Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenhoitajaksi ilman koulutusta?

Vierailija
11.03.2006 |

Ystäväni kysyi, haluaisinko ottaa hänen lapsensa päivähoitoon siksi aikaa kun itse olen vielä kotihoidontuella. Tämä sopisi minulle mutta miten nyt sitten edetä? Laitoin aikanaan kyselyä pph:n johtajalle ja hän sanoi etten voi ruveta hoitamaan lapsia ilman koulutusta. Onko meillä ystäväni kanssa nyt mitään mahdollisuutta että saisin lapsen hoitooni ja ystäväni Kelalta tukea palkkani maksuun? Hän lähtee opiskelemaan jolloin hänen omat tulonsa ovat pienet eikä pysty maksamaan minulle palkkaa ilman tukia. Kiitos vastanneille!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noilla tuloilla sinunkin palkkasi makseta..Sinulle kuuluu juuri tuo kodinhoito summa minkä hän saa..

Vierailija
2/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli homma onnistuu kun saan sitten itselleni sen kotihoidontuen ja ystäväni opintotuen =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
4/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teette vielä niin että maksaa palkkasi käteisellä niin ei jää tilitietoja..

Vierailija
5/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu kuin äiti tai isä? Voisitko 6/8 selventää?

Ap

Vierailija
6/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi molemmille osapuolille!

Kunnallinen perhepäivähoidonohjaaja valvoo yksityisiäkin hoitajia.

Soittele päivähoitotoimistoon ja lähde selvittämään asiaa sitä kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pannaan ulkopuoliselle hoitoon kodinhoitotukea ei enää myönnetä. Silloin täytyy hakea yksityisen kodinhoidontukea. Näin menee lain mukaan.

Mutta jos ei niin laista välitä voi olla ilmoittamatta minnekkään että lapsi hoidossa jne..Silloin saa kodinhoitotukea.

Jos joku asiaa kyselee voi sanoa vaikka että isovanhemmat hoitavat lasta ilmeiseksi. Siinä ei ole kellään mitään sanomista

Vierailija
8/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikot siis lakia. Toisekseen säälittää, että jos jotain käy, mikään vakuutus ei tule kattamaan sitä. Mutta mikäs siinä... Tehkää kuten lystäätte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona, kumpaa silloin maksetaan. En mielestäni riko mitään lakia (kuten 13 väitti) sillä että kyselen miten homma toimii ja mistä lähteä asiaa selvittämään. Ei ole tarkoituskaan ruveta laittomasti tekemään hommia vaan selvittää miten homma toimii rehellisesti puolin jos toisin. Jos ymmärrän jotein väärin (kuten tuo kotihoidontuki) niin olisin iloinen jos tietoni korjattaisiin.

Ap

Vierailija
10/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän on ilmotettava kelaan jotta lapsi menee hoitoon ja kodinhoitotuki loppuu silloin. Sitten haette sitä yksityisen hoidonlisää. Näin toimitte lain mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vastaajille, kiva että tulee myös asiallisia vastauksia ainaisten syytösten sijaan kun jotain " tyhmää" kyselee.



Nyt ap hiljenee kun lähtee ulos =)



Päivän jatkoja kaikille!

Vierailija
12/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustat toiminimen ja otat tarvittavat vakuutukset yms hässäkät. Kaikki kunnat eivät nykyään huoli enää kouluttamattomia perhepäivähoitajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ista) ja maksaa suoraan sulle niin ei mene veroja :)