En käy enää Alkossa, koska siellä aina kytätään henkkareita.
Onko muita, jotka ovat täysin kyllästyneitä alkon henkkarikyttäyspolitiikkaan?
Olen yli 30v ja aivan joka kerta joudun kaivamaan ne henkkarit esiin. Olen yli 30v!
Kun olin reilu parikymppinen, niin olin Alko-boikotissa sen kyttäämisen vuoksi. Ahdistavaa kun joka ikinen kerta kassalla katsottiin arvioivasti ja sitten pitää kaivaa niitä papereita. Ja sama homma uudestaan aivan joka ikinen kerta.
Kuinka vanha mun pitää olla, että saan asioida rauhassa? 40v?
Laki EI vaadi kysymään papereita kolmekymppisiltä. Koska tämä pelleily loppuu?
Kommentit (46)
En tajua miksi se henkkareiden näyttäminen on niin kamalaa ja vaivalloista. Ota paperit jo valmiiksi käteen niin ei tarvii kassalla alkaa kaivelemaan laukun pohjalta.
Hohhoijaa, oletko provo vai vain tyhmä? Ei se myyjä vittuillakseen sulta kysy papereita, hän ei vain ole varma iästäsi. Jos alaikäiselle myydään, se on helvetin paha juttu sille myyjälle. Mutta eihän alkoholi mitenkään pakollista ole henkiinjäämisen kannalta, joten ole vain käymättä Alkossa.
T. Kolmekymppinen, jolta myös kysytään Alkossa paperit, ja joka ei ymmärrä mitä "kyttäämistä" siinä on
No johan on syy!
Mun oma tyttö kaivaa henkkarit jo jonossa esiin, vaikka marketissa sidukkaa ostaessaan. Näyttää henkkarit jo ennen kuin edes keretään kysyä. On 23 vuotias.
Mulla loppu papereiden utelu 37vuotiaana.
Jos olet 32 niin kerkiät vielä mukavasti rupsahtaa viidessä vuodessa.
Vinkkinä sanon, että 99% naisista tapahtuu jotain rupsahdusta noin 36-39 ikävuoden välillä ja se on fakta.
39 on nääs noin 10 v vanhempi kuin 30.....
Laki vaatii että myyjä kysyy paperit kaikilta, joiden hän epäilee näyttävän alle 30-vuotiaalta. Ole siis onnellinen että näytät ikäistäsi nuoremmalta! Mä oon vasta 24-vuotias, mutta jos käyn Alkossa ilman meikkiä hiukset sotkunutturalla ja verkkareissa, niin ikinä ei kysytä papereita :D Olen siis jo rupsahtanut näin nuorena...
Mutta silloin kun multa kysytään paperit, niin oon ihan onneni kukkuloilla tyrkyttämässä niitä henkkareita! En ymmärrä miksi se voi olla jollekin noin vaivalloista.
Mä oon 44 vuotias ja multa kysyttiin syksyllä paperit prismassa.
Olin mielissäni!
Ostan alkoholit ulkomailta niin ei tarvitse näytellä henkkareita kyylälakien piirissä.
Vierailija kirjoitti:
No johan on syy!
Mun oma tyttö kaivaa henkkarit jo jonossa esiin, vaikka marketissa sidukkaa ostaessaan. Näyttää henkkarit jo ennen kuin edes keretään kysyä. On 23 vuotias.
No koska siinä pitää kaivaa korttia ja pitää kaivaa henkkaria ja lähes aina kun olen mennyt Alkoon, niin olen tulossa kaupasta (Alkot ovat tarkoituksella kauppojen vieressä) eli mulla on kauppakassit, käsilaukku ja lompakon kaivamiset ym. joten jättäisin mieluusti kaiken turhan säätämisen pois siitä maksutilanteesta. JOS voisin.
Sitten sen kassamyyjän kanssa ei voi keskustella mitään. Aina jos avaan suuni, niin se vaatii paperit. Eikä se kassahenkilö koskaan keskity siihen mitä sanon, koska näen sen naamasta että se vain arvioi mun ikää. Onko se liikaa pyydetty että kassalla keskittyisi siihen mitä sanon/kysyn/kommentoin.
Ja koska Alko ei ole oikeasti mulle tärkeä kauppa, niin helpompi on vaan olla menemättä.
Kukaan ei voi mua luulla alaikäiseksi. Sen vielä voisin ymmärtää. Mutta koska tämä pelleily loppuu että pitää kiusata niitäkin, jotka ovat aivan päivänselvästi yli-ikäisiä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ostan alkoholit ulkomailta niin ei tarvitse näytellä henkkareita kyylälakien piirissä.
Ostankin aina täydennystä, kun Tallinnassa ollaan minilomalla. Ei se varmaan kamalasti halvempaa ole, mutta kukaan ei ainakaan kyttää mua arvioivasti. Eikä tarvitse tosiaan niitä henkkareita olla aina kaivamassa.
ap
Alkoholistien ongelmia. Häntä nolottaa se, että kantaa viinaa kotiinsa jatkuvasti ja siksi häntä ärsyttää henkkareiden näyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Laki vaatii että myyjä kysyy paperit kaikilta, joiden hän epäilee näyttävän alle 30-vuotiaalta. Ole siis onnellinen että näytät ikäistäsi nuoremmalta! Mä oon vasta 24-vuotias, mutta jos käyn Alkossa ilman meikkiä hiukset sotkunutturalla ja verkkareissa, niin ikinä ei kysytä papereita :D Olen siis jo rupsahtanut näin nuorena...
