Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenna on ÄLÄ OSTA MITÄÄN - päivä

Vierailija
24.11.2016 |

Nih.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin käy mulle, ei oo rahaa.

Vierailija
2/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuhoon tuomittu päivän valinta. On Black Friday, veronpalautukset ja eiköhän moni lähde baariin tai osta ruokaa viikonlopuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hömpötystä. Kuin pahat ongelmat rahankäytössä ja ekologisuuden ajattelussa täytyy olla, että pitää oikeen erikseen olla päivä jolloin ei osta mitään.

Vierailija
4/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tuhoon tuomittu päivän valinta. On Black Friday, veronpalautukset ja eiköhän moni lähde baariin tai osta ruokaa viikonlopuksi.

Kuluttajalla ei ole omaa tahtoa. Markkinat ohjaa kuluttajan käyttäytymistä. On pakko ostaa, ostaa, ostaa, kuluttaa, kuluttaa, kuluttaa.

Vierailija
5/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mä tilasin jo eilen Englannista vaatteita ja laukun.

Vierailija
6/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useinkin päiviä kun en osta mitään, mutta huomenna se ei ole. Lauantaina ei ole aikaa tehdä alkuviikon ruokaostoksia joten huomiseen perjantairyysikseen pitää mennä.

Vierailija
7/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisellani tulorajoitteisella opiskelijalla on tällaisa "älä osta mitään" -päiviä useampikin kuukaudessa. - Mutta kannatan silti ajatusta, että ihmiset oikeasti välillä pysähtyvät miettimään, että mitä ostavat, vaikka uskoakseni useimmat -tuloihin katsomatta- niin tekevätkin. - On järisyttvää ajatella, kuinka pienellä sitä oikeastaan periaatteessa saattaisi pärjätä. Mutta toisaalta hämmentävää myös huomata, että mihin kaikkeen rahaa voisi käyttää, jos sitä olisi enemmänkin.  Jos kaikki käyttäisivät rahaa ja suorittaisivat hankintoja yhtä nuukasta kuin itse, niin kansantalous luultavammin romahataisi. Mutta kuinka usein osaat iloita ostamastasi?  -Vai ostastko kun on pakko; - ja mikä pakottaa.  

Vierailija
8/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi joku vittuilupäivä köyhille?

Vierailija
9/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl tarttee ostaa, muun muassa ruokaa ja loput lahjat.

Vierailija
10/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut niin monta "älä osta mitään -päivää" tässä kuussa, että kyllä todellakin lapsilisäpäivänä mennään ruokaostoksille. Lisäksi on muutamia jouluhankintoja tehtävänä, ne ajattelin myös hankkia.

Sitten varmaan lauantai-sunnuntai meneekin niitä joululahjoja viimeistellessä enkä osta taaskaan mitään.

Vierailija
11/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irvokasta kuinka eliitti pilkkaa köyhiä.

Köyhä kun ostaa vain tarpeeseen niin ei olisi tullut mieleenkään tämmöinen päivä.

Suomalaiset on tutkitusti Euroopan köyhimpiä.

Vierailija
12/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä osta päivää vietetään perjantaisin. perjantai ei ole paras mahdollinen tuohon tarkoitukseen. monet ostavat perjantaina loppuviikon ruoat. tässä tilanteessa voisi menetellä niin, että ostaa pelkästään ruoat ja tavarat joita tarvitsee, ostaa sitten kun seuraavan kerran käy kaupassa.

Vierailija
13/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, ei ole kaupassa ruuhkaa kun käyn.

Vierailija
14/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irvokasta kuinka eliitti pilkkaa köyhiä.

Köyhä kun ostaa vain tarpeeseen niin ei olisi tullut mieleenkään tämmöinen päivä.

Suomalaiset on tutkitusti Euroopan köyhimpiä.

Jaa mikä tutkimus? Jo ihan Länsi-Euroopasta löytyy köyhempiä maita (Portugali, Espanja, Italia), puhumattakaan jostain Itä-Euroopasta (Albania, Bulgaria jne).

Vierailija
15/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään päivää ei ole tarkoitus ottaa kirjaimellisesti :)

Hupsut!

Vierailija
16/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "osta jotain-päivä" ens tiistaina. Tulee veronpalautukset: 30euroo. Sit törsätään :)

Vierailija
17/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän saada huomenna loput joululahjat hankittua BF-tarjouksista, ostoslistalla mm. puhelin ja tabletti. 9-v toivoo omaa läppäriä, voi olla että hankin sellaisenkin jos sopiva löytyy.

Vierailija
18/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toi joku vittuilupäivä köyhille?

Jotkut köyhät varmaan kuvittelee niin. Köyhät on usein tosi herkkänahkaisia ja ottavat kamalasti asioita henkilökohtaisesti. Miksi?

Vierailija
19/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viettänyt älä osta mitään vuotta. On ollut välillä pakko jotain ostaa, mutta hyvin vähällä ostelulla olen selvinnyt vuodesta. Huomenna meinaan kyllä ostaa joululahjat, kun kaupoissa on alennuksia.

Vierailija
20/23 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on ollut älä osta mitään -vuosi. Tulot ovat romahtaneet, mutta olen ylpeä siitä, että köyhäilemällä ja miettimällä tosi tosi tarkkaan joka ikisen pennin käytön, olen kuitenkin onnistunut pitämään talouteni jonkinlaisessa kontrollissa. Itse asiassa olen jopa saanut vähän säästöön, kun olen myynyt tarpeettomia kamoja pois. Mutta joulu on tulossa ja köyhänkin lapsi odottaa sitä. Aion kyllä käydä huomenna katsastamassa, josko löytyisi hyviä joululahjatarjouksia, enkä meinaa potea siitä huonoa omaatuntoa. Älä osta mitään -vuosi jatkuu heti lauantaina hamaan tulevaisuuteen.