Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita naisia jotka kärsii hiustenlähdöstä/kaljuuntumisesta?

Vierailija
25.11.2016 |

Olen 21v nainen ja kärsinyt kaljuuntumisesta 3v ajan. Sitä aiemmin on myös ollut hiustenlähtöä mutta kasvanut aina uutta tilalle. Tää kaljuuntuminen ei oo sellasta minkälaiseks naistyyppinen kaljuuntuminen normaalisti ajatellaan, että hiusjakaus lähtis levenemään ja keskeltä päätä harvenis hiukset pelkästään. Multa lähtee tukkaa tasaisesti joka puolelta päätä, ohimot noussu korkeelle ja täysin kaljut (ohimoista huomasin ensimmäiseks kaljuuntumisen), päänahassa kutinaa, sitten aina harjatessa jää iso tuppo hiuksia harjaan, mutta kohta ei oo enää mitään mitä lähteä..... ;/

Lääkärissä mulle ei oo mitään tutkimuksia tehty ja lääkärit suhtautuu hyvin välinpitämättömästi tähän ongelmaan! Sitten hakeuduin hiusakatemian hiusjuuritutkimukseen ja siellä mulla todettiin esimerkiksi hormonaalinen häiriö.

No mikä hormonaalinen häiriö aiheuttaa sitten hiustenlähdön ja miten se hoidetaan pois???

Mä luulen että laukaiseva tekijä oli voimakas stressi/ahdistus, sitä mun elämässä on nimittäin ollut aivan liikaa.. nyt vaikka elämäntilanne on tasoittunut huomattavasti jo aika päiviä sitten nii kaljuuntuminen jatkuu silti samanlaisena. Ei kai mun ikäisen naisen kuuluis vielä normaalisti kaljuuntua, mun äidiltä ja mummoltakin ruvennut tukka lähtemään päästä vasta 45v+ ja mun mummo sairastaa myös kilpirauhasen vajaatoimintaa. En oo värjänny vuosiin enää hiuksia tai käyttäny muotoilutuotteita. Pelottaa että en pian tunnista ees omaa peilikuvaa!

Haluaisin saada vaan tämän kaljuuntumisen loppumaan ja saada ees puolet kasvamaan menetetyistä hiuksista takas, eihän ne kaikki hiustupet oo voinu kuolla heti... ? tää vaiva pyörii mielessä joka päivä, ajaa mielialaa alas, aiheuttaa masennusta, jokainen suihkussa käynti ja hiusten harjaaminen pelottaa, pelottaa tuulisella säällä että muut huomaa mun kaljuuntumisen ja muutenkin (aiheuttaa h*lvetisti häpeää....!)

Miten ootte saanu hoidettua kaljuuntumisenne? nyt todellakin apua tarvitaan! :(

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama ongelma paitsi olen 46v ja en ole käynyt lääkärissä enkä osaa neuvoja antaa, mutta ymmärrän tuskan.

Ystäväni valitti samaa ja häneltä löytyi kohdunkaulasta syöpä pitkällisen tutkimisen jälkeen eikä lääkärit ottaneet asiaa vakavasti.

Vierailija
2/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukilla ja myöhemmin hyväksymmällä asian, vaikka se onkin erinomaisen raskasta. - Valitettava ja surullinen tosiasia on, että kaikkien meidän hiusten lähtöön ja  kaljuuntumiseen ei auta lääkkeet tai rohdot, ei edes ne, mitä saa lääkärin reseptillä ja maksamalla kalliin hinnan. - Parhaimmillaan rohdot ymmärtääkseni saattavat pysäyttää hiusten lähdön, mutta eivät onnistu siinäkään tehtävässä kaikkien kohdalla; itse olen siitä elävä esimerkki.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Saatat sairastaa autoimmuunitautia nimeltä Alopecia Areata. Oireet viittaavat siihen. Kannattaa käydä uudestaan terveyskeskuksessa tai yksityisellä ihotautien erikoislääkärillä.

Hiusakatemiaan rahoja ei kannata käyttää.

Vierailija
4/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti todella pahan hiusten lähdön. Lääkitys kunnossa mutta silti lähtee vieläkin hiuksia. Toivottavasti jossain vaiheessa loppuu.

Vierailija
5/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukkia en halua, ovat kuulemma hirveen epämukavia käyttää, enkä haluu mitään huiviakaan alkaa käyttää kun sitten näyttää aina syöpäpotilaalta! mä haluan vaan omat hiukset takas.

Enkä pysty hyväksymään tätä, tää ei sovi mun luonteelle, vaikuttaa myös parisuhde markkinoilla. Mä en halua näyttää rumalta kummajaiselta tai sairaalta !

Pälvikaljua mulla ei oo, sen on lääkärikin todennut. Pälvikaljussa hiukset lähtis laikuittain tai pahimmassa muodossa kokonaan, mikä vie myös muun karvoituksen kehosta...

Vierailija
6/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kilpirauhasen vajaatoiminnan ainoa oire oli hiustenlähtö.

Kävin lääkärissä kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla hän väitti minun kärsivän sulkasadosta. Puolen vuoden kuluttua kerroin tilanteen olevan ennallaan ja pyysin kilpparikokeisiin. Vajaatoiminta todettiin ja hiukset alkoivat kasvaa lähes heti, ja jo kuukauden kuluttua 'leskenotsaan' oli näkyvissä hentoa hiusta. 

Pyydä lääkäriltä lähete kilpirauhaskokeisiin. 

Vierailija
7/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusakatemiaan ja vaihtoehtohoitoihin oon alkanu rahojani käyttää sen takia, koska lääkärit on jättäny mut tän vaivan ja monen muunkin vaivan takia oman onnen nojaan..

Vierailija
8/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama ongelma paitsi olen 46v ja en ole käynyt lääkärissä enkä osaa neuvoja antaa, mutta ymmärrän tuskan.

Ystäväni valitti samaa ja häneltä löytyi kohdunkaulasta syöpä pitkällisen tutkimisen jälkeen eikä lääkärit ottaneet asiaa vakavasti.

Joskus estrogeenin vähäisyys aiheuttaa hiustenlähtöä. Voisiko sinulla olla esivaihdevuodet=

Vierailija
9/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täytyy kyllä käydä esimerkiksi noissa kilpirauhas kokeissa jos ei rupea mikään muu auttamaan tai syy selviimään..

Vierailija
10/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka tiedät varmaksi mikä auttaa hiusten lähtöön ja kenties myös mikä kasvattaa uusia hiuksia takaisin, niin kertoisitko minullekin/ - meille muillekin. - Toki varmasti on sairauksia, joihin saattaa sivuoireina liitttyä hiusten lähtöä ja jos kantasairaus saadaan kuriin niin voi olla, että hiusten kasvu palautuu tai ainakin "sairaanloinen" hiusten lähtö pysähtyy. Itse en tiedä, mikä sairaus (tms.) itselläni aikaan saa hiusten lähdön.  Eikä kukaan minua tutkinut lääkärikään ole osannut kertoa. - Valitettavasti heidän määräämistään reseptipohjaisista lääkkeistä / rohdoista ei ole ollut itselleni apua. Ikävintä on kuitenkin ihmisten ennakkoluulot ja oletukset, ne kun toisinaan typeryydessään ovat jotain aivan uskomatonta  t. "2"     

Vierailija
11/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi mulla stressi ja ahdistus saa päänahan kutiamaan pahemmin ja kihelmöimään... Se just kanssa viittaa selkeästi siihen, että stressi laukaisi tämän vaivan. Outoa. :(

Vierailija
12/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksia ei sanota syyttä arvauskeskuksiksi.

Vierailija
13/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa myös diagnooseja jos ootte saanu jonkun syyn hiustenlähtöön, jos se on jokin muu kuin kilpirauhasen vajaatoiminta!

Vierailija
14/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terveyskeskuksia ei sanota syyttä arvauskeskuksiksi." -  Kai jokainen ymmärtää, että lienee hieman eriasia saada apua hiustenlähtöön(kin)  erikoslääkäriltä, mahdollisesti vielä yksityiseltä vastaanotolta, jossa lääkärillä on paits erikois- asiantuntemusta niin kullanarvoista aikaa tutkia ja kuunnella potilasta. Kyllä itsellänikin oli apua erikoislääkärillä käynnissä ihan vain siitäkin, että sain purkaa mieltäni, mutta tietysti myös siitä että tutkimuksilla saatettiin pois sulkea mahdollset tunnetut hiustenlähtöä aiheuttavia sairauksia pois kuvioista.  Ja vaikka lääkärien määräämät lääkkeet eivät auttaneetkaan hiusten lähtööni, niin  sitä pitäsi kyllä itse muistaa olla iloinen siitä, ettei tiettävästi mitään muuta sairautta ole, tai ei -ainakaan toistaiseksi ole - löytynyt  Koululääketieteellä on siis myös tulevaiuudessa mysteereitä ratkottavaksi, kun tuskin tämä hiusten lähtö ainoa on laatuaan, vaikkakin raivostuttava. 

Vierailija
15/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt vauhdilla kilpparikokeisiin! Ei tuollaista tilannetta voi vain katsella. Kannattaa hakeutua umpieritykdestä tietävälle lääkärille. Endokriniologille.

