Miten saada vauva juomaan pullosta??
Mulla on taalla 2kk tytto taysin rintaruokinnalla, ja kieltaytyy juomaan pumpattua maitoa pullosta. Kerran isukki sai juomaan, noin kuukausi sitten mun ollessa kampaajalla, mutta se oli sitten siina vaiheessa, etta toinen oli jo huutanut suoraa huutoa ja TOSI nalkainen. Eli tulevaisuuden menoja ajatellen olisiko kellaan mitaan hyvia neuvoja?? Kaikki neuvot ovat kovasti tervetulleita!!
Kommentit (7)
Meillä poika vähän alle 4kuukautta. Noin kuukausi sitten kieltäytyi juomaan pullosta, sitä ennen oli äitiyspakkauksen pullo ja pakastettu rintamaito kelvannut hyvin. Noin kerran viikossa oli ollut isän kanssa illan kotona kahdestaan. Aventin tuttipullo ei meillä kelvannut ollenkaan. Poika syö tuttia, joten ostin pullon missä tuttiosa on saman muotoinen kuin tuttikin. Heti ensimmäisestä kerrasta lähtien on suosunut syömään siitä pullosta. Nyt isä antaa minun poissa ollessani pullosta tuttelia, koska sen saa nopeannin lämmitettyä. Pikkuherra kun ei ole tottunut odottelemaan ruokaa...
Eikö kenelläkään todellakaan ole tähän mitään vinkkejä?
Meillä tämän päiväinen harjoittelu meni ihan perseelleen ja nyt tiitti nukkuu, kun huusi itsensä uuvuksiin :( En oo uskaltanu tissiä antaa pullon jälkeen, ettei opi yhdistämään, että tarpeeksi kun huutaa, niin saa sen tissin kuitenkin, kun tätä " sittenkin tissiä" mahdollisuutta ei aina tule olemaan. Tyttö protestoi voimakkaasti pulloa vastaan ja huutaa oikeastaan jo heti, kun sitä yrittää tarjota/ ei rupea nostamaan paitaa.
Kaipaan siis TODELLA vinkkejä. Pakko on oppia, sillä olen lähdössä 1 vrk kestävään reissuun ja siitä ei pelkillä maistelusoseilla selvitä.
Heps! Meidän muksujen kanssa on ollut sama juttu ja molemmat suopuivat Aventin " nokkapulloon" eli siinä on sellainen pehmeä litteän mallinen nokka. Mutta en muista minkä ikäisenä tähän suostuivat, aika pitkään meni kyllä niin, että vain rinta kelpasi molemmille. Meidän muksut ei kyllä ole huolineet tuttiakaan, tai toinen kyllä jonkinverran, mutta toinen ei ymmärrä tutin päälle ollenkaan. Mutta totuttele vauvaanne tähän Aventin pulloon (niitä löytyy ainakin isommista marketeistakin), ensin vaikka vesipullona. Tämä on siinä mielessäkin hyvä juttu, että sitten sitä tuttipullosta vieroitusta ei tule lainkaan, koska on jo tottunut nokka" mukiin" . (Sama osa menee myös ihan nokkamukiinkin). Meillä ainakin siirto ihan kovasuisiin nokkamukiin kävi aika helposti.
Toivottavasti tää toimii teilläkin! Onnea yritykselle!
ja ootte varmaan kaikkea mahdollista jo kokeilleet, mutta me taisteltiin kans muutama viikko sitten saman asian kanssa. Kokeiltiin syöttää poikaa(3,5kk) sylissä pullosta, eikä alkanut siinä millekään, huusi ja huitoi vaan. Sitten laitoin turvakaukalon keittiön pöydälle ja pojan siihen, ja siinä pullosta syöminen sitten onnistuikin. Eli se oli vaan kiinni asennosta, ilmeisesti yhdisti sylin tissiin ja hokasi ettei tissiä tulekaan. Nyt en ole kyllä kokeillut, että suostuuko multa syömään pullosta, mutta pääasia että isältään syö. Me kans ostettiin aventin taikamuki, mutta sitäkin pitää imeä ja poika ei ollenkaan tajunnut homman nimeä, koska siinähän nokka ei muistuta pätkääkään nännin muotoa vaan on semmoinen lituska. Meillä pullossa käytössä ainun vesi-maito-tutit, joilla syöttäminen onnistuu parhaiten. =)
Eiköhän se vielä onnistu, tsemppiä!
Rinkula
Tämän kikan neuvoi vanha lastenhoitaja mulle, ja on tepsinyt meillä.
erilaista tutti osaa, sellanen jossa on pienen virtauksen tutti osottautu meillä hyväks keinoks, sieltä ei tuu maitoa jos ei ime eli periaatteessa sama ku rinnasta imis. Normi tutista tuli liian nopeesti maito ja siihen suuttu. Löytyy ainakin Emmalta ja Aventilta.
Meilla ollut nyt niin kiiretta etta ei olla paasty teidan nikseja kokeilemaan, mutta kuulostaa hyvalta!! Kiitos kaikille neuvoista!! Ja myos uudet neuvot viela tervetulleita!