Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä nimestä Lilith?

Vierailija
25.11.2016 |

Ollaan mietitty tuota tytölle, mutta onko liian vaikea lausua Suomessa? Tai onko liian "hienon" kuuloinen suomalaisen sukunimen kanssa... Mitä olette mieltä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa varmasti nimeksi antaa, kun yhdellä tuttavapariskunnalla on tuon niminen tytär. Olen aina kuitenkin itse hieman kummeksunut nimeä vaikka se sinällään kaunis onkin. Itse en nimeäisi omaa lastani demonin mukaan, eikä ko. nimi muutenkaan sovi kovin hyvin suomalaiseen suuhun.

Vierailija
22/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen suomalaisperheen, jossa on tuon niminen tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee nimessä lähinnä sen hankala lausumistapa, joka ei oikein sovellu Suomeen. Lapsi saisi olla lopun ikäänsä tavaamassa nimeään. Th-pääte lopussa on tosi hankala.

Mieluummin Lili, Lilli, Lilja, Lilian, Lilia, Lilianna jne.

Vierailija
24/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät osaa tuota th-äännettä. Nimi äännettäisiin jatkuvasti väärin.

Vierailija
25/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno nimi! Haluaisin ehdottomasti siittää lapsen kanssasi!

Vierailija
26/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Lilyth (intiaaniprinsessa)

Vierailija
27/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma kuin nimessä Ruth. Jos olisitte ruotsinkielisiä, molemmat nimet olisivat ok. Suomenkieliset versiot ovat Lilit/Lili/Lilli ja Ruut.

Minulle tulee Lilithistä mieleen tv-sarja Frasierin nimihenkilön ex-vaimo. Psykiatri Lilith Crane(?), joka oli kalpea ja kolkko ilmestys. :D

Vierailija
28/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni tyttö on Lilith ja poika Damien. Ihana nimi tytölle. Sethin temppeliläisen lapselle hyvä :)

Vierailija
29/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naipaholainen, demoni. Stop! Ei, ei, älkää antako sitä nimeä! Lapsiraukka.

Vierailija
30/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä typerää erikoisuuden tavoittelua taas nimessä.

Hienostelunhaluisia täällä vain riittää ja riittää...

Lilli olisi kyllä ihan kaunis nimi (tarkoittaa eestiksi 'kukka')

Tuo 'Lilith' on samantyyppinen kuin Edith,Judith. Vanhakantaisen anglosaksinen naisennimi.

Taitavat muuten niissä maissa olla aika 'mummonimiä' jo nekin...

Vierailija
31/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi ja nimellä hieno tausta!

Jos ei haittaa, että ääntäminen monilla tylsisistyy Lilliksi, niin mikäpä ettei.

Vierailija
32/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että Suomessa menee nimilakien takia läpi. Oliko niin, että Lucifer-nimeäkään ei pysty antamaan?

Vierailija
33/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti saa aina olla luettelemassa kirjanin kirjaimelta miten kirjoitetaan ja siltikin voi olla väärin kirjoitettu. Lempinimeksi tulee todennäköisesti Lilli koska alkuperäisessä on kolme tavua, mikä on  liian pitkä nimeksi ja vielä vaikea th-äänne.

Vierailija
34/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo nimi pitäisi oikein lausua? Lilit?

Miten se taipuu? Lilitille, Lilitin?

Lempinimeksi tulee tietenkin Lilli, ja sitten kaikki luulee että etunimi on Liisa. Ja sitten saa aina olla korjailemassa että eikun Lilith. Ai mikä? Lilith, Lili tee hoo.

Vierailija
35/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pyörii vain joku kirjan tai elokuvan nimi mielessäni, mutta en muista sitä kokonaan. Luultavasti minulta puuttuu alku: ... ja syntinen Lilith tai jotain sinne päin. Muistaako joku paremmin?

Vierailija
36/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten pidä paikkaansa. Adam näki kuinka Jehova loi naisen ( Lilith) ja peljästyi, tämän takia ei voinut koskea. Juutalaisten jumala päätti korjata tilanteen, nukutti aatamin ja loi sitten Eevan, tätä brutaalia toimenpidettä adam ei nähnyt ja sen vuoksi uusi toosa kelpasi hoideltavaksi. Lilith joutui siis kärsimään luojan virheestä ja Aatamin nirppanokkaisuudesta. Lilith oli btw käärme joka yllytti eevaa syömään kielletystä puusta ja pitkälti Lilithin ansiota Luciferin ohella on että ihmisillä on vapaa tahto tässä maailmassa. Lilith on mahtava nimi jota juutalaist ja kristityt raukat ihan aiheesta kavahtavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä