Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paloitte halusta kuulla ongelman olemuksen (olen myöhässä!)

Ongelman olemus
23.11.2016 |

Ongelman olemuksen pohjustus: Me kaikki tiedämme, että laadukas kahvi on kallista. Sitä ei siis haluaisi heittää hukkaan, mutta tästä pääsemmekin itse aiheeseen: sitä perhanan kahvia menee hukkaan joka kerta, ja paljon. Minulle riittää joka aamu yksi kupillinen, joskus harvoin juon kaksi. Kahvinkeittimeni on sorttia, jossa minimikuppimäärä on 4, enkä osaa kikkailla veden kanssa niin, että kuppimäärä olisikin kaksi, ja kahvi olisi vielä maittavaakin. Kapselikoneet tulevat erittäin hintaviksi kapseleiden vuoksi, ja pienempi keitin on ollut käytössä mutta se ei ollut kovin hyvä "pitkässä juoksussa" (tämä oli kuulemma ehdottoman kielletty suoraan englannista kopioitu sanonta, joka ei tarkoita YHTÄÄN MITÄÄN!)
Niin ja onhan kahvinkeitin myös SISUSTUSELEMENTTI, joten ULKONÄKÖ MERKITSEE. Niin että tässä on ongelman olemus: tuntuu pahalta heittää JOKA PÄIVÄ noin puoli pannua kahvia kylmästi viemäriin!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssaattana!

Vierailija
2/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada sinne keittimeen vettä siihen neljän kupin rajaan asti. Sitten kaadat sen veden sieltä keittimestä mittakannuun. Näin tiedät paljonko vettä menee neljään kupilliseen ja voit helposti puolittaa määrän ja keittää sen kaksi kupillista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaada sinne keittimeen vettä siihen neljän kupin rajaan asti. Sitten kaadat sen veden sieltä keittimestä mittakannuun. Näin tiedät paljonko vettä menee neljään kupilliseen ja voit helposti puolittaa määrän ja keittää sen kaksi kupillista.

Kokeillaanpa tätä mystistä taikakeinoa joku kerta.

Vierailija
4/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kaadat sillä mittakannulla. Keittimestä on usein suht mahdoton saada siististi mitään pois.

Vierailija
5/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä edes kapselikeittimen kahvista.

Ja mullakin on joka aamu se ongelma, että keitän kahvia liikaa ja menee hukkaan. Olen siis luopunut tavasta keittää kahvi heti herättyäni joten keitän kahvin vasta tuntia paria heräämiseni jälkeen, kun mies on tullut töistä. Sillo ei mene kahvit hukkaa.

Vierailija
6/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mittaisit veden kahvikupilla? Mittaa noin ruokalusikallinen kahvia kuppia kohti.

Vierailija
7/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa pressopannu, IKEA 10€

Vierailija
8/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea juomaan murukahvia. Saat kupillisen kahvia, eikä yhtään mee hukkaan. Problem solved. 🤓

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi