutta jokainen, joka haluaa olla ei-ostettavissa voi olla sitä, kunhan ymmärtää vain sen. Kukin omalla kohdallaan voi tehdä laatutkimusta silloin kun tekee ostopäätöksiä; katsoa sisältöä, tutkia materiaalia, katsoa valmistustavan ja maan. Miettiä tarvitsenko tämän oikeasti tarpeeseen vai kolahtaako se johonkin psykologiseen koloon sisälläni. Ei tarvitse narahtaa mainoskikkoihin ja niihin mielikuviin mitä syötetään.

145/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ali Expressillä on varmaan samanlaiset arvot.

Itse asiassa Ali Expressillä on paljon terveemmät arvot.

Ei siellä tehdä jotain halpaa paskaa ja laiteta kallista hintalappua päälle uskotellen, että tämä on hienoa ja meillä on tällainen tarina ja meillä on arvot.

Ne myy ihan rehellisesti sitä samaa tavaraa halvalla. Siinä vaan ei lue mitään merkkiä päällä. Tai no, Kiinaan jos matkustaa, niin siellä saa ihan merkin vaan siihen kasmirpipoon, olen itse käynyt noilla Pekingin marketeilla ja sieltä valkkaat parilla eurolla sen kasmirpipon ja logoksi saat valita LV:n, Diorin tai ihan mitä haluat.  Siellä siitä merkistä ei tarvitse maksaa satasta. Jos siis tuollainen merkkipelleily kiinnostaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
146/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöiltä rahat pois, ei muuta.

Vierailija
147/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli59 kirjoitti:

Oululainen on, mutta miksi tuotteet niin kalliita, laukut esim. yli 500€😳...olis ihana ostaa suomalaisia tuotteita......

Siis firma on Oulusta, mutta tuotteita ei teetetä kotimaassa vaan tulevat alihankkijoilta ulkomailta. Tutustu vaikka firman omiin nettisivuihin. 

Vierailija
148/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki Balmuirin tuotteet valmistetaan sopimusvalmistajilla. Omaa tuotantoa Balmuirilla ei ole.

Merkittävimmät hankintamaat ovat Italia, Portugali, Liettua, Nepal, Kiina ja Etelä-Afrikka, pienempiä Peru, Intia, Turkki, Puola ja Suomi. "

Se siitä suomalaisuudesta. Koko firma perustuu ainoastaan huolella mietittyyn brändäykseen.

Vierailija
149/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Balmuir niin hieno nimikin että täytyy olla laadukasta.

Vierailija
150/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen rahastukseen sitä ihmiset haksahtaa. Kotimainen my ass.

Vierailija
151/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi Balmuirin mohairhuivi ja se on ihana, pehmeä ja ihanan värinen. Voisin ostaa toisenkin. Mutta lakanoita tms en ostaisi sieltä, ensinnäkään merkin estetiikka ei nappaa (tunkkaista, muka-perinteistä) ja toiseksi tosiaan liian kallista, en usko hinta-laatusuhteen olevan kummoinen. 

Siitä olen ihan samaa mieltä että laatulakanoihin kannattaa satsata. Itse olen hankkinut niitä The White Companysta, egyptinpuuvillasatiinia tai -perkaalia, ja "easy iron" 100% egyptinpuuvilla on hyvä. Täytyy tsekata tuo Soak and Sleep...

p.s. on mulla ihan hyviä lakanoita Ikeastakin, yhtä kalliimpaa sarjaa jota ei valitettavasti enää tehdä, ovat tiivistä puuvillasatiinia ja kauniit värit. Ikean halvimmat lakanat ovat järkyttävän huonoa laatua. 

Vierailija
152/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin jokunen aika sitten tuon heidän käsisaippuan pumppupullossa. Järkyttävän hintainen, mutta oli jokin hetken mieljohde. Pieleen meni; pumppumekanismi todella jäykkä tuossa pullossa, siitä on aivan hemmetin haastavaa saada sitä nestesaippuaa ulos. Minusta tuntuu, että tuotteet ovat bloggareiden hypetystä (saavat heiltä ilmaiseksi tavaraa), siksi "muka suosittua" joidenkin keskuudessa.

Vierailija
153/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Jos ihminen on hyvätuloinen, miksi ei ostaisi vaikka 30 e tyynyliinaa? Tai vaikka 70 e?

Jos ei ole koskaan nukkunut vaikka 400 euron todella laadukkaissa vuodevaatteissa, ei ehkä hahmota sitä eroa.

Omasta puolestani ihmettelen ihmettelyä. Miten ihmiset niin kummastelevat toisten rahankäyttöä. Kukin varallisuutensa mukaan, panostaen siihen minkä kokee tärkeäksi. Kunhan ei nyt velkaantuminen sen vuoksi ala.

Olen ostanut sikakalliit lakanat Lontoosta. Ovat kestäneet vuosia ainoina pussilakanoina käytössä. Tyynyliina kului puhki, mutta siihenkin meni vuosia. Ovat kyllä kieltämättä niin laadukkaat, etten enää pysty muissa nukkumaan. Suomesta ei löydy kys. merkkiä eikä vastaavaa laatua. Ja ovat vielä kivan näköiset, modernit.

Nyt alkoi vähän naurattaa. No jo on ihmeelliset lakanat nuo, jos et muissa pysty edes nukkumaan. Mahtaa olla hankala yöpyä missään muualla sitten, jos et ota omia lakanoitasi mukaan.

Vierailija
154/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näähän ilmiselvästi mainostaa bloggareiden kautta. Vois alkaa vaikka neuloa villasukkia myyntiin ja lätkäistä niihin ranskankielisen merkin, niin olisi ainakin kotimaista tuotantoa ja vaikuttaisi hienolta.

Vierailija
155/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Balmuirin kotisivuilla uteliaisuuttani, ja silmääni pisti lause: ”Kaikkki tuotteemme valmistetaan tarkoin valituissa perheyrituksissä. Oletamme yhteistyöyrityksemme omaavan korkean moraalisen ja eettisen toimintatavan.”

Oletatte? Ette siis kuitenkaan varmasti tiedä?

Vierailija
156/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut sikakalliit lakanat Lontoosta. Ovat kestäneet vuosia ainoina pussilakanoina käytössä. Tyynyliina kului puhki, mutta siihenkin meni vuosia. Ovat kyllä kieltämättä niin laadukkaat, etten enää pysty muissa nukkumaan. Suomesta ei löydy kys. merkkiä eikä vastaavaa laatua. Ja ovat vielä kivan näköiset, modernit.

Minkä merkkiset? Tarvitse uudet lakanat.

Vierailija
157/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauraattaa kun ne omistajat poseeraa firman virallisessa instagramissa. En tiedä miksi, mutta jotenkin vähän nolon näköistä touhua ja omaan silmään se halventaa brändiä.

Vierailija
158/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Balmuirin kotisivuilla uteliaisuuttani, ja silmääni pisti lause: ”Kaikkki tuotteemme valmistetaan tarkoin valituissa perheyrituksissä. Oletamme yhteistyöyrityksemme omaavan korkean moraalisen ja eettisen toimintatavan.”

Oletatte? Ette siis kuitenkaan varmasti tiedä?

Ihan samaa nauroin ittekseni. Mutta ei siinä mitään, jos ovat mm. bloggaajien avulla saavuttaneet luksusbrändin arvonimen, ei se multa ole pois. En vain itse ko. tuotteita aio ostaa.

Vierailija
159/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistetaanko ne todella kaikki halpamaissa?? Voi vitsi..

Yhdistelemme tuotteissa luonnonmateriaaleja parhaimpien tuoteominaisuuksien luomiseksi.

Kaikki Balmuirin tuotteet ovat valmistettu tarkoin valituissa perheyrityksissä. Oletamme yhteistyöyritystemme omaavan korkean moraalisen ja eettisen toimintatavan. Haluamme työskennellä ihmisten kanssa, jotka jakavat samanlaisen arvomaailman kanssamme. Arvostamme yhteistyössä rehellisyyttä ja vastuullisuutta. Haluamme että toiminnassamme yhdistyvät inhimillisyys ja osapuolten keskinäinen kunnioitus.

Balmuirin nahkalaukkumallisto on valmistettu korkealaatuisesta nahasta. Kashmir-tuotteemme on valmistettu hienoimmasta Mongolian kašmirista. Upean pehmeät ja lämpimät Balmuir kid mohair -tuotteet valmistetaan ja viimeistellään huolellisena käsityönä. Balmuirin baby alpakka -tuotteet valmistetaan alpakan hienoimmasta, silkkisen pehmeästä villasta.

Kodin nahkatuotteet on valmistettu ensiluokkaisesta, kestävästä nahasta. Vain parhaat nahkavuodat hyväksytään Balmuir-tuotteiden valmistukseen.

Balmuirin pellavamalliston tuotteet on valmistettu eurooppalaisesta pellavasta, jossa on sopivasti vanhanajan tuntua. Puuvillatuotteemme on luotu sekä laadukkaimmasta Egyptin puuvillasta että hienoimmasta Supima-puuvillasta.

Korkealle arvostettu Ernst & Young Entrepreneur of the Year 2016 kaupan sarjan voitto tarjosi Balmuir tiimille tunnustuksen sinnikkäästä työstä matkalla maailman muoti- ja sisustusmarkkinoille. Balmuir-brändin luonut yrittäjäpari Heidi ja Juha Jaara veivät voiton kaupanyritysten sarjassa. Tuomaristo korosti päätöksessään yrityksen kansainvälistä kasvutarinaa sekä luksustuotteiden tuotantomallia, jossa vaalitaan käsityöperinteitä sekä korkeita eettisiä ja ekologisia arvoja. Yhtiön tuotteita on myyty jo yli 50 maahan.

https://www.balmuir.fi/fi/balmuirin-tarina

Eli mitään ei valmisteta Suomessa? Se olisi varmaankin mainittu jos näin olisi.

Vierailija
160/181 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätä näkynyt OKV-blogissa?