Vierailija
16/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene nyt vauhdilla kilpparikokeisiin! Ei tuollaista tilannetta voi vain katsella. Kannattaa hakeutua umpieritykdestä tietävälle lääkärille. Endokriniologille." - Toivon, että vinkistäsi on jollekin hiustenlähdöstä ja kaljuuntumisesta apua. - Itselleni ei ollut apua, mutta se ei tietenkään pois sulje sitä, etteikö jollekulle toisele voisi olla apuakin. Voin vain lohduttaa, että ei tähän hiusten lähtöön tiettävästi kuole. - Tai ainakin olen itse säilynyt jo useamman vuoden hengissä sen jälkeen kun tämä riesa ja kiusa puhkesi.     

Vierailija
17/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus "Mene nyt vauhdilla kilpparikokeisiin! Ei tuollaista tilannetta voi vain katsella. Kannattaa hakeutua umpieritykdestä tietävälle lääkärille. Endokriniologille." - Toivon, että vinkistäsi on jollekin hiustenlähdöstä ja kaljuuntumisesta kärsivälle apua. - Itselleni ei ollut apua, mutta se ei tietenkään pois sulje sitä, etteikö jollekulle toisele voisi olla apuakin. 

Vierailija
18/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hiusakatemiaan ja vaihtoehtohoitoihin oon alkanu rahojani käyttää sen takia, koska lääkärit on jättäny mut tän vaivan ja monen muunkin vaivan takia oman onnen nojaan..."

- Niin. Surullistahan ja harmillista on se, että jos koululääketiede ei auta, niin sitten lähdetään hakemaan apua ja tukea uskomushoidoista, joista taas ei tiedä yhtään mitään.  Joskus itkuisina päivinä, jollloi taas oli kuullut jonkun uskomattoman tölväisyn omista hiuksista - niistä mitä sitä on vain jäljellä- apua, tai tukea oli toisinaan lohtusyömisestä tai sitten kriisipuhelu ystävättären kanssa.

Minut on aina otettu kyllä aina vakavasti kun on käynyt ja hakenut apua koululääketieteen parista. Mutta se johtunee siitä, että olen hakenut apua yksityislääkäreiltä, jolloin voi minusta odottaakin parempaa palvelua kuin jollain pikaisella terveyskeskus käynnillä.

- Vaikka ymmärtääkseni Ap:n on kyllä käynyt muillakin vastaanotoilla kuin Hiusakatemialla ja julkisen puolen terveyskeskukisessa (vai kuvittelinko vain). -

Te jotka haette apua hiuakatemialta tai muista vaihtoehtohoito paikoista, niin toivottavasti tiedätte mitä teette, ettekä vain menetä tietämättömyyttänne rahojanne.

Kokemuksesta sanon, että paljon sitä itseltäni meni rahaa koululääketieteenkin piirissä määrättyihin lääkkeisiin ja rohtoihin ja tutkimuksiin. - Ja vielä enemmän jos tai kun ajattelee, että syytä ei toistaiseksi ole selvinnyt ja hiustenlähtö ja kaljuuntumisen jatkuu edelleen. Mutta onpahan tutkimuksia tehdessä tullut samalla selville, että on monta sairautta, joita mnulla ei ole, vaikka periaatteessa -oireista päätellen- varmaan voisi ollakin.                

Vierailija
19/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki testit tehtiin, mitään ei löytynyt. Nyt vuoden käyttänyt peruukkia. Muuten olen terve kuin pukki. Tsemppiä ap, kaikilta syytä ei löydy eikä muuta sairautta ole.

Vierailija
20/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on stressiä/hormoonihäiriötä, hiero päänahkaa, koska stressihormonit kertyvät päänahkaan ihon alle ja kiristävät päänahan tiukaksi ja irrottavat hiukset tupeistaan. Sen lisäksi hormonit pitäisi pestä päivittäin pois päänahasta eli siinä vaivassa pitkä pesuväli aiheuttaa haitaa.

Jos et ole allerginen, voit panostaa Nioxinin kolmivaiheisiin tuotteisiin (shampoo, pestävä hoitis, jätettävä hoitis). 

Lisäksi stressi on voinut syödä elimistösi piivarastot tyhjiin. Suosittelen kokeilemaan tätä. On tehnyt minulla selvän muutoksen hiuksiin ja etenkin kynsiin, aloitin käytön lokakuun alussa. Suositellaan 2-6 kk kuuria. On muuten ihan hyvässä tarjouksessa juuri nyt...

http://www.sinunapteekki.fi/catalog/hbner/hubner-original-siliceabiotii…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi