Ärsyttää kun mies haukkuu kaikkea jonka ajattelee olevan keinotekoista
Kerran mies haukkui yhtä videopätkää kiusalliseksi ja surkeaksi, koska luuli sen olevan näytelty. Sitten kun tieto aitoudesta varmistui muuttui mielipide heti. Sanoo myös että itsetehty ruoka on aina hyvää. En oikein osaa olla samaa mieltä, minusta asia riippuu siitä onko ruoka onnistunut, valmistajalla ei väliä.
Mistä tällainen aitouden puolustaminen johtuu? Miksi mielipiteiden pitää olla niin jyrkkiä?
Kommentit (15)
Siinä onkin oikea esimerkkien vyöry ap:n postauksessa!
Olen mies enkä syö eineksiä koska niissä on lisäaineita niin paljon. Tuntisi muutenkin itsensä kakkos, ellei kolmosluokan kansalaiseksi jos söisi eineksiä. Ihan kuin ei olisi mitään hyviä arvoja elämässä. Sitä ei vaan halua olla niin keskinkertainen että söisi eineksiä.
Einekset oksettaa, en pysty syömään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse tehty ruoka on aina parempaa kuin tehdasmössöt, miksi tuosta kimpaannut, huomaa että miehesi arvostaa korkealle sinun tekemääsi aitoa kotiruokaa, ei ilmeisesti suoraan sitä kerro sinulle, vai kertooko?
Ihan suoraan kertoo joka kerta kun olen tehnyt ruokaa itse. Iso keskustelu alkaa siitä miten hyvän makuista itsetehty ruoka on. Korostaa aina sanaa "itsetehty". Riittäisi kyllä että sanoo ruoan maistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies enkä syö eineksiä koska niissä on lisäaineita niin paljon. Tuntisi muutenkin itsensä kakkos, ellei kolmosluokan kansalaiseksi jos söisi eineksiä. Ihan kuin ei olisi mitään hyviä arvoja elämässä. Sitä ei vaan halua olla niin keskinkertainen että söisi eineksiä.
Minun mieheni syö eineksiä päivittäin, paljon menee myös limppareita. Ehkä teot kertovat enemmän kuin sanat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni syö eineksiä päivittäin, paljon menee myös limppareita. Ehkä teot kertovat enemmän kuin sanat.
ap
Miksi syö eineksiä? Etkö laita ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Laitan ruokaa noin 2-3 kertaa kuukaudessa. Olen ilmaissut että voisin tehdä useammin, mutta mies piti sitä liioitteluna. Mutta hyvä näin niin ei tarvitse joka päivä kuunnella puhetta itsetehdyn ruoan parhaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pelleiletkö? Miksi ap:n pitäisi laitttaa ruoat? Hänenkö vikansa, että ukko joutuu syömään eineksiä?
En lukenut aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.
Joidenkin on pakko tykätä eineksistä,koska pääsevät eineksillä ruunalaitosta helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Kerran mies haukkui yhtä videopätkää kiusalliseksi ja surkeaksi, koska luuli sen olevan näytelty. Sitten kun tieto aitoudesta varmistui muuttui mielipide heti. Sanoo myös että itsetehty ruoka on aina hyvää. En oikein osaa olla samaa mieltä, minusta asia riippuu siitä onko ruoka onnistunut, valmistajalla ei väliä.
Mistä tällainen aitouden puolustaminen johtuu? Miksi mielipiteiden pitää olla niin jyrkkiä?
Jätä se sika!
Einesten syönti on monella tapaa paljon järkevämpi ratkaisu kuin itse kokkailu.
Einekset ovat paljon pienempi rasite ympäristölle kuin itse kokkailu, koska eineksissä raaka-aineita menee paljon vähemmän roskikseen. Myös energiaa säästyy kun ruokaa ei tarvitse tuntikaupalla lämmitellä kotiuuneissa, jotka ovat huonoja hyötysuhteeltaan vaan pikainen lämmitys riittää.
Myös einesten pakkaukset ovat pienempi rasite ympäristölle, koska kokkailua varten jokainen ruoka aines ostetaan omassa pakkauksessaan. Eineksissä taas valmis ruokaannos on yhden pakkauksen sisällä, joka on usein kierrätettävä ja ympäristöystävällinen.
Lisäaineita pelkäävät ottakaa joskus huviksenne selvää, mitä lisäainekoodit tarkoittavat. Suomessa ruoka on niin säännösteltyä, että einekset saattavat olla jopa terveellisempi vaihtoehto kuin itse tehty ruoka.
Lisäaine koodistosta löytyy niinkin vaarallisia aineita kuin vesi. Usein itse kokatessa esimerkiksi suolaa tulee ripoteltua ruokaan kymmenkertainen määrä suosituksiin nähden. Tämä jos mikä on epäterveellistä.
Eräs nuori terveellisiä elämäntapoja vaaliva naisihminen paasaa tuttavapiirissäni kuinka einekset ovat täyttä paskaa ja niissä on älyttömästi haitallisia e-koodeja ja lisäaineita. Muuten ihan hyvä, mutta tämän ihmisen puheista putoaa pohja pois kun hän vetää askillisen tupakkaa päivässä. Tupakan vaaroista on ollut aika hissunkissun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Laitan ruokaa noin 2-3 kertaa kuukaudessa. Olen ilmaissut että voisin tehdä useammin, mutta mies piti sitä liioitteluna. Mutta hyvä näin niin ei tarvitse joka päivä kuunnella puhetta itsetehdyn ruoan parhaudesta.
Kahdesti kuussa? Voi luoja. En yhtään ihmettele jos miehesi ihan aiheesta sinulle valittaa.
Mies varmaan tykkää sitten itse kokata kaiken alusta asti ja värkkää sohvapöydän mäntylaudoista. Mikäpä siinä, kivahan tuollainen puuhapete taloudessa on. Jos ei, manipuloi sinua.
Kyllä itse tehty ruoka on aina parempaa kuin tehdasmössöt, miksi tuosta kimpaannut, huomaa että miehesi arvostaa korkealle sinun tekemääsi aitoa kotiruokaa, ei ilmeisesti suoraan sitä kerro sinulle, vai kertooko?