Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kannabiksesta jäädä "trippi päälle"

Vierailija
26.11.2016 |

Olen kuullut että joistain huumeista voi jäädä "trippi päälle" eli jää pysyvästi sekavaan tilaan, eli käytännössä siis puhkeaa mielisairaus.

Kommentit (264)

Vierailija
81/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä minulla herättäisi ihmetystä jos pohtisin alanko käyttämään on juurikin systemaattinen kannabiksen haittojen kieltäminen käyttäjien taholta. Kofeiinin, alkoholin, kipulääkkeiden käyttäjät eivät niinkään kiellä haittoja vaan pohtivat enemmänkin hyöty-haittasuhteita. Sen sijaan kannabiksen käyttäjät tuntuvat koko ajan korostavan täyttä haitattomuutta. Mikään psykoaktiivinen ainehan ei voi olla täysin haitaton, minkä ihan ensiksi voisi myöntää. Sitten voisi alkaa keskustelu tasapainoisesta käytöstä.

Kannabiksen haitallisuus on ainakin oikeasti todella vähäinen. Jos se ei sitä olisi, kannabiksen lääkekäyttö olisi täysin mahdotonta. Siinähän vahvaa kannabista käytetään monisatakertaisesti (yleensä aina useita grammoja päivässä) päihdekäyttöön verrattuna ja käyttö on jokapäiväistä ja voi jatkua vuosia, eikä ongelmia selkeästi ole esiintynyt, koska mitään uutisointia ei aiheesta ole saatu aikaan, vaikka lääkekäyttö on koko ajan kasvanut myös Suomessa. Päihdekäyttäjä käyttää tuosta määrästä murto-osan ja käyttö on yleensä myös satunnaista.

Lääkekäyttöön vetoaminen on erittäin huono peruste, koska lääkkeillä on paljon tiedettyjä haittoja sekä sivuvaikutuksia joita pyritään aina säätelemään tasapainoillen hyöty-haitta tasapainon kanssa. Esim jopa parasetamoli on maksatoksinen ja voi isoilla annoksilla aiheuttaa kuoleman. Ja lääkekannabista sentään käytetään korvaamaan todella vahvoja lääkkeitä, joihin liittyy vakavia riskejä ja haittavaikutuksia. Juuri tätä tarkoitin sillä, että kaikki keskustelu on hyödytöntä kun reaaliset haitat kielletään.

Lääkekäyttö on selkein todiste kannabiksen vähähaittaisuudesta. Koska edes useiden grammojen vuosia jatkunut kannabiksen päivittäiskäyttö ei ole ongelmia aiheuttanut edes yhdeksi uutiseksi asti maailmalla, niin aika turha on sinunkaan tuhansin sanoin enää väittää, että kannabiksen paljon vähäisempi ja satunnainen päihdekäyttö olisi joku merkittävä ongelma.

Moniin lääkkeisiin tosiaan liittyy vakavia riskejä ja haittavaikutuksia, mutta kannabis ei kuulu niihin, eivätkä ne muut lääkkeet muutenkaan nyt aiheeseen liity mitenkään. 

Vierailija
82/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lukion käynyt ja Mendelin perinnöllisyysopin ymmärtänyt tietää ettei kannabislajikkeet ole mitenkään voimistunut. Saman voimakkuuksiltaan olevia yksilöitä on viljelty jo tuhansia vuosia sitten. Huvittavin väite minkä olen kuullut oli että 70-luvulla oli paljon miedompaa kannabista kuin nykyään. Tämä sotii täysin Mendelin perinnöllisyys oppia vastaan.

Ainoa asia mikä on nyt erilaista on saatavuus. Saatavuus kaikessa on lisääntynyt.

Tämä koskee ihan kaikkia viljelylajikkeita.

Enimmäkseen olen pettynyt siihen että ihmiset eivät osaa hankkia oikeaa tietoa ja käyttää jo olemassa olevaa tietoa päättelyyn. On järkyttävää miten aikuiset lukionsa käyneet ihmiset uskovat erilaisiin väitteisiin sokeasti.

Saatavuus on varmasti lisääntynyt lääkekäytön lisääntymisen vuoksi. Lääkekäytössä voimakkaat lajikkeet ovat varmasti haluttuja.

