Mies käyttää huumeita :(
Ihan tosi surullista, mutta en voi kieltää. En itse käytä kun alkoholia sillointällöin.
Ei tee mieli pussailla tai mitään jos tietää miehen käyttäneen jotain.
Aluksi ajattelin ettei tää asia häiritse mua mutta kyllä se häiritsee ihan hitosti. Mua ahdistaa ihan kokoajan.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä käytti myös, sem lisäksi että hänellä on alkoholiongelma. Harmi kyllä toi huumeasia selvisi vasta, kun meillä oli jo lapsi. Olin elänyt siinä käsityksessä, että hän oli nuorena jotain kokeillut ja se oli jäänyt siihen. No, olin väärässä.
Hän mm. Tilasi muuntohuumeita netistä kotiin minun selkäni takana. Kerran sitten löysin kätkön vaatekaapin ylähyllyltä.
Voin kertoa että luottamus meni, en voinut enää antaa hänelle lasta kahden kesken kun ei tiennyt mistä kaikesta hän valehtelee ja mitä käyttää. Lopulta selvisikin että hän valehteli about kaikesta ja käytti/käyttää kaikkea mitä eteensä saa.
Ekat vuodet meidän suhteessa oli ihan normaali satunnaisia dokaamisylilyöntejä lukuun ottamatta. Tai niin minä kuvittelin, ilmeisesti ex touhusi koko ajan kaikkea selän takana. Itse olin niin nuori ja naiivi etten tajunnut jo silloin nostaa kytkintä.
Onko vaikea kuvitella että ehkä tilanne ei ollut ongelma vaan ongelma oli lähinnä sinun ehdoton suhtautumisesi päihteiden käyttöön?
Näytti tarinasi puolesta sille että mies ihan kohtuudella osasi elää nautintoaineidensa kanssa, mutta sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä varten et pystyy lähtee aamulla duuniin.
Kannabiksen käyttäjistä aika harva aloittaa heti aamulla kannabiksen käytön, lääkekäyttäjiä lukuunottamatta. Tässä kannabis eroaa tupakasta ja kahvista, joiden käyttäjistä taas suurin osa aloittaa heti aamusta oman päihteensä käytön, ja käyttö jatkuu iltaan asti. Sama juttu alkoholiriippuvaisilla.
Niimpä, ja itse en käytä kannabista niin. Ex käytti, ja minusta on idioottimaista väittää, etteikö se vaikuttaisi parisuhteeseen millään tavalla, kun toista ehtii nähdä parhaimmillaan tunnin selvinpäin päivässä. Mä itse puhun täällä ongelmakäytöstä. Mun mielestä sekin täytyy hyväksyä, että sitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kun jokaiseen huumeita koskevaan keskusteluun rynnii aina näitä "alkoholi on vaarallisin huume" -tyyppejä. Oiskohan tossakin nyt huomioitava se kohtuus, eli jos otan yhden oluen tai lasin viiniä ruoan kanssa, on se vähän eri asia kuin että otan piikillisen piriä;) eli mihin johtopäätökseen tulemmekaan - kumpi onkaan vaarallisempaa ja kumpaa pystyt kontrolloimaan paremmin? Yep.
Ja se on ihan eri asia, kun kannabiksen lääkekäyttäjä käyttää kannabista monta grammaa päivässä ja päihdekäyttäjä taas gramman kymmenesosan satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kun jokaiseen huumeita koskevaan keskusteluun rynnii aina näitä "alkoholi on vaarallisin huume" -tyyppejä. Oiskohan tossakin nyt huomioitava se kohtuus, eli jos otan yhden oluen tai lasin viiniä ruoan kanssa, on se vähän eri asia kuin että otan piikillisen piriä;) eli mihin johtopäätökseen tulemmekaan - kumpi onkaan vaarallisempaa ja kumpaa pystyt kontrolloimaan paremmin? Yep.
Onhan se hyvä muistuttaa asiasta.
Alkoholisti varmasti osaa ottaa alkoholia sopivan annoksen ja toleranssitkin ovat sellaiset ettei käy pahasti päähän ja pirinisti osaa vetää nokkaan sellaisen annoksen että jaksaa vetää yövuoron sairaanhoitajana täyttä häkää ilman ruokatunteja, kuten on yleensä tapana. Näin olen tältäkin palstalta kuullut. Se piikki piriä voisi vastata ehkä koria kaljaa tai viinapulloa?
Tuskin suurin osa pirin käyttäjistä tööttää sitä ruiskullista suoneen. En oikein jaksa uskoa.
Tämänkin ketjun päähenkilö käytti kannabista liikaa. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä osaa ottaa kohtuudella siinä missä alkoholistit ottaa sen kaksi tai pari annosta alkoholia.
Kannabis ei selvästikään sopinut ap:n exälle. En näe että nykyinen kieltolaki olisi ap:n exälle auttava tai olisi auttanut heidän parisuhdetta mitenkään kaikkine sakkoineen yms yhteiskunnan lisä rangaistuksineen jo hänen orastavan päihdeongelman lisänä.
Käyttäjien sanktiot vain lisäävät alakuloa ja käyttöä. Lopulta päihdeongelmainen on ajettu ojaan.
Vierailija kirjoitti:
En näe että nykyinen kieltolaki olisi ap:n exälle auttava tai olisi auttanut heidän parisuhdetta mitenkään kaikkine sakkoineen yms yhteiskunnan lisä rangaistuksineen jo hänen orastavan päihdeongelman lisänä.
Käyttäjien sanktiot vain lisäävät alakuloa ja käyttöä. Lopulta päihdeongelmainen on ajettu ojaan.
Ja tuollaisessa käytössä lopetus seinään saattaa aiheuttaa mielipahaa. Ihmettelen miksi Suomessa rangaistaan ja vainotaan kannabiksen käyttäjiä ja käyttäjät eivät saa apua lääkäriltä esimerkiksi lääkekannabiksen muodossa. Lääkäri voisi kirjoittaa reseptin ja annosta vähennettäisiin siten että on kevyempi lopettaa käyttö tai vähentää sitä.
Meillä on täysin kohtuuton systeemi joka tuomitsee ja vainoaa sairaita ihmisiä.
Päihteiden käyttäjiä pitäisi kohdata potilaina ei rikollisina. Lääkekannabisresepti pelkästään auttaisi pääsemään huumepiireistä eroon ja ehkä tukisi raitistumista.
Kannabista tulee toisinaan käytettyä. Olen käyttänyt siitä asti satunnaisesti siitä asti kun täytin 18. Lakia lukuun ottamatta siitä ei ole ollut mitään haittaa. Yleensä käytän viikonloppuisin tyylin kerran kuukaudessa. Joskus käytän koko päivän.
Entisiä appivanhempia hämäsin avaamalla olutpurkin kun tulivat kylään. Luulivat että olen humalassa. Sehän on hyväksyttävää. Jälkeenpäin olen entisen anopin kanssa pajauttanut. Hän sai tietää mitä teen ja oli eka kerran poltellut kun olin vielä pikku kakara. Semmosta "kauheeta".
jos sulla aloittaja on ongelmia, niin voidaan kokeilla face-to-face.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden seurustelun jälkeen kuitenkin edelleen piti huumeita hyvänä asiana ja ymmärsin että addiktiot eivät jääneet huumeisiin, vaan muutakin oli. Kun en millään halunnut mennä elämässä eteenpäin ilman häntä, mietin, haluanko tuleville lapsilleni sellaista isää. Vastaus oli ei.
Tosi tuttua. Minulla oli samalainen mies joka jätti päihteet mutta tilalle tuli seksiaddiktio. En yksinkertaisesti jaksanut seksiä joka päivä. Parhaimmillaan sain hoidella miestä seitsemän kertaa päivässä. Jatkuva painostus seksiin olikin sitten lopullinen eron syy.
Joskus päihdeaddiktiolla paikataan jotain toista riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuomitse pilven polttoa ja musta sen sais vapauttaa, mutta ei se musta kaikille sovi ainkaan noin suuressa käytössä että gramma palaa päivässä..
