Mitä tämä Balmuir-hömpötys on?? Ylikallista paskaa.
Joku pussilakana 138,- , kun olen saanut Hemtexin alesta 15 eurolla. Keittiöpyyhe maksaa maltaita, kun yleensä ne on sellaista 2,50 kappale.
Laatu ei ole kummoinen, ja miksi käsisaippua maksaa 26 euroa? Siksikö, kun siinä lukee Balmuir? Haisee vahvasti kusetukselle. Minulle on kunnia-asia, ettei kotonani lue missään Balmuir.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tuhlatkoon prioriteettiensa mukaan. Mulla on 5000 e sänky, mutta en raski ostaa 100 e pussilakanaa. Tai en halua, koska pelkään jonkun edellisen kirjoittajan tapaan sitten tottuvani siihen tasoon.
Kyllähän hyvään, tai parhaaseen, nopeasti tottuu. Minulla myös arvokas sänky, ja joka euron arvoinen. Tyyny(t) ja peitto myös melko hintavat mutta todella ihanat. Ja lakanat sitten, no ne on Egyptin puuvillaa joissa melko korkea lankaluku. Se paperimainen rapina kun illalla pujahdat viileiden lakanoiden väliin... Nukkuminen on muutenkin ihanaa mutta kunnollisilla varusteilla se on taivaallista. Elänä on lyhyt, siitä pitää nauttia kaikin mahdollisin tavoin. Minä olen ansainnut nämä unikamppeet, ja sinäkin olet! :) Kauniita unia!
No, voihan se tosiaan olla jonkun haave tuokin. Minun mielestä paras sänky on lattialla oleva futon ja 100 vuotta vanhat suomalaiset pellavalakanat. Joissa on korkeintään isoäitini kirjailemat nimikirjaimet.
Tämä on nyt kyllä taas malliesimerkki suomalaisesta luonteenlaadusta. Joku onnistuu luomaan tyhjästä kansainvälisesti menestyvän yrityksen ja brändäämään tuotteensa vielä luksusmarkkinoilla, niin eiköhän vauvapåalstalla jo joku ole valittamassa, miten ihan on täyttä paskaa ja väärin menestytty. Kyllä ois parempi olla noidenkin vaan kortistossa tai myydä eurolla jossain nurkkakuppilan takahuoneessa paskoja tuotteitaan, eikä tolleen menestyä maailmalla, niin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt kyllä taas malliesimerkki suomalaisesta luonteenlaadusta. Joku onnistuu luomaan tyhjästä kansainvälisesti menestyvän yrityksen ja brändäämään tuotteensa vielä luksusmarkkinoilla, niin eiköhän vauvapåalstalla jo joku ole valittamassa, miten ihan on täyttä paskaa ja väärin menestytty. Kyllä ois parempi olla noidenkin vaan kortistossa tai myydä eurolla jossain nurkkakuppilan takahuoneessa paskoja tuotteitaan, eikä tolleen menestyä maailmalla, niin.
Tämä. Vielä kun kyse on muotibisneksestä, suomalainen muistaa että rumat ne vaatteilla koreilevat ja että jos tuoteryhmää on saatavana halvalla, saman tuoteryhmän kalliimpien tuotteiden ostaminen on tuhlaamista. Itseään tulee myös ennemmin rangaista kuin hemmotella, siinäkin mielessä pehmeät kashmirit ja hienot lakanat edustavat rappiota.
Marimekko ja Vallila on vähän rajatapauksia, mutta onneksi ne sentään tekevät peltimäisen kovia kankaita joissa on graafiset kuviot ja/tai kirkuvat värit. Niin että jos nyt vähän törsääkin, niin ei ainakaan mihinkään liian kauniiseen tai mukavaan.
Hyvä vaan, että myymät ylikalliita rättejä ulkomaalaisille, joilla on enemmän rahaa kuin järkeä. Kai siitä Suomenkin verottajalle joku sentti jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tuhlatkoon prioriteettiensa mukaan. Mulla on 5000 e sänky, mutta en raski ostaa 100 e pussilakanaa. Tai en halua, koska pelkään jonkun edellisen kirjoittajan tapaan sitten tottuvani siihen tasoon.