Penään edelleen, että minkä valtion hoitosuosituksissa kannabis on, ja mihin sairauteen. Tämä on täysi kanja-tyyppien iloinen oletus, ennen kuin saan linkin. Hoitosuositukset näkyvät ainakin länsimaissa netissä. Kerrohan, laskee verenpainetta( lukuisia tehokkaampia ja spesifiempiä saatavilla), lihasrelaksantti? ( ei keskushermostoon meneviä saatavilla, kuten edellä) ja lisää ruokahalua ( pahoinvointiin täsmälääkkeitä). Kerro. Tämä on urbaanilegenda no. 1.

Suomessa lääkekannabis on myös yleistynyt, kuten maailmallakin. Erittäin monipuolinen lääkekasvi kyseessä.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/laakekannabiksen-kaytto-on-…

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/507358/Laakekannabiksen+kaytto+rajahti

Eli lääke relaksanttina kuolemaan johtavassa sairaudessa. Ok. Käyhän se niinkin, että palliatiivisen hoidon temppu x on suositeltavaa, anteeksi mihin. Toistaiseksi nämä näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lukion käynyt ja Mendelin perinnöllisyysopin ymmärtänyt tietää ettei kannabislajikkeet ole mitenkään voimistunut. Saman voimakkuuksiltaan olevia yksilöitä on viljelty jo tuhansia vuosia sitten. Huvittavin väite minkä olen kuullut oli että 70-luvulla oli paljon miedompaa kannabista kuin nykyään. Tämä sotii täysin Mendelin perinnöllisyys oppia vastaan.

Ainoa asia mikä on nyt erilaista on saatavuus. Saatavuus kaikessa on lisääntynyt.

Enimmäkseen olen pettynyt siihen että ihmiset eivät osaa hankkia oikeaa tietoa ja käyttää jo olemassa olevaa tietoa päättelyyn. On järkyttävää miten aikuiset lukionsa käyneet ihmiset uskovat erilaisiin väitteisiin sokeasti.

Saatavuus on varmasti lisääntynyt lääkekäytön lisääntymisen vuoksi. Lääkekäytössä voimakkaat lajikkeet ovat varmasti haluttuja.

Penään edelleen, että minkä valtion hoitosuosituksissa kannabis on, ja mihin sairauteen. Tämä on täysi kanja-tyyppien iloinen oletus, ennen kuin saan linkin. Hoitosuositukset näkyvät ainakin länsimaissa netissä. Kerrohan, laskee verenpainetta( lukuisia tehokkaampia ja spesifiempiä saatavilla), lihasrelaksantti? ( ei keskushermostoon meneviä saatavilla, kuten edellä) ja lisää ruokahalua ( pahoinvointiin täsmälääkkeitä). Kerro. Tämä on urbaanilegenda no. 1.

Suomessa lääkekannabis on myös yleistynyt, kuten maailmallakin. Erittäin monipuolinen lääkekasvi kyseessä.

Eli lääke relaksanttina kuolemaan johtavassa sairaudessa. Ok. Käyhän se niinkin, että palliatiivisen hoidon temppu x on suositeltavaa, anteeksi mihin. Toistaiseksi nämä näitä.

Ja paljon muutakin lääkekäyttöä kannabiksella on jo nyt, ja lisää löytyy tulevaisuudessa, koska tutkimus on vasta pääsemässä alkuun vuosikymmenien valehtelun jälkeen.

Vierailija
84/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Trippi kyllä johtuu ihan omasta päästä.

Vierailija
85/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan voi. Olin suurkuluttaja yli 10 vuotta, enkä itse kokenut mitään sellaista, mutta sen verran olen Hamppuforumia lukenut että niitä flippaustarinoitakin olen nähnyt. Jos tulee epätodellinen olo, joka jatkuu vielä pitkään sen jälkeen kun pilven olisi pitänyt laskea, niin se kannattaa ottaa vakavasti. Yleensäkin annostelun kanssa kannattaa olla varovainen, varsinkin jos käyttää syömällä.

Vierailija
86/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon muutakin lääkekäyttöä kannabiksella on jo nyt, ja lisää löytyy tulevaisuudessa, koska tutkimus on vasta pääsemässä alkuun vuosikymmenien valehtelun jälkeen.

Jäämme siis odottamaan, tuloillaan päihde, joka tekee hyvää keholle ja mielenterveydelle. Eli ihme saapuu. Kiitos tiedosta.

Vierailija
87/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäämme siis odottamaan, tuloillaan päihde, joka tekee hyvää keholle ja mielenterveydelle. Eli ihme saapuu. Kiitos tiedosta.

