Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Tietyllä tapaa henkilökohtainen päätös” Leena myi kotinsa ja firmansa Suomessa ja muutti Kreikkaan: Ruokaan menee vain 200 €/kk

Vierailija
25.11.2016 |

Yhdeltä ihmiseltä? Täh? Tuohan on helkutin paljon. Mulla menee max n.satanen ja käyn pienessä lähikaupassa 70 %. Tuohon summaan mahtuu myös n. kerran kuussa ulkona syöminen. No, mulla ei mene rahaa viineihin, joten ehkä se johtuu siitä.

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000004881133.html

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mutta suurin osa heikoista kakkostulon minioneista tykkää tuhlata yli 1000 euroa rahaa kuukaudessa pelkkään ruokaan koska eivät tykkää jäädä eläkkeelle ennen kuolemaansa. Ei siinä mitään, kukin tavallaan

Vierailija
2/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenan tarina sai mut unelmoimaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa että ei kyllä kuulosta kovin edulliselta. Ainakin noilla Kreikan suosituimmilla turistisaarilla on ruoka kaupoissa Suomen hinnoissa, ravintoloissa sitten huomattavasti edullisempaa.

Vierailija
4/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihisti osaa elää jos satanen riittää kuussa ruokaan. Mulla ei riitä ja yksin asun. Leena teki hyvän päätöksen. Itsekin aion alkaa espanjaa lukemaan, kaiken varalta...

Vierailija
5/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuttaisin mielelläni Espanjaan. Lapsen koulunkäynnin vuoksi en voi vielä. Tahdon hänen saavan suomalaisen koulutuksen. Suomalainen koulu Espanjassa maksaa reilusti tuon ruokalaskun verran kuukaudessa.

Vierailija
6/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa riittää kuukauden ruokaostoksiin yhdelle ihmiselle ihan täällä Suomessakin. Itse käytän nykyäänkin max 200 euroa/kk ruokaan. Ei todellakaan tarvitse nähdä nälkää ja syön terveellisesti.

Jutun on ilmeisesti kirjoittanut taas joku pääkaupunkiseutulainen, eliittiikuplassa elävä, todellisuudesta vieraantunut hyypiö.

Vierailija
7/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 180 suomessa

Vierailija
8/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimkehtaa leuhkia ettei ole kiire töissä kun Suomi kasvanut paskamaan velkoja ottamalla itse velkaa. Kuvottava

Vierailija
9/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkijuopotteluko on maailman suurin ongelma maailmassa missä on käynnissä aika monta sotaa tällä hetkellä. Vähän säälittävä tapaus tämä

Vierailija
10/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihisti osaa elää jos satanen riittää kuussa ruokaan. Mulla ei riitä ja yksin asun. Leena teki hyvän päätöksen. Itsekin aion alkaa espanjaa lukemaan, kaiken varalta...

En edes elä pihisti. En syö yli tarpeen, en juo juuri muuta kuin vettä ja kahvia, en syö makeisia ja suosin juureksia enkä osta juuri lainkaan eineksiä sekä teen sämpyläni itse.  Näillä aineksilla elää aika pitkälle edullisesti. Ap. 

Vierailija
11/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa että ei kyllä kuulosta kovin edulliselta. Ainakin noilla Kreikan suosituimmilla turistisaarilla on ruoka kaupoissa Suomen hinnoissa, ravintoloissa sitten huomattavasti edullisempaa.

200€/kk ruokaan ei ole mitään jos käy useamman tai oikeastaan edes kerran kuukaudessa ravintolassa Suomessa. Toiseks kuka oikeasti lähtee esim lomalle 200€/kk budjetilla yhtään mihinkään? Ei siellä Kreikassakaan pärjää missään tuolla rahalla kuukautta jos käy lähinnä ravintoloissa syömässä.

Vierailija
12/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutamia vuosia sitten Kreetalla, jossa ihastui kaupoissa olevaan luonnonjukurttipikareihin, joissa on hunajaa mukana. Yllätyin iloisesti, kun samaa jukurttia oli paikallisessa Prismassa. Hassua vaan, kun Suomessa sama tuote onkin halvempaa.

Vierailija
13/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muuttaisin mielelläni Espanjaan. Lapsen koulunkäynnin vuoksi en voi vielä. Tahdon hänen saavan suomalaisen koulutuksen. Suomalainen koulu Espanjassa maksaa reilusti tuon ruokalaskun verran kuukaudessa.

Tässä vastauksessa kyllä tiivistyy nyky-suomen ongelma. Kaikki haluaa vaan "kivoja" juttuja, esim. ilmaisen ja melko laadukkaan koulutuksen, kaikki mahdolliset tuet ja etuudet, terveydenhuollon yms. Sitten kun kaikki mahdollinen hyvä on haalittu, ei mitään anneta takaisin. Ja valitetaan myös kaikesta, haaveillaan "paremmasta" ja katkeroidutaan, kun yhteiskunta on paska.