Kaadoin vahingossa maidot näppikselle, miehen reaktio !
Mielipiteitä kaipaan...
Taustatietoa. Olemme miehen kanssa melkein 4-kymppinen pariskunta, yhdessä kuusi vuotta, yksi lapsi.
Eilen illalla tein koneella jotain ja söin siinä samalla. Vahingossa maitolasini kaatui ja maidot lensi osittain näppäimistölle.
Käänsin näppäimistön väärinpäin ja jätin kuivumaan yöksi.
Mies jotain aamulla koneella puuhasi ja huomasi ettei näppäimistö toimi kunnolla. Sanoin siis illalla kyllä että näin kävi. Silloin ei reagoinut mitenkään.
Aamulla kysyin että onko se rikki tjtn kun sitä näpräsi. Tiuskaisi vihaisesti jotain.
Kuului välikommenntia tyyliin -voi vittujen kevät-
Koitin vielä uudestaan kysyä että onko napit jumissa ja vastaus oli taas hyvin vihainen tiuskaisu.
Ajattelin sitten että enpä puhu mitään kun niin koville ottaa. Puuhailin omiani ja mies keittiön pöydällä avasi näppäimistöä. Puuhasi sen kanssa vähän aikaa ja keräsi sitten harrastuskamansa kasaan ja lähti. Sanaakaan sanomatta.
En tiedä että kauanko tämä mykkäkoulu kestää.
Meillä on normaalia että arjen pienet mokat ovat suuria vastoinkäymisiä parisuhteelle. Itse ajattelen että okei, ehkä meni rikki, ostetaan kaupasta uusi. Miehen pää tuntuu räjähtävän ja voi mennä monta päivää ennen kuin keskustelu palaa normaaliksi.
Miten teillä muilla puoliso suhtautuu jos näppikselle kaatuu vahingossa jotain?
Kommentit (192)
Ei kai nyt enää kellään ole näppistä?!?
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä kaipaan...
Taustatietoa. Olemme miehen kanssa melkein 4-kymppinen pariskunta, yhdessä kuusi vuotta, yksi lapsi.Eilen illalla tein koneella jotain ja söin siinä samalla. Vahingossa maitolasini kaatui ja maidot lensi osittain näppäimistölle.
Käänsin näppäimistön väärinpäin ja jätin kuivumaan yöksi.
Mies jotain aamulla koneella puuhasi ja huomasi ettei näppäimistö toimi kunnolla. Sanoin siis illalla kyllä että näin kävi. Silloin ei reagoinut mitenkään.
Aamulla kysyin että onko se rikki tjtn kun sitä näpräsi. Tiuskaisi vihaisesti jotain.
Kuului välikommenntia tyyliin -voi vittujen kevät-
Koitin vielä uudestaan kysyä että onko napit jumissa ja vastaus oli taas hyvin vihainen tiuskaisu.
Ajattelin sitten että enpä puhu mitään kun niin koville ottaa. Puuhailin omiani ja mies keittiön pöydällä avasi näppäimistöä. Puuhasi sen kanssa vähän aikaa ja keräsi sitten harrastuskamansa kasaan ja lähti. Sanaakaan sanomatta.En tiedä että kauanko tämä mykkäkoulu kestää.
Meillä on normaalia että arjen pienet mokat ovat suuria vastoinkäymisiä parisuhteelle. Itse ajattelen että okei, ehkä meni rikki, ostetaan kaupasta uusi. Miehen pää tuntuu räjähtävän ja voi mennä monta päivää ennen kuin keskustelu palaa normaaliksi.
NO NO Miksi teit sen? NO miksi?? Miksi teit sen?
Aikoinaan kaveri oli tehnyt 1,5 litran limppapulloon sekoituksen 0,5 litraa kirkasta ja litra sokerillista limppaa.
No oltiin koneella siinä ja kaveri istuin suoraan keskusyksikön edessä juoden pullonsuusta... Siitä sitten tipahti pullo lattialle ja samalla pullonsuusta ryöpsähti hiilihapon voimalla puolet sisällöstä tietokoneen keskusyksikön päälle....
Seuraavana päivänä oli koneen virtanäppäin tahmea tai oikeastaan sokerin takia juuttunut paikoilleen, samoin dvd-asema oli jumissa... Aukaisin koneen niin sitä viina+limppa sotkua oli pitkin poikin.
Siitä sitten siivoamaan konetta kiroilun säestäessä ja koneesta tuli ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä kaipaan...