Kannabis ei ole tuloillaan, se on ollut täällä kauemmin kuin sinä. Eikä sitä loputtomiin jatkuva valehtelu pidä poissa ainakaan sellaisessa maassa, jossa 22 huumekilon salakuljetuksesta saa nykyään peräti 180 euroa sakkoa. 

Ja jos maailmasta pitää joku ihmekasvi nimetä, niin se on kannabis.

Vierailija
88/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, koska kannabiksella ei edes pääse tripille.

Se voi silti puhkaista piileviä mielisairauksia.

Ihan kuten mitä tahansa päihde, laillinen tai laiton. Jopa kofeiini aiheuttaa joka vuosi hoitoa vaativia psykooseja. Usein täällä on kysytty, että kuinka monta "kannabispsykoosia" Suomessa on vuosittain, mutta mitään vastausta ei ole koskaan saatu, vaikka keskustelijoiden joukossa on ollut (ainakin olevinaan) mielenterveysalan "ammattilaisia".

Lääkärin haastattelu kannabiksesta ja keskustelua myös psykooseista.

16 000 kpl alkoholin aiheuttamaa psykoosia, 125 kpl kannabiksesta vuodessa.

Eli kannabiksen aiheuttamia psykooseja on aika naurettavan pieni määrä. Tästä voi päätellä että asialla peloitellaan jostain syystä.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa kannabis on laillistunut useissa osavaltioissa ja jos psykoosi yhteys olisi selvä ja suuri niin näin ei kävisi. Joka vuosikymmen on keksitty joku tekosyy sille miksei aikuisille ihmisille sallita oikeutta omaan vartaloonsa. Tunnetuimpia tekosyitä on porttiteoria ja monet muut ihmeelliset valheet.

Kannabis tulee vapautumaan myös Suomessa. Se on vain ajan kysymys. Vanhat asenteet ovat edelleen este tälle. Asia etenee samalla tavoin kuin tasa-arvoinen avioliittolaki. Vähemmistöt tulevat saamaan ihmisoikeudet pian monissa asioissa.

Asialla ei sinänsä ole mitään muuta merkitystä, paitsi taloudellinen tappio jota huumesota aiheuttaa ja samalla se syrjäyttää ja tuhoaa monia ihmisiä.

Jotenkin irvokasta että Suomen hallituksen mielestä on järkevää jatkaa vanhan aikaista tyyliä joka maksaa kamalasti veroeuroja ja syrjäyttää suomen kansalaisia pois työelämästä.

Eikö tälle saada mitenkään loppua? Eikö päättäjät ole hereillä?

On totta että ylimääräistä työtä siirtyy lakimiehille, mutta heillä on melkoiset palkat ja veronmaksajilla ei välttämättä ole samalaisia palkkoja. On outoa että rahaa syynätään ei tuottaville aloille näin paljon. Se aiheuttaa taloudellista tappiota x monta pudokasta!

Vierailija
89/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuten mitä tahansa päihde, laillinen tai laiton. Jopa kofeiini aiheuttaa joka vuosi hoitoa vaativia psykooseja. Usein täällä on kysytty, että kuinka monta "kannabispsykoosia" Suomessa on vuosittain, mutta mitään vastausta ei ole koskaan saatu, vaikka keskustelijoiden joukossa on ollut (ainakin olevinaan) mielenterveysalan "ammattilaisia".

Eli kannabiksen aiheuttamia psykooseja on aika naurettavan pieni määrä. Tästä voi päätellä että asialla peloitellaan jostain syystä.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa kannabis on laillistunut useissa osavaltioissa ja jos psykoosi yhteys olisi selvä ja suuri niin näin ei kävisi. Joka vuosikymmen on keksitty joku tekosyy sille miksei aikuisille ihmisille sallita oikeutta omaan vartaloonsa. Tunnetuimpia tekosyitä on porttiteoria ja monet muut ihmeelliset valheet.

Kannabis tulee vapautumaan myös Suomessa. Se on vain ajan kysymys. Vanhat asenteet ovat edelleen este tälle. Asia etenee samalla tavoin kuin tasa-arvoinen avioliittolaki. Vähemmistöt tulevat saamaan ihmisoikeudet pian monissa asioissa.

Asialla ei sinänsä ole mitään muuta merkitystä, paitsi taloudellinen tappio jota huumesota aiheuttaa ja samalla se syrjäyttää ja tuhoaa monia ihmisiä.

