Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen on ihminen, joka "ei ole oma itsensä"

Vierailija
24.11.2016 |

Jos nyt ei lasketa tähän epävarmoja teinejä mukaan, niissä olosuhteissa on vähän pakko vetää jonkinlaista roolia jos ei halua kuraa niskaansa.

Mutta joku aikuinen ihminen, miten käyttäytyy tai millainen olemus on henkilöllä, josta sanoisit ettei hän ole oma itsensä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joka ei sano, mitä oikeasti ajattelee, vaan antaa poliittisesti korrekteja vastauksia, sellaisia, mitä ajattelee toisen haluavan kuulla. Tai peittää todelliset tunteensa. ihminen, jolla on jokin naamio.

Vastakohtana on aito ihminen. Se on fiilisjuttu.

Vierailija
2/9 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla esim menee töissä palavereissa päälle rooli joka on ihan eri ihminen kuin olen oikeasti. Itsevarma. Jälkeenpäin olen ihan että mitä helvettiä tuo taas oli. On ahdistavaa kun sitä kuvaa on sitten yritettävä pitää yllä vaikka se en ole minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini peittää epävarmuuttaan vihaisuudellaan ja hyökkäävyydellä. Hän ei uskalla olla oma haavoittuva itsensä.

Vierailija
4/9 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei uskalla olla rennosti ja sanoa mitä ajattelee, ei uskalla näyttää tunteitaan ja on muutenkin jotenkin estynyt. Epävarmojahan on aikuisistakin suurin osa, vaikka teineissä epävarmuus korostuu.

Vierailija
5/9 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla on henkilökohtainen kriisi mennyt päälle, mutta hän ei ole sitä itsekään tajunnut. Eikä ole itse niin kosketuksissa omiin tunteisiinsa, että tajuaisi, että jokin on vialla.

Tulee siis mieleen vuosien takainen työkaveri, joka oli vähitellen ilmeisesti masentunut, sai odottamattomia raivareita, oli tavallaan päällisin puolin myös mukava mutta oli kuin hänestä olisi ollut vain kuori jäljellä.

Vierailija
6/9 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, josta vaan näkee, että vetää roolia. On ns. liian "täydellinen".

Vierailija
7/9 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jolla on henkilökohtainen kriisi mennyt päälle, mutta hän ei ole sitä itsekään tajunnut. Eikä ole itse niin kosketuksissa omiin tunteisiinsa, että tajuaisi, että jokin on vialla.

Tulee siis mieleen vuosien takainen työkaveri, joka oli vähitellen ilmeisesti masentunut, sai odottamattomia raivareita, oli tavallaan päällisin puolin myös mukava mutta oli kuin hänestä olisi ollut vain kuori jäljellä.

Mullekin tuli ekana mieleen tämäntapaiset tilanteet, eikä se että tietoisesti teeskennellään että mielipiteet tai kiinnostuksenkohteet on erit kuin oikeasti.

Vierailija
8/9 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "häin ei ollut oma itsensä" on ihminen joka vaikka kriisin, akuutin mielenkäiriön, äkillisesti puhjennen/pahenneen mielisaurauden (vaikka psykoosi) tjsp takia toimii ihan eri tavalla kuin yleensä, tyyliin ennen pihi alkaa yhtäkkiä tuhlata mielettömästi, hiljainen ja rauhallinen ssa raivokohtauksen töissä ja paiskoo kamoja pitkin seiniä jne. Teeskentely on minusta eri juttu, toki siinäkään ei olla rehellisesti sitä mitä ollaan mutta se voi olla monelle ihan tyypillistä ja tavallista, kun taas "ei ole oma itsensä" tarkoittaa minusta radikaalia, yllättävää ja negatiivista muutosta käyttäytymisessä.

Vierailija
9/9 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos näet vaikka lauman ihmisiä joilla kaikilla on kånken-reppu, voit päätellä että he eivät ole omia itseään vaan massaan mukaan pyrkiviä laumasieluja.