G:Kuinkas usein???
Aattelin vaan, että kuinkas usein te pienten lasten/vauvojen äidit käytte kunnolla tuulettumassa... eli viihteellä???? Kunnon bailabaila -meininkiä??
Kommentit (13)
ja oon lähdössä ekaa kertaa kuukauden päästä (poika silloin lähes 11kk) kavereiden kanssa oikeen vanhaan malliin bailaan. Isä jää pojan kanssa kotiin. Tähän mennessä oon käyny mieheni kanssa kaksi kertaa ulkona syömässä. Toisella kerralla oltiin 23.00 kotona toisella jo 21.00, poitsua oli silloin mummu täällä meillä hoitamassa.
syntymän jälkeen. Vauva on nyt 5kk. Muistan ajan ku sain esikoisen kuinka en raaskinut jättää häntä hoitoon kuin muutamaksi tunniksi isovanhemmille ja toisen lapsenkin yökylään jätin 1v. Nyt kun lapsia on siunaantunut jo viis, ymmärtää että kyllä vauva pärjää yhden illan ja yön hyvin ilman äitiä kun on hyvässä hoidossa. Pääsen itse tuulettamaan perhekuvioista ja viettämään riehakkaita öitä miehen kanssa.
Rosmari ja viis mukeloa
Siis ilman vauvaa vapaalla oltiin viimeksi viime kesänä, vauva (silloin 3kk) oli äitini hoidossa. Oltiin mieheni kanssa 6 tuntia autiolla meren rannalla kesän viimeisenä hellepäivänä. Muistelen sitä usein... iso huopa hiekalla, oli se UPEA päivä!!! Mukana kassillinen herkkuja, uitiin ja nautiskeltiin....(:
Tisut oli poksahtaa maidosta, kun tultiin takaisin..
Mä olen käynyt kaksi kertaa baarissa vauvan syntymän jälkeen, vauva siis nyt 6kk. Kerran oltiin miehen kanssa ihan vaan ulkona syömässä ja teatterissa, mikä sekin oli ihanaa laatuaikaa.
Luulen että nuoret äidit haluaakin useammin baariin kun viettävät vapaa-aikaansa, mutta tämmöisille ei niin nuorille enää riittää monesti toisenlaiset aktiviteetit. Kuka käy ravintolassa syömässä hyvin, kuka oopperassa tai kylpylässä. Ainakin minä olen aikoinani baareissa juossut jo ihan tarpeeksi ettei niin usein edes huvita lähteä.
Minusta on ihanaa esim. viikonloppuisinkin kun vauva on mennyt nukkumaan juoda vähän punaviiniä ja nauttia rauhallisesta tunnelmasta mieheni kanssa.
Täällä lapset 7v, 2v10kk ja 3kk ja viimeks viihteellä tammikuussa 05!!!!!!!!!!!Eli yli vuos sitten. Silloinkin katsomas Kaija Koota ja muutama siideri meni.
vanhempi lapsi 2,5v. vauva 5kk. kayty kaksi kertaa miehen kanssa ulkona illallisella kahdestaan tan vajaan kolmen vuoden aikana.
Joopa joo, kaksin miehen kanssa ollaan oltu viimeksi 1,5 vuotta sitten, silloinkin koirankolutus leirillä.
Varsinaisesti viihteellä ei ole kumpikaan käynyt yksin eikä yhdessä 9 vuoteen. Eikä kummankaan tee mielikään. Tässä on kotosalla ihan riittävästi tekemistä.
Mites sen " kunnolla viihteellä" määrittelee?
Mulla ainakin on nykyään parasta (halutuinta) viihdettä lomamatkat miehen ja vauvan kanssa, ollaan yhdessä vapaalla ja lisäksi jompi kumpi katsoo yksin vauvaa muutamia tunteja ja toinen pääsee vaikkapa sukeltamaan tai ratsastamaan sillä aikaa.
Viikoittaista viihdettä on ulkona syöminen (vauva useimmiten mukana) tai vaikka hieronnassa, kosmetologilla tms. hemmottelussa käynti....
Ei kiinnosta ryyppääminen ja yövalvominen. Nyt kun vapaa-aikaa on vähemmän, panostan enemmän laatuun! Joko yhteistä aikaa koko perheellä (mies tekee normaalisti paljon töitä) tai sitten muutaman tunnin irtiotto hemmottelun merkeissä.
Vauva kohta 8kk.
Välillä voi olla tiuhempaan ja välillä sitte harvemmin. Miten sattuu siltä tuntumaan.
Vauva on nyt reilu 8kk ja kolme kertaa on äiti päässyt viihteelle. Kerran tyttöjen kanssa aamuun asti ja kaks kertaa miehen kanssa ei-niin-aamuun asti.
Yritetään miehen kanssa lähteä enemmän yhdessä kuin erikseen, jotta saamme sitä tärkeää kahdenkeskistäkin vapaata. Silloin ei kyllä välttämättä tarvitse lähteä bailaamaan, vaikka sekin mukavaa on.
kerran olen käyny baarissa, ja olin selvinpäin ja ajoissa kotiin. Olen kyllä muuten saanut virkistäytyä harrastusten parissa ihan kohtuullisen usein.
Mutta nyt mulle (vauva 7kk) on alkanu välillä vähän tulla sillanen olo, että irrottelemaan pitäis jo pikkuhiljaa päästä. Eli eiköhän tässä kohta tuu lähdetyksi:)
...(työ)kavereiden kanssa ja molempina kertoina lähes aamuun asti. Johan tässä alkoholitonta paussia olikin 1,5 vuotta! Vauva on jo 8 kk ja pärjäsi loistavasti isänsä kanssa sen aikaa kun olin hurvittelemassa. Suosittelen muillekin kunnon irtiottoa vauva-arjesta!
Kyllä vähintään kerran kuussa on johonkin päästävä, muuten ei jaksa...Joskus ollaan miehen kanssa kahestaan juhlimassa ja joskus menen kavereiden kanssa. Oma äitini kyllä ottais tytön hoitoon vaikka joka toinen viikonloppu, mutta ei sitä niin usein viitti :) käyn sitten arki-iltoina kavereiden kans leffassa, kahvilla tai shoppailemassa jos tekee mieli ulos talosta useammin.
hensku ja tytsy 10kk