Alkoholipsykoosille on oma nimensäkin ja se iskee varmaan tarpeeksi juotaessa kehen hyvänsä deliriumit on juoppojen arkipäivää.

Yleensä alkoholipsykoosi menee ohi nopeasti kannabis ja muut psykoosit vaativat helposti puolikin vuotta osastohoitoa.

Lähi sukulainen oli noin 25 vuotias, kun ulkomailla runsaasta pössyttelystä johtuen iski saman tapaiset psykoosit päälle, kuin Roomaan puoli vuotta sitten hävinneelle parikymppiselle autistiselle ruotsinsuomalaiselle.

Tämäkin ihminen oli hävittänyt kaikki tavaransa ja passinsa ja pyörinyt kadulla. Hänet oli otettu talteen, minä en tiedä miten hänen yhteystiedot selvisivät ja omaisiin saatiin yhteyttä. Hän joutui olemaan hoidossa monta kuukautta ennen kuin pystyi tulemaan Suomeen, on senkin jälkeen ollut useasti hoidossa.

Itse olen myös ollut useaan kertaan suljetulla ja kyllä nämä huumeilla itsensä sinne hoitaneet ovat kyllä himmentä väkeä. Itse asiassa sillä osastolla jossa yleensä olin ei huumehörhöjä edes yleensä sijoitettu, vaan heidät sijoitettiin yleensä vielä vähän "suljetummalle" naapuriosastolle.

Alkoholipsykoosissa olevaa en ole nähnyt koskaan mutta kymmenittäin huumepsykoosissa olevia.

Vierailija
90/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä alkoholipsykoosi menee ohi nopeasti kannabis ja muut psykoosit vaativat helposti puolikin vuotta osastohoitoa.

Älä taas viitsi valehtella, satusetä. Psykooseissa ei pahemmin eroja ole, ei niiden rakenteissa, eikä hoidossa, tuli se psykoosi sitten viinasta, kahvista, amfetamiinista, khatista, kannabiksesta tai mistä tahansa päihteestä, joista jokainen voi aiheuttaa päihdepsykoosin. Lisäksi tunnetaan myös ns. synnytyspsykoosi.

Kannabispsykoosi on erittäin harvinainen, eikä se eroa hoidollisesti muista päihdepsykooseista. Lopeta siis paskanjauhamisesi - et ole mikään mielenterveysalan ammattilainen, olet pelkkä patologinen valehtelija.

Vierailija
91/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia miljardisäästöjä tulossa maahan, jossa alkoholihaitat maksavat useita miljardeja vuosittain.

Vierailija
92/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholipsykoosille on oma nimensäkin ja se iskee varmaan tarpeeksi juotaessa kehen hyvänsä deliriumit on juoppojen arkipäivää.

Lähi sukulainen oli noin 25 vuotias, kun ulkomailla runsaasta pössyttelystä johtuen iski saman tapaiset psykoosit päälle, kuin Roomaan puoli vuotta sitten hävinneelle parikymppiselle autistiselle ruotsinsuomalaiselle.

Tämäkin ihminen oli hävittänyt kaikki tavaransa ja passinsa ja pyörinyt kadulla. Hänet oli otettu talteen, minä en tiedä miten hänen yhteystiedot selvisivät ja omaisiin saatiin yhteyttä. Hän joutui olemaan hoidossa monta kuukautta ennen kuin pystyi tulemaan Suomeen, on senkin jälkeen ollut useasti hoidossa.

Itse olen myös ollut useaan kertaan suljetulla ja kyllä nämä huumeilla itsensä sinne hoitaneet ovat kyllä himmentä väkeä. Itse asiassa sillä osastolla jossa yleensä olin ei huumehörhöjä edes yleensä sijoitettu, vaan heidät sijoitettiin yleensä vielä vähän "suljetummalle" naapuriosastolle.

Alkoholipsykoosissa olevaa en ole nähnyt koskaan mutta kymmenittäin huumepsykoosissa olevia.

Ymmärrät kait ettei kannabiksen kieltolaille silti ole syytä. Tuo ei ole mikään tekosyy sille että ihmisiltä evätään rangaistusten muodossa syy käyttää haluamaansa nautintoainetta.

Mahdollisuus tuolle on todella pieni. Tärkeää olisi kuitenkin jatkaa keskustelua tästä mutta syitä kannabiksen kieltolaille ei enää ole. On vain stigma ja vanhat uskomukset että kannabis on tosi paha asia. Alkoholi on moninkertaisesti tuhoisampi ja silti laillinen. Tämä pitäisi muistaa.