Kyllähän hyvään, tai parhaaseen, nopeasti tottuu. Minulla myös arvokas sänky, ja joka euron arvoinen. Tyyny(t) ja peitto myös melko hintavat mutta todella ihanat. Ja lakanat sitten, no ne on Egyptin puuvillaa joissa melko korkea lankaluku. Se paperimainen rapina kun illalla pujahdat viileiden lakanoiden väliin... Nukkuminen on muutenkin ihanaa mutta kunnollisilla varusteilla se on taivaallista. Elänä on lyhyt, siitä pitää nauttia kaikin mahdollisin tavoin. Minä olen ansainnut nämä unikamppeet, ja sinäkin olet! :) Kauniita unia!
No, voihan se tosiaan olla jonkun haave tuokin. Minun mielestä paras sänky on lattialla oleva futon ja 100 vuotta vanhat suomalaiset pellavalakanat. Joissa on korkeintään isoäitini kirjailemat nimikirjaimet.
Sinä tykkäät kalapuikoista ja joku toinen kuhafileistä, semmosta se on. Anna muiden tykäta kuhafileistä, et sinä niitä heille joudu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä tykkäät kalapuikoista ja joku toinen kuhafileistä, semmosta se on. Anna muiden tykäta kuhafileistä, et sinä niitä heille joudu maksamaan.
Tämän voisi luulla olevan itsestäänselvyys, mutta tästäkin ketjusta näkee ettei tosiaankaan ole. Uskomatonta, miten myrkyllisiä kommentteja jotkut ovat heittäneet tähän siksi että jotkut ostavat asioita joita he itse eivät ostaisi. Miten jotakuta voi liikuttaa noin syvästi se mihin muut rahansa käyttävät, varsinkin kun tässä ei edes ole puhe mistään kovin isoista summista vaan vain siitä että Balmuirin kashmirpipo maksaa satasen ja jotkut ostavat niitä, vaikka Saiturinpörssistä saisi trikoopipon eurolla.
Satasen pipo on kallis pipo, mutta ei se satanen itsessään niin suuri summa ole että tuon kiukun ymmärtäisi. Kyllä siinä täytyy olla taustalla jotain kateuden tai osattomuuden kokemusta, tai tunnetta siitä että kalliiseen ja mukavaan panostavat rikkovat näitä suomalaisuuden kirjoittamattomia sääntöjä.
Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä mitä haluat sanoa? Suomessa valmistetaan aivan mahtavia tuotteita, laudeliinoja, pöytäliinoja, pyyhkeitä jne... Lapuan kankureiden tuotteita on itselläni, hinnat ovat korkeat mutta niin myös laatu!" - Totta helvetiss tehdään; tuntuu vain että osa haluaa mitä tahansa ylikansallista tänne ja uskoo sen siksi ja vain siksi olevan parempaa. " -
"Balmuir yrittää juurikin olla ylikansallinen. En taaskaan pääse kiinni sun ajatuksenjuoksuun."
- No. Osa uskoo ja luulee, että Suomessa ei voida tai pystytä tekemään, mitään laadukasta brändi -tuotetta. - Vaan ajattelevat "oikeiden" brändien olevan vain niitä, jotka ovat jo valloittaneet maailman markkinat. Sellaisen luominen ja tekeminen Suomesta käsin pidetään (lähes) mahdottomana. Osoitetaan ivallisena esimerkiksi Nokiaa ja sanotaan että kattokaa kuinka sen kävi, vaikka oli olevinaan muka laadukas suomalainen.
- Totta tietysti on, että brändin luominen on vaikeaa aina. Ja varmasti sellaisen luominen on vielä vaikeampaa jo siksi, että tuotteiden valmsituskustannukset ovat Suomessa verraten korkeat. Ja edelleen myös siksi, että me kuluttajat suosimme edelleen meille tuttuja tuotteita mieluummin kuin ostamme, jonkin kokonaan uuden valmistajan (tuon brändin) tuotteita. Ja edelleen moni ostaa mieluummin sen halvemman kuin sen yhden kalliimman.
On arvostus asioita, onko valmis maksamaan jostain "hieman ylimääräsitä" esimerkiksi siksi, että tuote on suomalainen, tai ainakin suomalaisen merkin alla oleva, vai ostaako sen halvemman tai halvimman mahdollisen ja mahdollisesti vaikka ruotsalaien brändin tuotteen.
Tässäkin Balmuir merkissä kova hinta, merkin kiinnittäminen ja esillepano on muuttanut tavallisen tuotteen luksustuotteeksi. Laadun kanssa hinnalla ei omien näkemysteni ja kokemusteni mukaan ole tekemistä.
Vertasin Balmuirin 26 euroa maksavan käsisaippuan tuoteselostetta Lidlin Joutsenmerkittyyn, Tanskan ja Suomen Allergia- ja Astmaliittojen kanssa yhteistyössä kehitettyyn Cien käsisaippuaan. Molemmista löytyvät suunnilleen samat ainesosat, toki allergiaystävälliseen saippuaan ei laiteta hajusteita eikä muita epäilyttäviä ainesosia. Mutta samaa tavaraa.
Lidlin kasvovoide peittosi muut merkit testissä:
http://www.iltasanomat.fi/mystyle/art-2000001271865.html
Toki jos joku saa mielihyvää ostamalla huippukalliilla ihan perus käyttötavaraa, niin mikäs siinä. Yrittäjällehän se on kiva asia. Minä ajattelen, että rahalle on tärkeämpääkin käyttöä.
Lidlin kasvovoide ei ole allergiaystävällinen. Cien sensotive tuotteita voin suositella.
Mulla meni maku tähän merkkiin bloggaajien takia, he pilasivat merkin.
Minulle tulee mieleen vain se, että tässä yritetään ratsastaa luksusmerkki Balmainilla! Ei hyvä.
Helsingin myymälä sijaitsee ainakin Helsingin kalleimmalla ostoskadulla. En ole käynyt vielä. Onko kukaan?Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Balmuir on oululainen, mutta kaikki tavarat tulee maailmalta.
Eli valmistetaan halvalla Kiinassa, ja myydään mukamas suomalaisena laatuna. Kuten Marimekko.
Ei kiitos suomalaisille ”laatu” tuotteille, tilaan mieluummin vaikka Ali Expressiltä suoraan.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan, että myymät ylikalliita rättejä ulkomaalaisille, joilla on enemmän rahaa kuin järkeä. Kai siitä Suomenkin verottajalle joku sentti jää.
Juuri näin.
🇺🇦🇮🇱
Valmistetaanko ne todella kaikki halpamaissa?? Voi vitsi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän voisi luulla olevan itsestäänselvyys, mutta tästäkin ketjusta näkee ettei tosiaankaan ole. Uskomatonta, miten myrkyllisiä kommentteja jotkut ovat heittäneet tähän siksi että jotkut ostavat asioita joita he itse eivät ostaisi. Miten jotakuta voi liikuttaa noin syvästi se mihin muut rahansa käyttävät, varsinkin kun tässä ei edes ole puhe mistään kovin isoista summista vaan vain siitä että Balmuirin kashmirpipo maksaa satasen ja jotkut ostavat niitä, vaikka Saiturinpörssistä saisi trikoopipon eurolla.
Satasen pipo on kallis pipo, mutta ei se satanen itsessään niin suuri summa ole että tuon kiukun ymmärtäisi. Kyllä siinä täytyy olla taustalla jotain kateuden tai osattomuuden kokemusta, tai tunnetta siitä että kalliiseen ja mukavaan panostavat rikkovat näitä suomalaisuuden kirjoittamattomia sääntöjä.
Mielenkiintoista.
Hirveintähän on että joku blogisti saa sen satasen pipon ilmatteeksi.
Kyllähän minäkin osaisin semmosta blogia kirjottaa ja ottaa nättejä kuvia.
Miksi minä en saa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Yhdistelemme tuotteissa luonnonmateriaaleja parhaimpien tuoteominaisuuksien luomiseksi.
Kaikki Balmuirin tuotteet ovat valmistettu tarkoin valituissa perheyrityksissä. Oletamme yhteistyöyritystemme omaavan korkean moraalisen ja eettisen toimintatavan. Haluamme työskennellä ihmisten kanssa, jotka jakavat samanlaisen arvomaailman kanssamme. Arvostamme yhteistyössä rehellisyyttä ja vastuullisuutta. Haluamme että toiminnassamme yhdistyvät inhimillisyys ja osapuolten keskinäinen kunnioitus.
Balmuirin nahkalaukkumallisto on valmistettu korkealaatuisesta nahasta. Kashmir-tuotteemme on valmistettu hienoimmasta Mongolian kašmirista. Upean pehmeät ja lämpimät Balmuir kid mohair -tuotteet valmistetaan ja viimeistellään huolellisena käsityönä. Balmuirin baby alpakka -tuotteet valmistetaan alpakan hienoimmasta, silkkisen pehmeästä villasta.
Kodin nahkatuotteet on valmistettu ensiluokkaisesta, kestävästä nahasta. Vain parhaat nahkavuodat hyväksytään Balmuir-tuotteiden valmistukseen.
Balmuirin pellavamalliston tuotteet on valmistettu eurooppalaisesta pellavasta, jossa on sopivasti vanhanajan tuntua. Puuvillatuotteemme on luotu sekä laadukkaimmasta Egyptin puuvillasta että hienoimmasta Supima-puuvillasta.
Korkealle arvostettu Ernst & Young Entrepreneur of the Year 2016 kaupan sarjan voitto tarjosi Balmuir tiimille tunnustuksen sinnikkäästä työstä matkalla maailman muoti- ja sisustusmarkkinoille. Balmuir-brändin luonut yrittäjäpari Heidi ja Juha Jaara veivät voiton kaupanyritysten sarjassa. Tuomaristo korosti päätöksessään yrityksen kansainvälistä kasvutarinaa sekä luksustuotteiden tuotantomallia, jossa vaalitaan käsityöperinteitä sekä korkeita eettisiä ja ekologisia arvoja. Yhtiön tuotteita on myyty jo yli 50 maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdistelemme tuotteissa luonnonmateriaaleja parhaimpien tuoteominaisuuksien luomiseksi.
Kaikki Balmuirin tuotteet ovat valmistettu tarkoin valituissa perheyrityksissä. Oletamme yhteistyöyritystemme omaavan korkean moraalisen ja eettisen toimintatavan. Haluamme työskennellä ihmisten kanssa, jotka jakavat samanlaisen arvomaailman kanssamme. Arvostamme yhteistyössä rehellisyyttä ja vastuullisuutta. Haluamme että toiminnassamme yhdistyvät inhimillisyys ja osapuolten keskinäinen kunnioitus.
Balmuirin nahkalaukkumallisto on valmistettu korkealaatuisesta nahasta. Kashmir-tuotteemme on valmistettu hienoimmasta Mongolian kašmirista. Upean pehmeät ja lämpimät Balmuir kid mohair -tuotteet valmistetaan ja viimeistellään huolellisena käsityönä. Balmuirin baby alpakka -tuotteet valmistetaan alpakan hienoimmasta, silkkisen pehmeästä villasta.
Kodin nahkatuotteet on valmistettu ensiluokkaisesta, kestävästä nahasta. Vain parhaat nahkavuodat hyväksytään Balmuir-tuotteiden valmistukseen.
Balmuirin pellavamalliston tuotteet on valmistettu eurooppalaisesta pellavasta, jossa on sopivasti vanhanajan tuntua. Puuvillatuotteemme on luotu sekä laadukkaimmasta Egyptin puuvillasta että hienoimmasta Supima-puuvillasta.
Korkealle arvostettu Ernst & Young Entrepreneur of the Year 2016 kaupan sarjan voitto tarjosi Balmuir tiimille tunnustuksen sinnikkäästä työstä matkalla maailman muoti- ja sisustusmarkkinoille. Balmuir-brändin luonut yrittäjäpari Heidi ja Juha Jaara veivät voiton kaupanyritysten sarjassa. Tuomaristo korosti päätöksessään yrityksen kansainvälistä kasvutarinaa sekä luksustuotteiden tuotantomallia, jossa vaalitaan käsityöperinteitä sekä korkeita eettisiä ja ekologisia arvoja. Yhtiön tuotteita on myyty jo yli 50 maahan.
Ali Expressillä on varmaan samanlaiset arvot.
KVG kirjoitti:
Balmuir on trendibrändi snobbailijoille. Googlella selviää asiat jopa sekunneissa.
Onpa huonosti kirjoitettu. Englanti kuin ala-asteen esseessä.
Halpahallin tyyliä kansainvälisen brändin hinnoilla. Vetoaa tietynlaiseen kuluttajaan.
Vierailija kirjoitti:
KVG kirjoitti:
Balmuir on trendibrändi snobbailijoille. Googlella selviää asiat jopa sekunneissa.
Onpa huonosti kirjoitettu. Englanti kuin ala-asteen esseessä.
Tehty suora käännös suomenkielisestä tekstistä englanniksi.
Minä sain lahjaksi Balmuirin kauniit sormikkaat, ja kestäneet jo 2 vuotta nyppyyntymättä, kulumatta ja uuden veroisina. Niissä ainakin laatu ollut erinomainen.