Keski-ikäinen nainen, onko sinulla peräpukamat?
Kuinka yleinen ilmiö tämä todellisuudessa on?
M27
Kommentit (29)
Mulla ei ole pukamia eikä kohjuja, olen 38. Äidilläkään ei kumpiakaan ole koskaan ollut, on 67.
No kuule ei oo, kolme lasta olen maailmaan pykännyt. Tai jos on, eivät näy, eivätkä aiheuta mitään vaivoja. Mun miehellä on ja hän sanoo, että pahenee, jos syö viljaa ja sokeria tai istuu paljon. Ummetusta hänellä ei ole koskaan ollut. Molemmat ollaan kohta 50 v. Omassa tuttavapiirissäni näyttää siltä, että ovat yhtä yleisiä miehillä ja naisilla, siis ne, ketkä nyt asiasta yleensä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sinua kiinnostaa? Ihan samalla tavalla miehille tulee peräpukamia ja suonikohjuja. Perintötekijöillä on iso merkitys.
Naiset kiinnostavat minua. Kokemukseni mukaan peräpukamat ovat valitettavan yleisiä yli 30-vuotiaiden naisten keskuudessa. Toivon olevani väärässä tässä asiassa. Ap
Olen 40v, hetken aikaa synnytyksien jälkeen ollut. Poistuneet kyllä.
On pukamia, kaksi raskautta/synnytystä takana. Hyvin yleistä tuntuu olevan synnyttäneiden kavereidenkin keskuudessa.
Ei ole pukamia, eikä ole suonikohjujakaan. Elintavat ovat han tavalliset.
Enkä osaa sanoa, miten yleistä se olisi. En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan peräpukamista, enkä edes suonikohjuista, laskimotukkotulehduksista sentään joskus. Siksi minusta en kummallista, että (jos niin todella on) lukuisat naiset ovat valitelleet peräpukamiaan aapeelle. Käsittääkseni tämä ei ole mikään yleinen kahvipöytäaihe, eikä kuulu tavanomaiseen jutusteluun tuttavien kanssa tai tutustuttaessa. Oisko niin, että ap jotenkin luo tilanteita, joitka ohjaavat keskustelunaiheita vinoutavasti?
Ei ole. Ei ole myöskään suonikohjuja. Eikä äidilläkään.
2 lasta ja ikää 48.
On kyllä, ne tulivat raskauden seurauksena. Synnytyksen jälkeen ne olivat suuret ja ikävät, mutta ovat sen jälkeen vetäytyneet peräaukon sisäpuolelle eikä niistä ole ollut vuosikausiin sanottavaa haittaa. Miehelläni on peräpukamat, jotka aiheuttavat välillä kovasti vaivaa. Niitä on salvattu ja hirtetty ja ties mitä. Hänellä on tapana istua pitkään pytyllä lehden kanssa, siinä syy.
Rehellinen mutta outo vastaus: en tiedä. Tarkemmin sanoen, minulla on peräaukon vieressä jokin ylimääräinen nyppylä, mutta en tiedä onko se peräpukama. Olen käsittänyt että pukamat ovat kipeitä ja/tai kutiavia verisuonipullistumia, mutta tämä ei tunnu miltään, siinä on vain niin kuin hiukan ylimääräistä ihoa. Yllä joku kuvaili pukamia vappupallorykelmäksi, minulla on kuin tyhjä ilmapallon kuori, kooltaan alle sentin. Olisipa kyllä kiva tietää, mikä se on.
Kyllä ruoka aiheuttaa muutakin kuin ummetusta.