Kannabiskin voi aiheuttaa ongelmia, mutta suurimmat ongelmat aiheuttaa puhtaasti kieltolaki ja sen syrjäyttävä sekä taloutta kuluttava vaikutus. Tämä pitäisi jokaisen puupään myöntää jo vihdoinkin.

Vierailija
93/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ollut suljetulla. "Himmein" oli alkoholilla päänsä siihen kuntoon tuhonnut, että hän ei löytänyt huonettaan kun käveli kulman taakse. Aivot peruuttamattomasti viina tuhonnut. Hymyili paljon ja oli ystävällinen kuitenkin. Usein autoin hänet takaisin huoneeseensa, jotta hän saattoi eksyä osastolla taas uudelleen.

Vierailija
94/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista trippiä kannabis ei aiheuta. Se voi toimia laukaisevana tekijänä psykoosisairaudelle jos on piilevää alttiutta. Valitettavasti tiedän parikin tällaista tapausta. Lisäksi se aiheuttaa pitempään käytettynä passiivisuutta jolloin elämä alkaa kulua kotona pyörimiseen ja poltteluun.

Tuon psykoosin voi myös laukaista ruokakaupasta saatava alkoholikin ja se on myös todennäköisempää. Alkoholin käyttökin pitempään jatkuneena aiheuttaa passiivisuutta, jolloin elämä alkaa kulua kotona muhimiseen ja juopotteluun.

Vierailija
95/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusia miljardisäästöjä tulossa maahan, jossa alkoholihaitat maksavat useita miljardeja vuosittain.

Alkoholi on merkittävin yhteiskuntaamme tuhoava asia.

Vierailija
96/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lukiolainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penää mitä penäät. Penääminen ei sinällään tai mitkään muutkaan keksityt syyt ole relevantteja syitä sille miksi aikuisilta ihmisiltä kielletään rangaistuksien uhalla maapallolla kasvavan kasvin käyttö. Olen siis vain lukion käynyt ja puutuin tuohon väitteeseen että kannabis olisi jotenkin voimakkaampaa. Samalla väitöksellä voitaisiin sanoa että herneet ovat nykyään paljon tasalaatuisempia kuin ennen.

Se ei ole sellainen uhka maapallon tasapainolle että se pitäisi kieltää. Mikään valtio ei ole tuhoutunut siitä että kannabiksen saatavuus on helppo.

Ainoastaan ehkä jotkut yritykset saattavat tehdä tappiota jos ihmiset alkavat lääkitsemään itseään luontaisrohdoilla. Yleisestihän nykyään kuvitellaan että luontaislääkkeet tai rohdokset ovat tehottomia, mutta ainakin näiden laissa kiellettyjen kasvien kohdalla ainakin joitain vaikutuksia on olemassa, kun on kysyntää. Ehkä lääketeollisuus hyötyy tästä?

Toistaiseksi vastausten taso tämä: löysin sienen, ja nuppi vinossa, ja kivaa on. Voit kritisoida, et edes auttavasti näemmä kykene kombo lääketutkimus & raha. Jään odottamaan sitä linkkiä, mikä valtio suosittaa kannabista, ja mihin vaivaan.

Tuskin tuo on salaisuus.

Ota yhteyttä vaikka Coloradoon ja kysy sähköpostitse. Luultavasti vastaavat. Tietenkin jos osaat kirjoittaa vakuuttavan ja asiallisen mailin niin voin kuvitella että saat tarvittavat vastaukset.

Me muut odottelemme kun kysyt tästä, koska se kiinnostaa sinua ja haluat selvittää asian.

Ehkä Canadasta saa myös tietoa lisää. Nämä asiathan eivät ole salaisuuksia vaan ihan selvitettävissä olevia juttuja. Joten, jos kiinnostaa niin ota selvää ja valaise myös meitä muita. Minä nimittäin alan olemaan todella varma että kannabiksen laillistaminen Suomessa olisi hyvä juttu ja silloin tapauhtuisi myös ihmisoikeus tietylle väelle.

Näyttäisi sille että tässä on poljettu myös ihmisoikeuksia eikä pelkästään oltu väärässä.

Vierailija
97/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa. Shakkimatti pilviveikot.