Uusia näppäimistöjä saa kaupasta. Jos AP olisi käynyt ostamassa samaa merkkiä ja mallia olevan uuden näppäimistön heti aamulla, ja pyytänyt anteeksi, tuskin mykkäkoulua olisi kauaa jatkunut.
Osa ihmisistä on tohelompia kuin toiset. Tavara on vain materiaa ja uusia saa aina kaupasta. On silti vähän raskasta, jos toiselle sattuu vahinkoja/"vahinkoja" melkein jatkuvasti. Pidemmän päälle "maljakko hajosi siivotessa, käy ostamassa tällainen tilalle" -leikki käy lompakon ja hermojenkin päälle.
Olishan se tietty voinut kuivatakin kunnolla.
Maito nyt edes pahinta ole. Sokerikahvi tai kolat yms. sokerilitkut. Ne vasta tahmaakin kivasti näppiksen kiinni. Mutta aina on koneet toimineet sen jälkeen.
Mulle tuommoinen mykkäkouluilu olisi ehdoton turn off, että soronoo. Mutsi piti viikkojen mykkäkoulua ja vannoin, etten omassa pari suhteessa sille alistu. On pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tänää lapselta kaatui siemenpussista paljon lattialle. Pyysin pysymään paikallaan, hain purkin lopuille revenneessä pussissa olleille Siemensille ja pelastin ne. Sitten lapsi siivosi kaatuneet linnuille vietäväksi.
Tuotesijoittelua! Mainontaa!
Ihan paras ketju! Olisi pitänyt arvata että sana "näppäimistö" ajaa tänne lauman assi-tyylisiä yhden asian jankkaajia. Paras esimerkki tämä "jätän heti jos syö näppäimistön ääressä".
Teen työtä sairaiden ihmisten parissa ja työni vaatii todellista pikkutarkkuutta ja tuntikausien keskittymistä. En jaksaisi, jos kotona pitäisi olla vielä kuin kusi sukassa. Olen kotioloissa tuo kammottava löysin rantein ottaja. Moni asia, kuten siivous, on ulkoistettu.
Suosittelen jokaisen nipottajan piipahtamista työpaikalleni. Lattaisi asiat perspektiiviin
Muistan että joskus olisin ostanut uuden näppiksen alle kympillä. Muistin oikein tai väärin, eivät pöytäkoneen vakionäppikset kalliita ole. Syön ja juon tietokoneen ääressä. Tuskin muuttaisin yhteen sellaisen kanssa, joka sellaisesta suuttuu. Onhan siellä muruja näppäinten välissä mutta hyvin on toiminut. Näppäimistösuojankin voisi tietysti hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te mammat joiden mielestä on ihan ok pitää päiväkausien mykkäkoulua yhden irtonäppäimistön takia, kysymys. Miten paljon teillä tapellaan noin niinku yleensä? Joka päivä, kerran pari viikossa, joka toinen viikko...?
Jos joku asia johtuu täydestä välinpitämättömyydestä niin en todellakaan anna nopeasti anteeksi.
On täysin välinpitämätöntä syödä tietokoneen ääressä
Eli miten usein teillä riidellään puolison "täydellisestä välinpitämättömyydestä"? Ja miten pitkään mökötyksesi kestäisi esim. irtonäppiksestä?
Jos minun näppäimistöni menee hajalle niin minä en voi moneen päivään tehdä töitä. Kun tälläinen näppäimistö pitää tilata netistä eikä niitä tuosta vain saa. Se myös maksaa reilu 300 euroa.
Joten lähdetään siitä että puoliso maksaa minun menetetyt tulot, uuden näppäimistön sekä myös hankkii sen näppäimistön.
Sitten voidaan edes asiasta keskustella.
Jos näppäimistön hajoaminen on noin suuri katastrofi niin silloinhan sinulla on ilman muuta varanäppäimistö kaapissa jos olet järkevä ihminen. Voihan ne näppäimistön hajota ilman maitoakin. Rikkimenneen näppäimistön arvon voit toki toiselta veloittaa, tosin siinäkin otetaan normaalisti huomioon laitteen ikä.
Tätä tämä nykyaika on, kun konejumalat menee rakkaiden edelle. Ikäänku tuommonen veemäinen käyttäytyminen asiaa tekis tekemättömäksi.
Surullisen paljo täällä on näitä tuittupäiden ymmärtäjiä, kun on tietotekniikka eli nykyajan jumala kyseessä.
Vahinkoja sattuu meille kaikille. Turha alkaa kenenkään näsäviisaaksi.