Lääkekäyttäjillä voi mennä päivässä jopa kymmenen grammaa kannabista, mutta töissäkin voi käydä jos sairaudeltaan kykenee ja autoakin saa ajaa. Vaikea on kannabista ainakaan sen aiheuttamiin haittoihin vetoamalla kieltää. Mutta pitää olla ulkomaalaistaustainen kunnallispoliitikko, että voi salakuljettaa 22 kiloa Khat-huumetta Suomeen 180 euron sakoilla. Kannabiksen käytöstä saa paljon suuremman rangaistuksen, saatika, jos on kasvattanut itselleen käyttämänsä kannabiksen. Siitä on ihan vankilasssakin istuttu.
Kannabiksen käyttö siis suurempi rikos kuin 22 huumekilon salakuljetus Suomeen? Maassa, jossa kannabiksen käyttö on aikoinaan arvottu kielletyksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuomitse pilven polttoa ja musta sen sais vapauttaa, mutta ei se musta kaikille sovi ainkaan noin suuressa käytössä että gramma palaa päivässä..
Lääkekäyttäjillä voi mennä päivässä jopa kymmenen grammaa kannabista, mutta töissäkin voi käydä jos sairaudeltaan kykenee ja autoakin saa ajaa. Vaikea on kannabista ainakaan sen aiheuttamiin haittoihin vetoamalla kieltää. Mutta pitää olla ulkomaalaistaustainen kunnallispoliitikko, että voi salakuljettaa 22 kiloa Khat-huumetta Suomeen 180 euron sakoilla. Kannabiksen käytöstä saa paljon suuremman rangaistuksen, saatika, jos on kasvattanut itselleen käyttämänsä kannabiksen. Siitä on ihan vankilasssakin istuttu.
Kannabiksen käyttö siis suurempi rikos kuin 22 huumekilon salakuljetus Suomeen? Maassa, jossa kannabiksen käyttö on aikoinaan arvottu kielletyksi?
Tuossa kulminoituu koko touhun järjettömyys Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kulminoituu koko touhun järjettömyys Suomessa.
Jos on vaan hyvä suojaväritys, saa yrittää salakuljettaa hyvin pienellä rangaistuksella kilokaupallakin huumeita Suomeen.
Toivottavasti oikeuslaitos itse muistaa nyt jatkossa, kuinka vähäisiä rangaistuksia nykyään useista huumekiloistakin (ainakin siis tummaihoisille maahanmuuttajille) jaetaan. Muistan senkin ajan, kun itse istuin vankilassakin kannabiksen kasvatuksesta omaan käyttöön.
Alkoholi on myös huume. Mikä ero on muuten alkoholin ja kannabiksen suhteen? Ei mikään muu kuin se, että viinasta menee pää sekaisin, mutta kannabiksesta ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep en tahdo. :/ ahdistaa vaa tää nyt ihan tosi paljon. Haluaisin olla sen kanssa mutta en sillon kun se käyttää. Ja oon aika varma että huumeet menee mun edelle joten jätän tän tähän.
"Oot aika varma"? Mitäpä jos ihan kysyisit poikaystävältä etkä tekisi oletuksia hänen puolestaan.
Meinaat, että huumeiden käyttäjä vastaa rehellisesti, kun kysytään mikä on tärkeintä elämässä? Voihan sitä keskustella, mutta 1)tuollaisissa asioissa ei ole kompromisseja, jos tosiaan ei ole satunnaista pössyttelyä vaan säännöllistä keskikovien huumeiden käyttöä ja 2)käyttäjä lupaa tuollaisessa tilanteessa yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta todellisuudessa riippuvuus menee kaiken edelle.
Se, että ei (vielä)piikitä, ei ole lieventävä asianhaara, eikä tuollainen tilanne puhumalla parane. Pahimmillaan voi itsekin päätyä huonoon jamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jep en tahdo. :/ ahdistaa vaa tää nyt ihan tosi paljon. Haluaisin olla sen kanssa mutta en sillon kun se käyttää. Ja oon aika varma että huumeet menee mun edelle joten jätän tän tähän.
Olet täysin oikeassa. Huumeet menevät kaiken edelle, myös sun edelle. Jos ei vielä, niin jatkossa niin tulee menemään, se on varma.
Lähde jos et halua itse tuhoutua. Narkomaanit tuhoavat kaiken ympäriltään, myös kaikki ihmissuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet menee aina kaiken edelle enemmin tai myöhemmin.