Mutta silloin kun multa kysytään paperit, niin oon ihan onneni kukkuloilla tyrkyttämässä niitä henkkareita! En ymmärrä miksi se voi olla jollekin noin vaivalloista.
Laki ei vaadi että kysytään alle 30v näyttävältä, se on fakta. Se on yritysten päättämä toimintatapa, ei laki.
Hah, et varmaan ole niin rupsahtanut. Jos sulla on vaan fiksu Alkon myyjä?
Mä epäilen että joko mun käytös on jotenkin epäilyttävää tai sitten mun naama vaan ärsyttää. :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan on syy!
No koska siinä pitää kaivaa korttia ja pitää kaivaa henkkaria ja lähes aina kun olen mennyt Alkoon, niin olen tulossa kaupasta (Alkot ovat tarkoituksella kauppojen vieressä) eli mulla on kauppakassit, käsilaukku ja lompakon kaivamiset ym. joten jättäisin mieluusti kaiken turhan säätämisen pois siitä maksutilanteesta. JOS voisin.
Sitten sen kassamyyjän kanssa ei voi keskustella mitään. Aina jos avaan suuni, niin se vaatii paperit. Eikä se kassahenkilö koskaan keskity siihen mitä sanon, koska näen sen naamasta että se vain arvioi mun ikää. Onko se liikaa pyydetty että kassalla keskittyisi siihen mitä sanon/kysyn/kommentoin.Ja koska Alko ei ole oikeasti mulle tärkeä kauppa, niin helpompi on vaan olla menemättä.
Kukaan ei voi mua luulla alaikäiseksi. Sen vielä voisin ymmärtää. Mutta koska tämä pelleily loppuu että pitää kiusata niitäkin, jotka ovat aivan päivänselvästi yli-ikäisiä?
ap
Voi jestas, jos on noin vaikeaa niin mikset sitten jätä menemättä? Itsekin toteat, ettei Alkossa asioiminen ole sinulle niin tärkeää. Mistään tahallisesta kiusaamisesta ei todellakaan ole kyse, luulisi ettei sen ymmärtäminen ole mahdotonta päivänselvästi yli-ikäiselle.
Jos kuitenkin päätät vielä asioida Alkossa niin pari käytännön vinkkiä: 1) mene sinne ennen ruokakauppaa niin ei tarvitse riepotella kauppakasseja mukana häiritsemässä maksutapahtumaa 2) ala säilyttämään henkkaria samassa lokerossa pankkikortin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan on syy!
Sitten sen kassamyyjän kanssa ei voi keskustella mitään. Aina jos avaan suuni, niin se vaatii paperit. Eikä se kassahenkilö koskaan keskity siihen mitä sanon, koska näen sen naamasta että se vain arvioi mun ikää. Onko se liikaa pyydetty että kassalla keskittyisi siihen mitä sanon/kysyn/kommentoin.Ja koska Alko ei ole oikeasti mulle tärkeä kauppa, niin helpompi on vaan olla menemättä.
ap
Missä alushousujen välissä sä niitä henkkareita pidät kun se on niin vaikeeta ottaa yhtä aikaa maksukortin kanssa esiin? :D Mulla ne on samassa välikössä eikä todellakaan tee tiukkaa ojentaa henkkarit ja tuikata kortti maksupäätteeseen vaikka mullakin on usein ne kauppakassit ja olkalaukut mukana!
Kyllä joillakin on sitten ongelmat, huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Kai sun täytyy hommata sitten vaan hakija itsellesi.
Hahah. Hakisitko itse, jos komlmekymppinen täti-ihminen seisoo Alkon nurkan takana ja tarjoo sulle kymppiä jolla hakea pullo valkkaria. Saat pitää loput hakupalkkaa!
No et hakisi, koska se on omituista. Normimpaa on hakea jopa niille teineille.
Vai oisitko niin kuspiä että hakisit koko kympillä suklaapatukoita ja tikkareita?
-p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sun täytyy hommata sitten vaan hakija itsellesi.
Hahah. Hakisitko itse, jos komlmekymppinen täti-ihminen seisoo Alkon nurkan takana ja tarjoo sulle kymppiä jolla hakea pullo valkkaria. Saat pitää loput hakupalkkaa!
No et hakisi, koska se on omituista. Normimpaa on hakea jopa niille teineille.
Vai oisitko niin kuspiä että hakisit koko kympillä suklaapatukoita ja tikkareita?
-p
siis AP
Kyllä ne nyt siellä Alkossa mielensä pahoittaa, kun ap lopettaa siellä käymisen. Varmaan anelevat polvillaan, että tule vaan meille ostoksille, ei me enää kysytä sulta papareita.
Osta sieltä Alkon verkosta 😀