Lapsellinen reaktio mieheltä. Harmillisen usein miehet juuri noin reagoivat, vaikka tekisi jotain vahingossa. Reaktio on usein sen mukainen, ikäänkuin toinen tahallaan olisi tehnyt jotain.
Oliko kyseessä 20 egen perusnäppis, vai parin sadan pelinäppäimistö? Jälkimmäisen kohdalla saattaisi vähän ketuttaa.
Mitäs jos mies hermostui sinun jatkuvista kyselyistäsi? Jos sattui vielä muutenkin olemaan ärtyneellä tuulella. Ei kai mies olisi värkännyt näppiksen kanssa, jos se olisi toiminut... Olisit antanut hänen olla rauhassa, niin ei olisi tarvinnut pahoittaa mieltäsi. Itsekään en kestäisi ylimääräistä kyselemistä silloin kun olen pahalla tuulella.
Kai sä ostit uuden? Vai odotitko, että mies käy ostamassa? Kyllä muakin ärsyttäis jos mun mies tekis noin, mutta en kyllä mykkäkouluun ryhtyisi. Silti olis kiva, jos hän sitten hakisi kaupasta uuden näppiksen.
Vahinkoja sattuu, itse en alkaisi mokomasta mitättömästä pikkujutusta kiukuttelemaan kuin joku pikkukakara. Kävisin ostamassa uuden näppiksen ja vieläpä ihan itse, vaikka vaimoni olisikin sen maidon kaatanut. Uu, hurjaa eikö totta? :)
Mullekin oli vaimo jostain syystä kiukkuinen, kun kiisselit oli lentänyt kaaressa näppäimistölle redtubea katsellessa. Kiireessä unohdin pyyhkiä näppäimistön. Nyt ne ovat tahmeat ja jumittaa. Liekö syynä myös se, että en pysty oksentamatta antamaan rakkaalle vaimolle kun hän turvonnut niin lihavaksi (noin 120 kg)?
Mä sain ennen aina raivarit, jos mies sai parkkisakot, hävitti avaimet jne. Silti itsellekin käy joskus näitä esim kännykkä tippunut huolimattomuutta jne. Sitten päätin, että vahinko on jo tapahtunut ja kaikki menee vaan huonompaan suuntaan siitä tappelemalla ja toista harmittaa jo valmiiksi. Eli vaikka kirpaisee rahallisesti, niin mieluummin maksam kun aiheutan pahaa ilmapiiriä.
Mun mies juo aina kahvia sohvalla ja laittaa sen kupin käsinojalle!! Varmasti kaatuu joku päivä. Ei usko. Alkaa suututtaa jo valmiiksi.
Aika ylireagointia, ellei kyseessä ollut tosi kallis näppäimistö. Itse olen pariin otteeseen joutunut ostamaan uuden näppäimistön kun entinen on hajonnut, viimeisin oli 50 euron ja kyllä minä tässä tietokoneen äärellä syön ja juon kaikkea mahdollista. Välillä pitää näppäimistöä putsata kun tulee tahroja, mutta niin sitä pitäisi muutenkin hygieniasyistä. Töissäkin syön ja juon tietsikan äärellä, ihan normaalia.
Tänää lapselta kaatui siemenpussista paljon lattialle. Pyysin pysymään paikallaan, hain purkin lopuille revenneessä pussissa olleille Siemensille ja pelastin ne. Sitten lapsi siivosi kaatuneet linnuille vietäväksi. Ei vihaisia sanoja, riitaa tai stressiä.
Jos joku olisi kaatanut maidot näppikselle olisin suuttunut. Meillä kun saa syödä vain ruokapöydässä eikä tietokoneilla, tabletilla ja puhelimilla ole lupaa tulla ruokapöydällä. Eli jotakin normisääntöä olisi rikottu.
Vahingot ei ärsytä mutta "vahingot" ärsyttää paljon. Olen selittänyt tätä nyt viimeisen vuoden lapselle jolla murrosikä ja kasvanut vauhdilla. Jos pukee ahtaassa eteisessä pinempien sisarusten kanssa niin ei voi kävellä ympäriinsä pukkien takkia ja osua "vahingossa" pienempiin. Vaikka ei tarkoituksella kolhi pienempiä niin ei ole tarpeeksi varovainen eli ei ole oikea vahinko.
Pitäisi tietää aplta muitakin esimerkkejä että voisi päätellä asiaa. Tai ap voisi vaikka kysyä mieheltä rauhallisena hetkenä miksi mies suuttuu vahingoista niin kovin. Toki jos mies vastaa perheen taloudesta niin tiukassa taloudellisessa tilanteessa vahingot painaa myös taloudellisilla huolilla.