Kaadoin vahingossa maidot näppikselle, miehen reaktio !
Mielipiteitä kaipaan...
Taustatietoa. Olemme miehen kanssa melkein 4-kymppinen pariskunta, yhdessä kuusi vuotta, yksi lapsi.
Eilen illalla tein koneella jotain ja söin siinä samalla. Vahingossa maitolasini kaatui ja maidot lensi osittain näppäimistölle.
Käänsin näppäimistön väärinpäin ja jätin kuivumaan yöksi.
Mies jotain aamulla koneella puuhasi ja huomasi ettei näppäimistö toimi kunnolla. Sanoin siis illalla kyllä että näin kävi. Silloin ei reagoinut mitenkään.
Aamulla kysyin että onko se rikki tjtn kun sitä näpräsi. Tiuskaisi vihaisesti jotain.
Kuului välikommenntia tyyliin -voi vittujen kevät-
Koitin vielä uudestaan kysyä että onko napit jumissa ja vastaus oli taas hyvin vihainen tiuskaisu.
Ajattelin sitten että enpä puhu mitään kun niin koville ottaa. Puuhailin omiani ja mies keittiön pöydällä avasi näppäimistöä. Puuhasi sen kanssa vähän aikaa ja keräsi sitten harrastuskamansa kasaan ja lähti. Sanaakaan sanomatta.
En tiedä että kauanko tämä mykkäkoulu kestää.
Meillä on normaalia että arjen pienet mokat ovat suuria vastoinkäymisiä parisuhteelle. Itse ajattelen että okei, ehkä meni rikki, ostetaan kaupasta uusi. Miehen pää tuntuu räjähtävän ja voi mennä monta päivää ennen kuin keskustelu palaa normaaliksi.
Miten teillä muilla puoliso suhtautuu jos näppikselle kaatuu vahingossa jotain?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joit maitoa koneen ääressä ?
Atk ihmisen vaimo ja meillä ei syödä, eikä juoda koneen vieressä vaan keittiön pöydän ääressä.Me ollaan miehen kanssa kumpikin ict-alalla ja meillä on usein läppäri keittiön pöydällä 😝
Olisko pikkusen eri asia ? Kun se on työkalu, se vaihtuukin tiheään ja töistä on jossakin varmuuskopiot. Toisaalta sitä osaa varoa, asian tärkeyteen oikeassa suhteessa. Muutenki jos vahinko sattuu, niin oikeat toimenpiteet on tiedossa.
Ja mitä viisasta siinä on, että perustetaan perhe idioottina pitämänsä ihmisen kanssa, joka vain tahallaan häseltää ja häslää ja on tahallaan välinpitämätön? Ja sitten tämä "viisas" yrittää kouluttaa tästä idiootista mieleistään, kun alunperinkin olisi voinut mennä yhteen ihmisen kanssa, joka on samaa mieltä viinilasien paikoista ja siitä, syödäänkö koneen ääressä vai ei. Jos nämä asiat kerta ovat sen suhteen kulmakiviä, niin mitä viisasta tuollaisessa itsensä ja kumppaninsa kiduttamisessa on (väärä puoliso)? Voisiko joku viisas valaista?
Ei kyse ole näppiksestä vaan siitä että ap on tehnyt samankaltaisia mokia ennenkin. Ja monesti, ja niistä on tapeltu aikaisemminkin.
Kyllä olen itsekin suuttunut samankaltaisessa tilanteessa, kun mies meni pesemään 50e paitani ensimmäisellä kerralla liian kuumassa ja se kutistui käyttökelvottomaksi.
Joo, se on vaan paita ja 50e pikkusumma, mutta olin sanonut samasta asiasta hänelle jo niin monta kertaa ja ei vaan mene perille. Menisihän se, jos kutistelisi omia vaatteitaan, mutta mun vaatteita ei enää saa pestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole näppiksestä vaan siitä että ap on tehnyt samankaltaisia mokia ennenkin. Ja monesti, ja niistä on tapeltu aikaisemminkin.
Kyllä olen itsekin suuttunut samankaltaisessa tilanteessa, kun mies meni pesemään 50e paitani ensimmäisellä kerralla liian kuumassa ja se kutistui käyttökelvottomaksi.
Joo, se on vaan paita ja 50e pikkusumma, mutta olin sanonut samasta asiasta hänelle jo niin monta kertaa ja ei vaan mene perille. Menisihän se, jos kutistelisi omia vaatteitaan, mutta mun vaatteita ei enää saa pestä.
Näinhän se menee. Toisen ihmisen tyhmyys on erittäin raivostuttava asia.
En mököttäisi, mutta puoliso saisi ostaa uuden vastaavan 200€ maksavan näppiksen mahdollisimman pian. Sillävälin kun on sitä ostamassa, käytän hänen näppistään. Easy.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ap ei kertonut, mistä asioista mies mököttää usein. Tämä on sinun tulkintaasi. Ihan yhtä hyvin ap:n mies voi mököttää muistakin naurettavista asioista, kuten ap sanoo hyvää huomenta väärin, katsoo väärää telkkariohjelmaa yms. Helposti suuttuva ihminen suuttuu monista naurettavista asioista, ei pelkästään "tahallisista mokista".
Ja tuosta paitaepisodista. Mitä se suuttuminen auttoi? Millä tavalla se paransi tilannetta? Eikö mies olisi ymmärtänyt rauhallista puhetta, että ethän tee enää näin? Tai sitten tuo ratkaisusi, että pesette pyykit erillään. Ilman draamaa ja riitelyä. Mitä lisäarvoa se suuttuminen tuo? Tuoko se sinun paitaasi takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Näppiksen ääressä ei syödä tai juoda! Tämä on vakiosääntö. Siskoni läppärin näppikselle kaatui bileissä juomaa, korjauslasku 250e.
Läppäri onkin vähän eri asia kuin 20 euron näppäimistö. En paljon jaksaisi kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Toisen ihmisen tyhmyys on erittäin raivostuttava asia.
Miksi jaat elämäsi tyhmän ihmisen kanssa? Oletko idiootti?
Maitolasi maksaa ehkä 10 snt, näppis aikapaljon enemmän siltikin. En kyllä viitsisi turhan päiten ostella mitään tavaroita, kyllä sille rahalle muutakin käyttöä olisi aina. Se rikkimennyt on jätettä.
No tietokoneen ääressä ei syödä eikä juoda. Jos aikuinen ihminen näin tekee ja kaataa jotain näppikselle, niin en ihmettele, että toinen suuttuu. Koska eihän se vahinko ole tuolloin, jos vastuuntunnottomasti tekee.
Jos syö tietokoneen edessä niin on täysin varma että näppikselle tulee nestettä jossain vaiheessa. Joten niitä joutuu ostelemaan suhteellisen usein.
Mulla on nyt ollu 10 vuotta sama näppis ja hiiri, ja joka ilta kun oon koneella (ja istun siinä aika paljon lapsen nukkumaan mentyä) on vesituoppi/juomatölkki/mitälie koneen äärellä, koskaan ei oo mitään kaatunut. Ja jos oon yksin kotona niin 99% ajasta myös syön siinä tietokoneen luona.
Ja joo, ihan turha nipottaa tollasista. Mun veikkaus on että kyseessä oli ihan perusnäppis, jolloin korvaavan saa 10-15 eurolla. Vahinkoja sattuu. Okei, jos joka kuukausi hajoaa jotain niin onhan se aika rasittavaa, mutta ei se asia mykkäkoululla parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin näppiksestä. Siis jos on pelkkä näppis, kympillä saa uuden. Mutta jos joku on niin nuija että syö tai juo läppärin ääressä ja tuhoaa sen, niin ymmärrän että tonnin vahiko hiukka vituttaa!
Eli jos on halpa näpis niin sitten niitä voi rikkoa miten paljon vaan?
Jos syö tietokoneen edessä niin on täysin varma että näppikselle tulee nestettä jossain vaiheessa. Joten niitä joutuu ostelemaan suhteellisen usein.
Kyllä. Minä rikon juomalaseja välinpitämättömyyttäni. Jätän laseja esimerkiksi sohvan väliin, oven taakse, portaille, auton katolle, pöydän reunalle jne. Eurolla saa uusia, niin miksen rikkoisi?
Vierailija kirjoitti:
No tietokoneen ääressä ei syödä eikä juoda. Jos aikuinen ihminen näin tekee ja kaataa jotain näppikselle, niin en ihmettele, että toinen suuttuu. Koska eihän se vahinko ole tuolloin, jos vastuuntunnottomasti tekee.
Sinäkö teidän parisuhteessa määräät miten toimitaan? Mitä jos kumppanisi on eri mieltä tästä asiasta?
Ja jos kumppanisi on samaa mieltä, niin eihän teidän tilanteenne silloin vastaa lainkaan ap:n tilannetta.
Kohta syön lounasta tässä koneen ääressä ja samalla luen teidän vastauksianne. Maistuu ruoka paremmalta näin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kyse oli irrallisesta näppäimistöstä eikä läppäristä, niin miehesi ylireagoi ja pahasti. Elämästä on hyvin raskasta jos noin pientä viitsii viittä minuuttia kauempaa murehtia.
Hyvä näppäimistö maksaa satoja euroja. Eli kovin halpa ei ole. Nyt AP:n mies joutuu ostamaan uuden.
Kukahan tarvitsee satojen eurojen näppämistöä kotioloissa?
Erittäin monikin. Katsos kaikki ei kuluta päiviään vaan selaamalla Facebookkia ja kirjoittamalla tänne.
Sitä tarvitsee niin töissä kuin viihteessä (pelaamisessa).
No ei ne näppäimistöt SATOJA (huom monikko) euroja maksa. verkkokaupassakin kolme näppistä menee juuri ja juuri tuohon kastiin ja niistäkin pari ihan rimaa hipoen...
https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/64b/Nappaimistot/products/1/?so…
Ja en ymmärrä tuollaista raivostumista vahingon takia. On vaimoni kaatanut juomat vahingossa minun 150 € näppikselleni, mitäpä tuosta, varanäppis kaapista ja uus tilalle myöhemmin.
Jos on tarve juoda koneen ääressä, kannatta hankkia roiskesuojattu näppis. Esim.
http://m.clasohlson.com/fi/N%C3%A4pp%C3%A4imist%C3%B6-Microsoft-600/38-…
Vierailija kirjoitti:
Maitolasi maksaa ehkä 10 snt, näppis aikapaljon enemmän siltikin. En kyllä viitsisi turhan päiten ostella mitään tavaroita, kyllä sille rahalle muutakin käyttöä olisi aina. Se rikkimennyt on jätettä.
Turhanpäiten? Kerran rikkoo vahingossa (tai siis tahallaan eräiden mielestä) jotain 20 euron arvoista, niin talous kaatuu siihen ja riita päälle? Eri asia, jos tuhoo näppiksen joka viikko, mutta yksi vahinko ja tämmöinen show? En voi käsittää.
Mikä on muuten reaktio, jo lasi särkyy osuessa vaikka pöytään, tai tippuessa lattialle? Sanotaan kerran vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kyse oli irrallisesta näppäimistöstä eikä läppäristä, niin miehesi ylireagoi ja pahasti. Elämästä on hyvin raskasta jos noin pientä viitsii viittä minuuttia kauempaa murehtia.
Hyvä näppäimistö maksaa satoja euroja. Eli kovin halpa ei ole. Nyt AP:n mies joutuu ostamaan uuden.
Miksi mies joutuu ostamaan uuden? Eikö AP:n se pitäisi ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mia kirjoitti:
Tulee mieleen, että miehellesi tuo tapahtuma on merkki siitä, että suhtaudut välinpitämättömästi hänelle tärkeisiin asioihin.
Kyse on näppäimistöstä herranen aika! Meillä mies toistuvasti unohtaa esim laskea suihkun alas, koska itse nostaa sen katonrajaan asti ja minä persjalkaisena joudun hakemaan jakkaraa sitä varten, että saan suihkun alas. Loukkaannunko, vaikka olen sanonut asiasta miehelle? No en. Loukkaannunko miehelle, jos mies imuroi omalla tyylillään ja pölyä jää silti sinne sun tänne, vaikka minulla on pölyallergia ja astma? En. Loukkaannunko jos mies särkee lempikuppini, vaikka olisin hetki sitten sanonut, että ole varovainen? En. Tällaisilla asioilla ei yksinkertaisesti ole mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta. Nipotanko ja mökötänkö pikkuasioista, vain otanko huomioon miehen kokonaisuudessaan? Niin...jokainen voi itse vaikuttaa siihen, millainen ilmapiiri kotona on. Riidelläänkö jatkuvasti ja vedetään hernettä nenään, kun kumppani ei toimi kaikissa maailman asioissa kuten minä haluaisin ja mikä minulle olisi tärkeää, vai haluanko, että kotona on rento, lämmin ja rakastava tunnelma?
Meillä samanlaista. Kyse on välinpitämättömyydestä toista ihmistä kohtaan, kun jatkuvasti sattuu ja tapahtuu. Hermot kiristyy pikkuhiljaa. Ymmärrän ap:n miestä täysin. AP ei edes yrittänyt korjata vahinkoa, vaan jätti sen (ilmeisesti taas kerran) miehen hoidettavaksi.
On todella ikävää katsoa vierestä näitä perheitä, joissa sätitään toista osapuolta jatkuvasti "välinpitämättömyydestä" eli siitä, kun kumppani ei toimi täsmälleen sillä tavalla, mitä toinen määrää. Lasten edessä haukutaan ja huudetaan puolisolle ja joka kerta, kun näissä perheissä vierailee, on joku järkyttävä riita päällä tyyliin jostain sukkien paikasta. Lapset hiljenee omiin nurkkiinsa sinä aikana ja kertovat perheen ulkopuolelle, että toinen vanhempi haukkuu jatkuvasti toista. Ei tee mieli enää viettää aikaa tuollaisessa paikassa, missä huudetaan ihan kaikista asioista. Todella raskasta ja säälin puolisoa todella paljon (siis sitä jolle huudetaan 24/7).
Olen se, jonka lainaukseen vastasit.
Minä en säti, vaan nielen kiukkuni. En enää tiedä kuinka kauan se onnistuu. Vahingoillehan ei voi mitään, vai? Silti voi olla jättämättä sen kalliin viinilasin pöydän reunalle. Voi olla syömättä ja juomatta läppäriä käyttäessään. Voi huolehtia uimakassistaan kamat kuivumaan/pyykkiin. Voi ottaa luistimista suojat pois kun tulee kotiin luistelemasta. Voi suojata lattian, kun alkaa maalaamaan seinää. Voi tyhjentää pyykkikoneen muutaman tunnin sisällä siitä kun kone on pyörinyt. Voi lukita pyöränsä, niin se on todennäköisemmin paikallaan myös huomenna. Voi ajaa autolla nopeusrajoitusten mukaan.Näitä tilanteita kun tulee päivittäin, niin kukaan ei jaksa seurata vierestä. Kyse ei ole siitä, etteikö vahinkoja saisi sattua. Kyse on siitä, että henkilö omaa välinpitämättömyyttään ja piittaamattomuuttaan aiheuttaa sellaisia vahinkoja, joista on paljon vaivaa ja rahallisia menetyksiä muille ihmisille.
Voi luoja...olen pahoillani kumppanisi puolesta. Viinilasi liian lähellä reunaa=törkeää välinpitämättömyyttä, tiskikoneen tyhjennys ja täyttämättömyys muutaman tunnin kuluessa=täydellistä välinpitämättömyyttä, uimakamojen ripustamattomuus=täydellistä välinpitämättömyyttä? Ja nuo lukemattomat muut esimerkit. Maalaamisen ymmärrän, että siitä voi jo sanoa, mutta nuo kaikki muut mitättömät asiat ja sinä pilaat liittosi ja mielesi pahoittamalla mielesi nuista?
Onko sinulla elämää hyvä ystävä, vai oletko jumiutunut kotiin, jossa maailmasi ja ongelmasi on kaventunut pikkuasioihin sen takia, ettet enää elä? Vai oletko aina ollut tuollainen, että pikkuasioilla on ollut sinulle iso merkitys? Miksi sitten olet ottanut puolisoksesi sellaisen ihmisen, jolle pikkuasioilla ei ole merkitystä? Et saa häntä muutettua vaan myrkytät vain kodin ilmapiirin. Tulee ihan tämä ahdistava ystäväpiiri mieleen, missä mies saa huudot heti vesilasista väärässä paikassa.
Kyllä. Minulla on oma elämä ja enenevässä määrin omia harrastuksia. Mitä enemmän olen poissa kotoa, sitä paremmin voin. Minulle on aivan se ja sama, missä sukat ovat. Asiat, joista tulee välinpitämättömyyden vuoksi vahinkoja, ahdistavat minua. Se kallis viinilasi putosi lattialle ja meni rikki, kun joku käveli liian läheltä pöytää.
En kirjoittanut tiskikoneesta, vaan pyykkikoneesta. Olin viikonlopun yli reissussa. Mieheni oli pessyt pyykkiä perjantaina. Sunnuntaina hän avasi pyykkikoneen, jolloin pyykit haisivat jo erittäin pahalle. Pesukoneen hana oli ollut auki koko hemmetin viikonlopun.
Omg, kallis viinilasi putosi. Voi ei. Pyykkikone jäi tyhjentämättä ja vaatteet haisi, kauheaa. Niitä vaatteita ei varmaan voi enää koskaan pestä uudestaan ja nyt kaikki on ihan pilalla? Koko elämä ja parisuhde pilalla, kun toinen ihan vain tahallaan ja kiusalla jättää lasit reunoille ja pyykit koneeseen, kauhea ihminen...
Kai te välinpitämättömät ihmiset tiedätte, että jos auki jätetty vesihana aiheuttaa vesivahingon, vakuutusyhtiö ei korvaa mitään. Vesivahinko näet johtuu silloin henkilön omasta välinpitämättömyydestä. Melkein toivoisin, että teille kävisi niin, että oppisitte edes jotain.
Noista muista asioista ei aiheudu rahallista haittaa. Tosin jos istuu paskalla ovi auki, niin on aika ikävää sen jälkeen jatkaa leffa-iltaa jos paskanhaju leijailee olohuoneeseen.