Vierailija
98/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on merkittävin yhteiskuntaamme tuhoava asia.

alkoholidementia - vakava uhka

http://www.hs.fi/kotimaa/a1404532562273

http://www.ilkka.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/yleistyv%C3%A4-alkoho…

Viinalla kun aivot särkee jo 30-vuotiaana dementiakuntoon, saa olla jatkuvassa laitoshoidossa vielä ehkä vuosikymmeniä.

Vierailija
99/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lukiolainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penää mitä penäät. Penääminen ei sinällään tai mitkään muutkaan keksityt syyt ole relevantteja syitä sille miksi aikuisilta ihmisiltä kielletään rangaistuksien uhalla maapallolla kasvavan kasvin käyttö. Olen siis vain lukion käynyt ja puutuin tuohon väitteeseen että kannabis olisi jotenkin voimakkaampaa. Samalla väitöksellä voitaisiin sanoa että herneet ovat nykyään paljon tasalaatuisempia kuin ennen.

Se ei ole sellainen uhka maapallon tasapainolle että se pitäisi kieltää. Mikään valtio ei ole tuhoutunut siitä että kannabiksen saatavuus on helppo.

Ainoastaan ehkä jotkut yritykset saattavat tehdä tappiota jos ihmiset alkavat lääkitsemään itseään luontaisrohdoilla. Yleisestihän nykyään kuvitellaan että luontaislääkkeet tai rohdokset ovat tehottomia, mutta ainakin näiden laissa kiellettyjen kasvien kohdalla ainakin joitain vaikutuksia on olemassa, kun on kysyntää. Ehkä lääketeollisuus hyötyy tästä?

Toistaiseksi vastausten taso tämä: löysin sienen, ja nuppi vinossa, ja kivaa on. Voit kritisoida, et edes auttavasti näemmä kykene kombo lääketutkimus & raha. Jään odottamaan sitä linkkiä, mikä valtio suosittaa kannabista, ja mihin vaivaan.

Tuskin tuo on salaisuus.

Ota yhteyttä vaikka Coloradoon ja kysy sähköpostitse. Luultavasti vastaavat. Tietenkin jos osaat kirjoittaa vakuuttavan ja asiallisen mailin niin voin kuvitella että saat tarvittavat vastaukset.

Me muut odottelemme kun kysyt tästä, koska se kiinnostaa sinua ja haluat selvittää asian.

Ehkä Canadasta saa myös tietoa lisää. Nämä asiathan eivät ole salaisuuksia vaan ihan selvitettävissä olevia juttuja. Joten, jos kiinnostaa niin ota selvää ja valaise myös meitä muita. Minä nimittäin alan olemaan todella varma että kannabiksen laillistaminen Suomessa olisi hyvä juttu ja silloin tapauhtuisi myös ihmisoikeus tietylle väelle.

Näyttäisi sille että tässä on poljettu myös ihmisoikeuksia eikä pelkästään oltu väärässä.

No niin. Summarum; ota yhteys Coloradoon, minne sitten? Keneen? Organisaatioon? Joo.

Ja Canadaan? Ehdottomasti. Valtionhallintoonko?

Kas näin.

Vierailija
100/264 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä taas viitsi valehtella, satusetä. Psykooseissa ei pahemmin eroja ole, ei niiden rakenteissa, eikä hoidossa, tuli se psykoosi sitten viinasta, kahvista, amfetamiinista, khatista, kannabiksesta tai mistä tahansa päihteestä, joista jokainen voi aiheuttaa päihdepsykoosin. Lisäksi tunnetaan myös ns. synnytyspsykoosi.

Kannabispsykoosi on erittäin harvinainen, eikä se eroa hoidollisesti muista päihdepsykooseista. Lopeta siis paskanjauhamisesi - et ole mikään mielenterveysalan ammattilainen, olet pelkkä patologinen valehtelija.

Sellaiset psykoosit siellä. Googella näkee että alkoholipsykoosi ei ole pitkä aikainen.

"Vaikka juoppohulluus onkin hoitamattomana hengenvaarallinen tila, se menee asianmukaisella hoidolla muutamassa vuorokaudessa ohi"

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Psykooseissa on runsaasti eroja vaikka aiheuttaja olisikin sama. Eri syistä johtuvat pyskoosit eivät ole samanlaisia, kun edes samalla henkilöllä samasta syystä olevat pykoosit eivät aina muistuta toisiaan. Toinen voi mennä päivissä ohi, toinen vaatia puoli vuotta osastohoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi