Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistolinja johon ei lukiotietoa

Vierailija
26.11.2016 |

Eli siis oon tässä miettiny yliopistoon menemistä että vois pätee että oon sit "akateemisesti koulutettu". Ja siis haluaisin päästä mahollisimman vähällä vaivalla sisälle. Esim farmaseuttia miettinyt kun ei tartteis muutaku ne lukion kemiakirjat päntätä ja toi joku random ihmisen anatomia kirja.

Mutta siis onko semmosta linjaa minne ei tartteis pääsykokeisiin erikseen mitään lukion kamaa päntätä vaan just jotai tommosii "ihmisen anatomia" randomi kirjoja vaan?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap ihan Chicago iidalta... ettei vain?

Vierailija
42/43 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin epäsuosittuja aloja, esim tiettyjä kieliä, pääsee opiskelemaan hyvinkin helposti. En kyllä tiedä miksi menisit noita opiskelemaan jos ala/lukeminen/pänttäys ei kiinnosta?

Ei mua kiinnosta ns "hanttihommatkaan" mutta jotain pitäs tehä jos ei elämäntapatyöttömyys kiinnosta loppuelämäksi, nii sit mielummi vaikka farmaseuttina päivystää ku tekis oikeita töitä vaikka raksalla. Samalla voi pätee mitenkä on akateemisesti koulutettu. Työttömänäkin on parempi, onhan sentään akateeminen työtön :D Ainoot jutut mitkä minua oikeasti kiinnostaa on alkoholi, seksi ja pelaaminen.

Btw tämä ei siis ole provo vaikka vähän ehkä olevan provoilevasti kirjoitellutkin :D

-ap

No yleensä kannattaa hakea tuossa tilanteessa sisään aineeseen, jota jotenkin hallitsee. Eli joku kieli esim. Jos se ei innosta, sitten mieti valtsikkaa, siellähän voisit suuntautua tutkimaan alkoholismia, seksologiaa ja pelikulttuuria.

Mites esim. sosiaalipsykologia. Siihen taitaa tarvita lukea vain yksi kirja HY:ssä. Ja tuollaisena instantnerona tiedät jo kaiken psykologiasta ja sosiologiasta ja voit runoilla loput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti: Jos sinulla on hyvä looginen päättelykyky, niin ohjelmointi voisi sopia sinulle. HY:n tietojenkäsittelytieteeseen voi päästä lukematta ainoatakaan pääsykoekirjaa suorittamalla HY:n ohjelmoinnin MOOC-kurssin sen aikataulun mukaan. Kurssi taitaa alkaa joulun jälkeen ja se suoritetaan tekemällä Java-ohjelmia. Opinnoissasi voit suunnata vaikka pelialalle, joka tosin tarkoittaa pelien ohjelmointia eikä niiden pelaamista.