Lähde nyt, kun se on vielä helppoa. Et tule katumaan.
Ei pitäisi ihan noin mustavalkoisesti ajatella.
Toki jos kainalosauvat menevät parisuhteen edelle potilaalla jolla on jalka poikki niin sitten on syytä erota.
Monelle nuo päihdyttävät lääkkeet ovat ehto elämälle ja sen jaksamiselle. Ei sellaista voi toiselta vaatia että otetaan nyt pois nuo kainalosauvat kun sinähän et kävele samaan tahtiin kanssani kulta.
Pitää erota eikä asettaa sairaalle ihmiselle ehtoja. Päihteen käyttö on aina sairauden oire tai sairaus. Se on osa sairasta ihmistä. Ei sitä voi ottaa pois noin vain. Eikä sitä paranneta rakkaudella kuten elokuvissa.
Seurustelkaa mieluummin terveiden ihmisten kanssa jos ei sairaiden kanssa kelpaa olla.
Ei terve ihminen tarvitse kainalosauvoja tai kokeile niitä.
Tuollainen hyysäämisasenne on yhtä ärsyttävä kuin fanaattinen tuomitseminenkin. Entinen miesystävä oli sitä mieltä, että alkoholismi on sairaus, joka tekee syyntakeettomaksi, joten hänen äitinsä yöpyi meillä kun oli liian päissään päästäkseen asuntolaan. Mm. paskoi sohvalle, joka ei tullut koskaan puhtaaksi ja lainasi minulta alushousut kun oli ryyppyreissulla hukannut omansa. Oli pakko hyysätä koska Alkoholismi On Sairaus.
Addiktio ei parane pään silittelyllä yhtään paremmin kuin tuomitsemisellakaa. Tukena voi olla, jos addikti itse haluaa apua.
Siinä olet toki oikeassa, että päihdeongelmainen joka ei halua apua ei sovi parisuhteeseen päihteettömän kanssa. Addiktit seurustelkoon keskenään, niin eivät pilaa raittiiden elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä käytti myös, sem lisäksi että hänellä on alkoholiongelma. Harmi kyllä toi huumeasia selvisi vasta, kun meillä oli jo lapsi. Olin elänyt siinä käsityksessä, että hän oli nuorena jotain kokeillut ja se oli jäänyt siihen. No, olin väärässä.
Hän mm. Tilasi muuntohuumeita netistä kotiin minun selkäni takana. Kerran sitten löysin kätkön vaatekaapin ylähyllyltä.
Voin kertoa että luottamus meni, en voinut enää antaa hänelle lasta kahden kesken kun ei tiennyt mistä kaikesta hän valehtelee ja mitä käyttää. Lopulta selvisikin että hän valehteli about kaikesta ja käytti/käyttää kaikkea mitä eteensä saa.
Ekat vuodet meidän suhteessa oli ihan normaali satunnaisia dokaamisylilyöntejä lukuun ottamatta. Tai niin minä kuvittelin, ilmeisesti ex touhusi koko ajan kaikkea selän takana. Itse olin niin nuori ja naiivi etten tajunnut jo silloin nostaa kytkintä.
Onko vaikea kuvitella että ehkä tilanne ei ollut ongelma vaan ongelma oli lähinnä sinun ehdoton suhtautumisesi päihteiden käyttöön?
Näytti tarinasi puolesta sille että mies ihan kohtuudella osasi elää nautintoaineidensa kanssa, mutta sinä et?
Tietenkin vika on aina muussa kuin tyypissä joka käyttää huumeita. Rankka lapsuus, mätä yhteiskunta tai vaikka se suvaitsematon puoliso. Missään nimessä aikuinen itse ei ole vastuussa omista valinnoistaan.
Ne muutamat kannabiksen pöllyttelijät, jotka tiedän, ovat ihan kusessa itsensä ja maailman kanssa. Suurin osa heistä esittelee itsensä jonain suurina tietäjinä ym. ihmeheppuina, mutta oikeasti he arvostelevat koko ajan kaikkea ja kaikkia. Niin ja kannabis tietenkin pelastaa, suuri messiaamme!
Lähde ja lujaa. Kerro muuten miehellesi niistä uusista seksi roboteista on varmaa aikamoisia